• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024

نشست اعضای شورای شهر انار با مهندس انارکی محمدی

  • 14 اردیبهشت 1397 - 18:52
نشست اعضای شورای شهر انار با مهندس انارکی محمدی

مهندس انارکی محمدی نماینده مردم انار و رفسنجان در مجلس شورای اسلامی در خصوص ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در انار گفت: از سال گذشته درخواستی مبنی بر ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در انار با توجه به موقعیت جغرافیایی و تک محصولی بودن منطقه داده شد.

وی در این جلسه که سه شنبه ۱۳ اردیبهشت ماه و با حضور اعضای شورای شهر برگزار شد افزود: لایحه مناطق ویژه اقتصادی از سوی دولت به مجلس ارسال و پس از آن بایستی الزامات و زیرساخت‌های این موضوع انجام پذیرد و همچنین این موضوع بایستی در صحن علنی به رای گذاشته شده و مورد تایید قرار گیرد.

انارکی محمدی ادامه داد: گام‌های خوبی در جهت ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در انار برداشته شده است که یکی از این اقدامات سفر مشاور عالی رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد وهمچنین کمیسیون اقتصادی مجلس در راستای این موضوع به انار بود.

نماینده مردم انار و رفسنجان خبر داد: انتقال آب از خلیج فارس در حال انجام است و تا نزدیکی سیرجان رسیده است و شش هزار میلیارد برآورد هزینه آن است.

حسین جلالیان عضو شورای شهر انار در این نشست خبری گفت: بودجه شهرستان در سال ۹۷، هفت و نیم میلیارد تومان تعیین شده است که از این میزان، نزدیک به دو میلیارد تومان در بحث عمرانی در نظر گرفته شده است.

وی ضمن اشاره به پایین بودن درآمد باتوجه به تک مجصولی بودن شهرستان افزود: اعتباری که برای ورودی شهر (از پلیس راه تا میدان امام حسین) نیاز است نزدیک به یک میلیارد تومان است.

نامناسب بودن آسفالت شهری، ایجاد مجموعه فرهنگی در انار، استقلال برخی ادارات انار، تملک خانه ابوالحسن خان  توسط شهرداری، ایجاد پارکی مناسب برای بانوان، اعتبار جهت ساخت میدان امام حسین و… از دیگر درخواست‌های شورای شهر از مهندس انارکی محمدی نماینده شهرستان‌های انار و رفسنجان بود.

ثبت دیدگاه