• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024

آقای انارکی محمدی به داد دانش آموزان برسید، آینده دانش آموزان اناری در خطر است

  • 14 مرداد 1397 - 6:24
آقای انارکی محمدی به داد دانش آموزان برسید، آینده دانش آموزان اناری در خطر است

با آغاز ثبت نام دانش آموزان متوسطه دوم (دبیرستان) شماری از دانش آموزان اناری برای ادامه تحصیلشان در مدارس دولتی دچار مشکل شده‌اند.

بر اساس سیاست‌ها و بخشنامه‌های آموزش و پرورش، تشکیل کلاس‌های درسی با محدودیت‌هایی مواجه شده که آسیب  اصلی و بزرگ آن متوجه شهرستان‌های کوچک از جمله انار است.

به عنوان نمونه دانش آموزان در انار جهت ادامه تحصیل در متوسطه دوم نمی‌توانند در رشته مورد علاقه خود ثبت نام کنند و به آن‌ها گفته می‌شود دبیرستان تنها یک کلاس برای یک رشته خاص می‌تواند تشکیل دهد و ظرفیت این کلاس هم تکمیل شده.

در شهرهای بزرگ به دلیل وجود دبیرستان‌های متعدد، دانش آموزان با چنین مشکلی مواجه نمی‌شوند و می‌توانند در رشته مورد علاقه خود ثبت نام کنند اما در انار که دبیرستان‌ها محدود هستند، دانش آموزان قربانی سیاست‌های اشتباه وزارت آموزش و پرورش می‌شوند.

از آقای انارکی محمدی، نماینده شهرستان‌های انار و رفسنجان انتظار می‌رود از طریق رایزنی با مسئولان مربوطه در وزارت آموزش و پرورش و اداره کل آموزش و پرورش استان، مجوز افزایش تعداد کلاس‌های دبیرستان‌های دولتی را بگیرند تا هیچ دانش آموزی ناچار نشود در رشته‌ای درس بخواند که به آن علاقه‌ای ندارد.

ثبت دیدگاه