• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

تعقیب قضایی استفاده‌کنندگان از آب زهکش اطراف تالاب فرهنگ‌آباد انار

  • 25 مرداد 1396 - 22:04
تعقیب قضایی استفاده‌کنندگان از آب زهکش اطراف تالاب فرهنگ‌آباد انار

شورای حفاظت از منابع آب شهرستان انار اعلام کرد مالکانی که از آب زهکش اطراف تالاب فرهنگ‌آباد استفاده کنند، به دادگاه معرفی می‌شوند.

مرتضی رعیتی دادستان انار نیز در نشست شورای حفاظت از منابع آب شهرستان در خصوص حفاظت از منابع آب و برخورد جدی با تخلفات حوزه آبی سخن گفت.

به گزارش روابط عمومی اداره منابع آب شهرستان انار، کار دوست مدیر امور آب شهرستان در این جلسه گفت که فرمادار حساسیت ویژه ای برای احیای تالاب فرهنگ آباد دارند و در بحث زهکش‌ها و برداشت غیر مجاز آب از آن‌ها، تعدادی از مالکین اراضی مجاور که اقدام به برداشت آب از زهکش‌های انار جهت کشاورزی می‌کنند به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

تالاب فرهنگ‌آباد یکی از جاذبه‌های طبیعی انار است که در سال‌های گذشته با قطع حق‌آبه آن از سوی کشاورزان رو به نابودی رفته بود. سیدضیاء طباطبایی فرماندار انار از سال گذشته، احیای این تالاب را در دستور کار قرار داده است.

کاردوست همچنین مباحثی در خصوص تخصیص بودجه و ساماندهی و پیشرفت کار تعیین حد و حریم بستر رودخانه‌های شهرستان مطرح کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه جلسات اطلاع رسانی در زمینه آب با کشاورزان برگزار گردیده و موضوع اصلاح و تعدیل پروانه‌ها نیز مطرح و همچنین بحث جلوگیری از اضافه برداشت و بحث خسارت به آبخوان نیز با کشاورزان در میان گذاشته شده در خصوص عملکرد اداره منابع آب انار در سال جاری توضیحاتی ارائه کرد.

علیزاده معاون عمرانی فرماندار  نیز از همکاری فرمانداری با اداره منابع آب خبر داد.

جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان انار با ریاست معاون عمرانی فرماندار و مدیران ادارات عضو این شورا روز چهارشنبه ۲۵ مرداد در فرمانداری برگزار شد.

ثبت دیدگاه