• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024

پنجره واحد؛ گامی در مسیر تسهیل و تسریع روند سرمایه گذاری در رفسنجان و انار

  • 01 مهر 1396 - 9:09
پنجره واحد؛ گامی در مسیر تسهیل و تسریع روند سرمایه گذاری در رفسنجان و انار

موانع سرمایه گذاری و تولید در شهرستان های رفسنجان و انار و مشکلات صنعتگران و تولیدکنندگان و سرمایه گذاران بخش های مختلف در جلسه پنجره واحد با حضور مهندس احمد انارکی محمدی نماینده مردم رفسنجان و انار، مدیران کل، معاونین ادارات، رئیس اتاق بازرگانی استان، فرماندارن، مسئولین شهرستان های رفسنجان و انار و مدیران بانک های استان بررسی و مصوباتی جهت مرتفع سازی مشکلات تسهیل و تسریع امور سرمایه گذاری و تولید اخذ شد.

مهندس انارکی محمدی در این جلسه با بیان اینکه این اولین جلسه پنجره واحد در شهرستان های رفسنجان و انار است گفت: از مهمترین مشکلات و موانع سرمایه گذاری و تولید بروکراسی اداری، عدم دسترسی به مدیران استان و صرف وقت و هزینه زیاد برای انجام کارها بود که پنجره واحد با رفع مشکلات و موانع و همچنین آوردن سطوح بالای مدیریت استان به شهرستان ها گامی بزرگ به سوی توسعه، تسهیل و تسریع امور است.

وی در ادامه گفت: در این جلسه برای حل بسیاری از مشکلات مصوبه های خوبی مورد تایید همه قرار گرفت و تعدادی نیز برای کارشناسی های فنی به مراجع مربوطه ارسال شد تا در اسرع وقت مصوب و انجام شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اضافه کرد: امید است با توجه به همکاری استاندار و مدیران استان و با تداوم این جلسات مشکلات سرمایه گذاران در بخش های مختلف (صنعت، گردشگری، کشاورزی، دامپروری و …) به مرور زمان حل شود.

انارکی محمدی گفت: امروز کشاورزان منطقه رفسنجان و انار به دلیل کم آبی و تک محصولی بودن، با مشکلات زیادی روبرو هستند و از طرفی اکثر صنعتگران و تولیدکنندگان منطقه نیز به نظام بانکی و مالیاتی بدهکار هستند و و نیاز است برای برون رفت از رکود و انفعال، مسئولین استان توجه ویژه ای به حوزه های گردشگری، صنعت و کشاورزی داشته باشند.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس تصریح کرد: با رویکرد جدید و همراهی بخش های مختلف استان و شهرستان مشکلات در اسرع وقت جهت رفاه حال سرمایه گذاران و تولیدکنندگان و ایجاد انگیزه برای سرمایه گذاری در شهرستان حل خواهد شد.

ثبت دیدگاه