• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024

وزیر ورزش و جوانان خبر داد: بازسازی و تجهیز استادیوم، احداث پارک بانوان، احداث سه زمین چمن مصنوعی در انار

  • 12 بهمن 1396 - 21:37
وزیر ورزش و جوانان خبر داد: بازسازی و تجهیز استادیوم، احداث پارک بانوان، احداث سه زمین چمن مصنوعی در انار

مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان روز پنجشنبه ۱۲بهمن ماه به انار سفر کرد و زمین چمن مصنوعی پارک شهرک سجادیه نیز با حضور وی افتتاح شد.

سلطانی فر در جلسه ای که در تالار شهر انار برگزار شد گفت:سه زمین چمن مصنوعی در نیمه اول سال ۹۷ در انار احداث می شود.

وی افزود:استادیوم ورزشی انار نیز در سال ۹۷تکمیل،بازسازی و احیا می شود.

وزیر ورزش و جوانان همچنین خبر داد:پارک ورزشی بانوان و مکان ورزشی ویژه بانوان که حق بانوان شهرستان انار است در سال ۹۷احداث می شود.

وی گفت:همچنین مکانی را در نظر گرفته تا پس از تجهیز و بازسانی آن به عنوان خانه جوانان،مورد استفاده جوانان اناری قرار گیرد.

زهرودی فرماندار انار نیز در این مراسم گفت:درآمد عمده مردم انار کشاورزی است که متاسفانه به دلیل خشکسالی و افت سطح اب های زبرزمینی و بالارفتن شوری آب در حال نابودی است که بایستی انتقال آب به شهرستان مورد پیگیری قرار گیرد.

وی افزود:با توجه به خسارت گرما و سرما و…محصول دوسال باغات پیاع از بین رفته و سال جاری و سال اینده تولید پسته کاهش چشمگیری داشته و با توجه به تسهیلاتی که کشاورزان از بانک ها دریافت نموده اند و موعد پرداخت وام ها رسیده است کشاورزان تحت فشار قرار دارند که تقاضا داریم وام کشاورزان به مدت سه سال و با بخشش سود و جریمه و دیرکرد استمهال گردد.

فرماندار انار گفت:با توجه به اینکه شهرستان انار روی گسل قرار دارد و احتمال فعال شدن این گسل نیز وجود دارد و باتوجه به وجود بافت قدیم شهر و لزوم مقاوم سازی آن ها نیاز است تسهیلاتی در این خصوص در نظر پرفته شود.

وی همچنین تاکید کرد:در زمینه آثار و ابنیه تاریخی در انار چون:ارگ ساسانی،یخدان،آب انبار و…لازم است اعتباری برای احیا و مرمت این آثار در نظر گرفته شده تا در است حوزه اشتفال ایجاد و بر اقتصاد شهرستان تاثیر گذار باشد.

حجه الاسلام شیخ حسن منتظری امام جمعه انار نیز گفت:متاسفانه شهرستان انار در آستانه مشکلات جدی است و با ادامه یافتن این وضعیت شاهد مهاجرت مردم انار به شهرستان های دیگر هستیم.

وی افزود:مشکل جدی شهرستان کمبود اب است که طی،چندین سال اخیر وعده های مسئولین مختلف در خصوص انتقال آب به این شهرستان عملی نشده است.

امام جمعه شهرستان انار گفت:با توجه به موقعیت شهرستان انار بایستی با کمک شرکت مس که معین شهرستان است به سمت صنعتی شدن برویم تا با ایجاد اشتغال شهرستان نجات پیدا کردت و امید در دل جوانان زنده شود.

وی همچنین افزود:ما از سال ۸۸تنها نام شهرستان را یدک می کشیم و ورزش ما در شان این شهرستان نیست و ورزشگاه های معدود کفاف ۴۰هزار نفر را نمی دهد و همچنین بانوان ورزشکار اناری در اوج مظلومیت و محرومیت از نظر ورزشی هستند.

انارکی محمدی نماینده شهرستان های انار و رفسنجان در مجلس شورای اسلامی گفت:با توجه به اینکه۷۵درصد محصول شهرستان دچار سرمازدگی شده است تقاضا داریم بانک ها با کشاورزان همکاری داشته باشند.

وی افزود:بحث انتقال آب از خلیج فارس نیز در حال پیگیری و انجام است.

 

ثبت دیدگاه