• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

انتقاد از دامپزشکی و بهداشت انار به دلیل سختگیری‌های بیش از حد

  • 21 تیر 1397 - 7:07
انتقاد از دامپزشکی و بهداشت انار به دلیل سختگیری‌های بیش از حد

یکی از شهروندان که تولیدات خانگی دارد از سختگیری دامپزشکی و بهداشت انتقاد کرد.

این شهروند گفت: برخی از مردم در سالی که همه تنگ دست هستند و محصول پسته نیست، به شغل‌های خانگی مشعول شده‌اند، یکی کماچ می‌پزد، یکی نان محلی، یکی کلوچه…. بالاخره هرکسی کاری انجام می‌دهد تا در این سال سخت و بی محصول امرار معاش کند ولی هر کسی هرکاری می‌کند و تا می‌خواهد بفروشد چند نفر از دامپزشکی و بهداشت این تولیدات را جمع آوری می‌کنند و مغازه داران را موظف می‌کنند دیگه از این تولیدات خانگی خریداری نکنند.

وی افزود: در تهران، شیراز، کرمان، اصفهان و همه شهرها اجناس خانگی یا سنتی برای فروش عرضه می‌شود، فقط تنها در شهر انار است که بهداشت و دامپزشکی سختگیری بیش از حد انجام می‌دهند.

این شهروند گفت: زمانی هم که فردی کاری ندارد و حمایت هم نمی‌شود و حتی جریمه هم می‌شود در بعضی مواقع مجبور می‌شود به کارهای خلاف تن دهد.

وی افزود: می گویند برای تولیدات خانگی بروید کد بهداشت بگیرید. کد بهداشت هم باید شش ماه تا یک سال بین انار و رفسنجان رفت و آمد کرد و ۱۰ میلیون تومان هزینه کرد تا بتوان گرفت. کسی که ۱۰ میلیون تومان داشته باشد که شغل خانگی را انتخاب نمی‌کند.

این شهروند در پایان گفت: بهداشت و دامپزشکی هم درست می گویند که باید مسائل بهداشتی رعایت شود اما نه این قدر سختگیری کنند که کار مردم بخوابد. اداره بهداشت بیاید مجوز تولید خانگی صادر کند و در هفته خودش به کارگاه‌های خانگی سر بزند و بازرسی داشته باشد.

 

 

ثبت دیدگاه