• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024

شورای شهر انار مرتکب تخلف شده است

  • 05 شهریور 1396 - 11:22
شورای شهر انار مرتکب تخلف شده است

شورای شهر انار در اولین جلسه خود که اول شهریور برگزار شد، در اولین مصوبه خود به جای انتخاب شهردار، سرپرست شهرداری را انتخاب کرد.

این در حالی است که قبل از انتخاب شهردار، معرفی سرپرست شهرداری تخلف محسوب می‌شود.

بر اساس ماده ۸۰ (۷۱ سابق) قانون اصلاحی شوراها و تصریح صورت گرفته در بخشنامه شماره ۷۷۸۰۹ مورخ ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ وزیر کشور، شورای اسلامی شهرها موظف هستند بلافاصله پس از رسمیت یافتن و تشکیل هیات رئیسه یک ساله، در اولین جلسه رسمی خود نسبت به انتخاب شهردار اقدام نمایند که در آن صورت پس از انتخاب فرد واجد شرایط جهت تصدی سمت شهردار و معرفی وی به استاندار، شورای اسلامی شهر می‌تواند تا زمان بررسی و صدور حکم شهردار، با توجه به ردیف ۲ بند ب بخشنامه وزیر کشور، شهردار فعلی یا یکی از کارکنان شهرداری را به سمت سرپرست شهرداری انتخاب کند.

بر همین اساس تا پیش از انتخاب گزینه واجد شرایط جهت تصدی سمت شهردار، انتخاب سرپرست فاقد وجاهت قانونی است و بر اساس مقررات، سرپرست تعیین‌شده نمی‌تواند مکاتبات اداری و اسناد مالی را امضا کند. شورا همچنین تا قبل از معرفی شهردار نمی‌تواند مصوبات دیگری داشته باشد.

به همین دلیل لازم است برای جلوگیری از ادامه این تخلف، شورای شهر انار به سرعت فردی را به عنوان شهردار معرفی کند و سپس در خصوص سرپرست شهرداری تصمیم‌گیری نماید.

همین اتفاق در برخی شهرستان‌های استان فارس هم رخ داده که استانداری فارس آن را غیرقانونی اعلام کرد. (تصویر زیر)

نکته: قانون در همه جای کشور یکسان است.

ثبت دیدگاه