• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024

رئیس شورای شهر انار: تلاش می‌کنیم شهردار را هر چه زودتر معرفی کنیم

  • 07 شهریور 1396 - 11:50
رئیس شورای شهر انار: تلاش می‌کنیم شهردار را هر چه زودتر معرفی کنیم

غلامرضا انارکی محمدی رئیس شورای شهر انار گفت: تلاش ما بر آن است که هر چه زودتر شهردار انار را معرفی کنیم.

انارکی محمدی در خصوص تعیین سرپرست قبل از انتخاب شهردار به انارپرس گفت: اگر این موضوع ایرادی داشت قطعا از سوی فرمانداری و استانداری در این خصوص تذکر داده می شد اما ظاهرا مورد تطبیق است که تا الان به ما اعلام نشده است.

انارکی افزود: ما بر اساس قوانینی که فرمانداری اعلام کرده عمل کرده ایم اما اگر به عملکرد ما ایراد گرفته شود قطعا تغییر رویه می دهیم و شهردار را انتخاب می کنیم.


تحلیل خبر

شورای شهر انار در حالی قبل از معرفی شهردار، اقدام به انتخاب سرپرست شهرداری کرده که بر اساس صراحت قانون، شوراهای شهر باید در اولین جلسه خود اقدام به معرفی شهردار کنند.

طولانی‌شدن عدم معرفی شهردار از سوی شورای شهر انار یک تخلف است.

شورای شهر بایستی با معرفی شهردار به این تخلف پایان دهد نه آنکه منتظر باشد و ببیند استانداری و فرمانداری چه می‌گویند. مردم به شورای شهر رای داده‌اند که مدافع حقوق شهر و شهروندان باشد نه آنکه دنباله‌رو ارگان‌های اجرایی شود. شورای شهری که از همان ابتدا نتواند به عنوان یک نهاد قدرتمند برای شهر تصمیم بگیرد در ادامه راه نیز گرفتار مشکلات خواهد شد.

شورای شهر به هر حال بایستی یا با انتخاب علی رحیمی و یا هر گزینه دیگری که خود می‌داند، شهر انار را از وضعیت بلاتکلیفی خارج کند.

ثبت دیدگاه