• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

جلوگیری از حفاری در یکی از تلمبه‌های بیاض

  • 19 اسفند 1392 - 0:04
جلوگیری از حفاری در یکی از تلمبه‌های بیاض

بیاض‌نیوز نوشت: روز پنجشنبه (۱۵ اسفند) با دخالت تعدادی از جوانان بیاض، کار حفاری غیرمجاز در  یکی از تلمبه‌های حومه بیاض که آب آن از بیاض به نوشهر انار منتقل می شود، متوقف گردیده و ادوات حفاری هم به پاسگاه انتظامی بیاض منتقل شد.

این حفاری جهت افزایش دبی (آبدهی) چاه در حالی صورت می‌گرفت که تلمبه مذکور در یکی از بهترین موقعیت‌های سفره های زیر زمینی قرار دارد و وضعیت دبی آن هم خیلی بهتر از برخی تلمبه‌های خود بیاض است. اما مالک یا مالکین نمی‌خواهند به آن بسنده نموده و قصد ندارند دندان طمع از این اندک ذخیره‌های آب بیاض هم بردارند.

چاهی که در واقع صدور مجوز حفر آن  پس از گذشت حدود یک دهه  هنوز هم برای مردم بیاض قابل هضم نیست چرا که این چاه مجوز پرواز ۲۰ کیلومتری گرفته و از نوشهر انار در محدوده آب آشامیدنی بیاض حفر گردید و همین امر سبب وضعیت کنونی آب شرب بیاض شد، در حالی آب این چاه هم اکنون خیلی بهتر از آب شرب بیاض بوده  و شنیده‌ایم در انار به علت شیرینی این آب در آبیاری‌ها آب شور را با آن مخلوط می کنند.

از سویی هم همزمان با این برداشت‌های هنگفت،  مالکین برخی تلمبه‌های حومه بیاض با وضعیت بحرانی آب، آخرین کورسوهای امید خود را از دست  می‌دهند. به عنوان مثال تلمبه صادق‌آباد کاملا خشک شده و خرده مالکان آن هم وضعیت اقتصادی دشواری را تجربه می‌کنند.

بیاض‌نیوز ابراز امیدواری کرده که مدیریت امور آب انار، گشت و بازرسی‌ها را در حومه بیاض تشدید نموده و قاطعانه با این قبیل سودجویی ها برخورد نماید.

 

ثبت دیدگاه