• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024

چرا خانواده زنده یاد سجاد اصغری، اهداکننده عضو به مراسم تجلیل دعوت نشدند؟

  • 11 خرداد 1397 - 9:21
چرا خانواده زنده یاد سجاد اصغری، اهداکننده عضو به مراسم تجلیل دعوت نشدند؟

دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان شامگاه ۷ خرداد مراسمی برای تقدیر از خانواده‌های اهداکننده عضو شهرستان‌های انار و رفسنجان برگزار کرد.

خانواده زنده یاد سجاد اصغری، جوان اناری که آبان ۱۳۹۵ اعضایش اهدا شد، از جمله خانواده‌هایی بودند که به این مراسم دعوت نشدند.

از علوم پزشکی رفسنجان انتظار می‌رفت که همه خانواده‌های اهداکننده عضو به این مراسم دعوت شوند. علوم پزشکی نمی‌توانند بگوید که مطلع نبوده‌ اعضای این جوان اهدا شده، چون در سال ۱۳۹۵ موضوع اهدای عضو زنده یاد سجاد اصغری به طور گسترده در رسانه‌ها بازتاب یافت و مسئولان انار نیز به دیدار این خانواده رفتند.

علوم پزشکی رفسنجان شاید بگوید که این مراسم مخصوص کسانی بوده که در دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان اهدای عضو داشته‌اند. این هم منطقی و قانع کننده نیست. موضوع اهدای عضو از جمله مسائل انسانی است که نباید دچار اینگونه خط کشی‌ها شود. برای مسئولان مربوطه که اینگونه مراسم‌هایی را برگزار می‌کنند، نباید تفاوت داشته باشد که فرد اهداکننده عضو در کدام بیمارستان اعضایش اهدا شده باشد.

مگر در شهرستان انار چند خانواده وجود دارند که اهدای عضو کرده باشند که بخواهید بین آن‌ها اینگونه تقسیم بندی‌ها را اعمال کنید؟
اگر مسئولان مربوطه اصرار دارند که مراسم ویژه افرادی باشد که در دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان اهدای عضو کرده باشند، بهتر است نامی بر آن بگذارند که این معنا را برساند و از آن به عنوان کلی مراسم تقدیر از خانواده‌های اهداکننده عضو شهرستان‌های انار و رفسنجان نام نبرند. مثلاً می‌توان گفت: “مراسم تقدیر از خانواده‌هایی که در دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان اهدای عضو کرده‌اند“.

ثبت دیدگاه