• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

درخواست جمعی از هنرمندان و جوانان ساقی از مسئولان و هنرمندان انار

  • 17 اسفند 1396 - 8:44
جمعی از هنرمندان روستای ساقی در نامه ای به انارپرس نوشتند:
وجود هنر و فرهنگ های بومی که از سرمایه های روستای ساقی است که باید متولیان فرهنگی با توجه به قدمت این حوزه در شهرستان انار و به جهت شناسایی هنرمندان و توسعه آن در منطقه هشت قریه تلاش مستمری داشته باشند.
فرهنگ و هنر موجبات رشد و بالندگی جامعه را فراهم می کند،بایستی با برنامه ریزی و مدیریت از امکانات فرهنگی کنونی برای ارتقاء سطح فرهنگی روستای ساقی و شهرستان بهره ببریم.
همچنین آشنایی تخصصی متولیان فرهنگی به حوزه های کاری خود نیز از دیگر عواملی است که به توسعه امور فرهنگی و هنری این منطقه می انجامد.
رفع بسیاری از مشکلات فرهنگی و هنری کنونی شهرستان در گرو تعامل و همفکری تمامی هنرمندان و مسولان فرهنگی شهرستان است.
 روستای ساقی انار یکی از  مراکز تولید صنایع دستی این شهرستان به شمار می رود.
تهیه مواد اولیه ، عرضه محصولات صنایع دستی به بازار ، بیمه ، نبود بازارچه صنایع دستی در جهت عرضه محصولات تولیدی و…از مهمترین مشکلات هنرمندان صنایع دستی این روستا به شمار می رود.
کمبود اعتبارات ، احداث بازارچه در جهت عرضه محصولات هنرمندان، مسائل بیمه، مشارکت هنرمندان در توسعه فرهنگی و هنری این روستا از مهمترین مسائل آنها میباشد.
همچنین جمعی از جوانان ساقی ضمن اعلام حمایت از از گروههای هنری و فرهنگی شهرستان انار اعلام کردند: تقاضا داریم که گروه های تئاتر یا  باستانی کارای زورخانه شهیدان انارکی محمدی یا گروه ماهور در منطقه هشت قریه مراسم جشن برگزار کنند.

ثبت دیدگاه