• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

مسئولان انار در زمان بحران احتمالی کجا هستند؟

  • 12 آذر 1396 - 10:31
مسئولان انار در زمان بحران احتمالی کجا هستند؟

به دنبال زلزله اخیر در هُجدک در شهرستان راور کرمان که باعث لرزش در نقاط شمالی استان شد، مشخص گردید که مدیر بحران استانداری کرمان در ایران نیست و در کانادا به سر می برد.

خانواده این مدیر در کانادا زندگی می کنند. قاعدتا کسی که مدیریت بحران را بر عهده می گیرد باید در دسترس باشد و نه اینکه هر از گاهی به خارج از کشور برود.

اگه بخواهیم این موضوع را در مقیاس کوچکتر مانند انار در نظر بگیریم، برخی از مدیران شهرستان نیز ساکن انار نیستند و هر روز بعد از کار اداری انار را ترک می کنند. در کشور ما بسیاری از مسائل فقط به دست مدیر حل می شود و سیستم اداری به گونه ای نیست که افرادی به غیر از مدیر، اختیارات گسترده ای در شهرستان داشته باشند.

به همین دلیل مدیران شهرستانی نباید آن قدر از محل کار خود دور شوند که در مواقع بحران دسترسی به آن ها غیر ممکن شود.

از سوی دیگر در کشور همه ساله صدها مانور امدادی برگزار می شود اما به هنگام حوادثی مانند زلزله همه چیز به هم می ریزد و مدیریت بحران عملا ناتوان می شود.


متن زیر را نیز یکی از شهروندان ارسال کرده:

آیا انار با وجود زلزله خیزی و محله هایی دارای بافت قدیمی، مکان های ایمن و دارای ذخیره آب برای چند روز و سرویس بهداشتی و حمام عمومی دارد؟

آیا بیمارستان و مراکز بهداشت اطراف انار محل ذخیره آب برای بهداشت و ژنراتور برق دیزلی یاغیره برای تامین آب و برق خود در زمان بحران دارد؟

آیا محل هایی برای اسکان مردم زلزله زده و بیمارستان صحرایی احتمالی در زمان وقوع زلزله که داری شرایط مناسب باشد در نظر گرفته شده است؟

آیا سردخانه ای برای نگهداری مواد غذایی که دارای موتور دیزلی برای تامین برق خود باشد در انار وجود دارد؟

آیا نباید به فکر انبار های تدارکاتی ذخیره وسایل مورد نیاز ضروری خود و دیگر همشهریان و هم روستایی های خود که از نظر مالی دچار مشکل هستند ودر خانه های قدیمی زندگی می کنند باشیم؟

 

ثبت دیدگاه