• امروز : پنج شنبه - ۲۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 9 May - 2024

افزایش مصرف مشروبات الکلی و مواد مخدر در شهرستان انار

  • 31 مرداد 1396 - 10:19
افزایش مصرف مشروبات الکلی و مواد مخدر در شهرستان انار

دکتر برجی رئیس شبکه بهداشت و درمان انار در همایش استحکام خانواده گفت: متاسفانه مشکل مصرف مواد مخدر و مشروبات الکی و مصرف ناس در انار نسبتا رو به افزایش است.

دکتر برجی که عصر دوشنبه۳۰ مرداد در این مراسم سخن می‌گفت، افزود: استفاده از مواد مخدر مانند آمفتامین و متامفتامین‌ها در بین خانم‌ها به دلیل تبلیغات غلطی چون “لاغر کننده ،سفید کننده پوست و…” توسعه یافته است که به دنبال آن اعتیاد ایجاد می‌کند.

وی در خصوص آمار خودکشی در انار هم گفت: در گذشته آمار خودکشی در شهرستان آمار خوبی نبود اما خوشبختانه در حال حاضر این آمار به صفر رسیده است.

دکتر برجی خاطرنشان کرد: اگر در کنار معضلات اجتماعی، “مشکلات اقتصادی، مواد مخدر و مشروبات الکی” هم قرار گیرد، فاجعه‌ای ایجاد می‌شود که در حال حاضر زنگ خطر آن در کشور ما به صدا در آمده ولی شاید برخی از مسئولین نمی‌خواهند این موضوع را بیان کنند.

وی ادامه داد: آمار بعضی از بیماری‌های واگیر در گروه‌های خاصی افزایش یافته. اگر در دنیا این آمارها به سه درصد برسد اعلام خطر می‌کنند اما در بعضی از گروه‌های اجتماعی این آمارها به هشت درصد رسیده است که ریشه در معضلات جامعه دارد.

در ادامه دکتر میرزابیگی پیرامون موضوعات مختلف مانند “مهارت‌های زندگی، فرزند پروری، معضلات اجتماعی و…” به ارائه مشاوره پرداخت.

این مراسم با اجرای گروه همخوانی ماهور همرا بود.

 

ثبت دیدگاه