• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

بوستان قربان‌آباد انار به‌نام «بوستان سالمندان» نامگذاری می‌شود

  • 27 شهریور 1396 - 10:13
بوستان قربان‌آباد انار به‌نام «بوستان سالمندان» نامگذاری می‌شود

در راستای تکریم سالمندان و جلوگیری از تبعیض سنی در تخصیص امکانات تفریحی و ورزشی، بوستان روستای قربان آباد پس از تجهیز و بهسازی، به نام بوستان سالمندان نامگذاری خواهد شد.

شورای اسلامی قربان آباد ضمن اعلام این خبر گفت: با توجه به نزدیک شدن به چهارم مهر ماه آغاز هفته سالمندان و از آنجایی که ۶۵ درصد جمعیت ۱۵۰ نفره این روستای قدیمی را سالمندان تشکیل می دهند و تنها سرگرمی و نشاط سالمندان گفت و گوی دورهمی در کوچه ها و پیاده رو ها است، و با توجه به اینکه سالمندان هم همانند سایر گروههای سنی نیاز به مکان مناسب برای شادی و ورزش دارند، طی مصوبه ای با نامگذاری این بوستان به نام سالمندان موافقت کرده است.
قرار است تنها بوستان این روستا توسط دهیاری بهسازی و با نصب المان سالمند شاداب، تعدادی وسایل از جمله صندلی و وسایل ورزشی ویژه سالمندان و… این بوستان را بنام سالمندان نامگذاری و با دعوت از کلیه سالمندان شهرستان و برپایی جشنی از آن رونمایی کند.

همچنین شورای اسلامی و دهیاری قربان آباد تصمیم دارند برای حفظ سالمندان در جامعه مسیولیت نگهداری از این بوستان و سایر امکانات این روستا را به سالمندان واگذار کند.

این بوستان که اولین بوستان ویژه سالمندان در شهرستان انار است کار تجهیز و بهسازی آن از پانزدهم مهرماه سال جاری همزمان با روز روستا آغاز خواهد شد.

شورای اسلامی قربان آباد پیش از این نیز تصویب کرده بود که خیابان آیت الله هاشمی رفسنجانی این روستا را با کاشت درخت زیتون که نمادی از صلح و دوستی است تزیین خواهد کرد.این طرح نیز از اواخر مهرماه شروع و در فصل درختکاری به بهره برداری خواهد رسید.

ثبت دیدگاه