• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

هیجان شهرک سجادیه انار به آرامش گورستانی تبدیل شد

  • 07 مرداد 1397 - 7:51
هیجان شهرک سجادیه انار به آرامش گورستانی تبدیل شد

زمین چمن مصنوعی شهرک سجادیه انار که چند ماه قبل افتتاح شد، به محلی برای تفریح و ورزش و سرگرمی جوانان و پیاده روی زنان تبدیل شده بود اما اخیراً این چمن مصنوعی به روی مردم بسته شده.

تا پیش از این می‌شد هیجان را در این منطقه دید اما اکنون آرامش گورستانی بر آن حاکم شده است.

در این خصوص ذکر چند نکته ضروری است:

۱– این زمین چمن مصنوعی با مشارکت مس و شهرداری انار راه اندازی شده و شهرداری نیز برای تأمین هزینه‌های نگهداری آن ناچار است که برای کسانی که می‌خواهند در آن ورزش کنند، هزینه‌ای دریافت کند.

۲– به دلیل کمبود سرانه فضای سبز در انار و به ویژه عدم وجود فضای سبز شهری در شهرک سجادیه، این زمین چمن به محل ورزش و تفریح اهالی منطقه تبدیل شده بود اما اکنون این امکان از مردم منطقه سلب شده.

۳– برخی افراد در اعتراض به این اقدام شهرداری انار، زباله‌های خود را به داخل زمین چمن پرتاب کرده‌اند که نمی‌تواند راه مناسبی برای اعتراض باشد.

۴– شهرداری انار بایستی توجه داشته باشد که وقتی نتوانسته برای مردم این منطقه از انار، پارک مناسبی احداث کند، قاعدتاً باید شرایطی در نظر بگیرد تا استفاده از زمین چمن مصنوعی آسان‌تر شود. یکی از راه‌ها می‌تواند این باشد که برای ورزش کردن بر روی چمن مصنوعی، هزینه اندکی دریافت شود تا امکان پرداخت آن وجود داشته باشد. یکی دیگر از راه‌ها هم این است اجازه دهد زنانی که می‌خواهند در اطراف زمین چمن پیاده روی کنند، بدون پرداخت هزینه، پیاده روی کنند.

امید است با تدبیر شورای شهر و شهرداری انار آرامش گورستانی حاکم بر چمن مصنوعی دوباره جای خود را به هیجان بدهد.

 

ثبت دیدگاه