• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

توسعه صنعتی انار و سخنی با محمد خادمی

  • 31 تیر 1393 - 0:08
توسعه صنعتی انار و سخنی با محمد خادمی

شاید کمتر کسی این موضوع را نشنیده باشد که تضمین آینده شهرستان انار در گروی توسعه صنعتی است و بر همین اساس است که محمد خادمی از زمان ورودش به ساختمان فرمانداری انار، بارها از لزوم صنعتی‌شدن انار سخن گفته است.

سرپرست فرمانداری انار تاکنون چندین جلسه در این زمین برگزار کرده و در بعضی از جلسات نیز از حضور فرهیختگان شهرستان استفاده کرده است.

در یکی از آخرین جلسات که روز دوشنبه ۳۰ تیر در فرمانداری و با حضور محمد خادمی، جمعی از مسئولان و فرهیختگان شهرستان برگزار شد، ستاد مشورتی نخبگان و افراد باتجربه در صنعت تشکیل شد.

هدف این ستاد “بررسی و کارشناسی کردن طرح‌ها و پروژه‌ها” و تایید آن جهت ارسال به “ستاد مثلث توسعه برای تایید نهایی” اعلام شده است.

شکی نیست که برای جذب سرمایه‌گذاری‌های بیشتر با هدف توسعه صنعتی انار، باید بوروکراسی‌های مزاحم اداری و موانع موجود را برطرف کرد تا سرمایه‌گذار وقتی بسترهای سرمایه‌گذاری شهرستان انار را با شهرهای همجوار مقایسه می‌کند، برای سرمایه‌گذاری در انار ترغیب شود.

اگر هدف از تشکیل این ستاد جدید، سرعت بخشیدن به سرمایه‌گذاری و تسهیل بسترها باشد، مشکلی پیش نخواهد آمد اما اگر این ستاد خود یک مرحله به بوروکراسی‌های مزاحم اداری بیافزاید و باعث طولانی شدن روند جذب سرمایه گردد، بدون شک به هدف نهایی که توسعه صنعتی انار است، کمکی نخواهد کرد که حتی می‌تواند آسیب‌زننده هم باشد.

امید است که آقای خادمی، تدبیری بیاندیشد تا زمینه‌های جذب سرمایه‌گذاری در شهرستان انار آسان‌تر از گذشته شود و ابزار و لوازم‌های لازم از جمله زیرساخت‌هایی مانند گاز و آب شرب و صدور مجوز و ارائه تسهیلات و معافیت‌های لازم در زودترین زمان ارائه گردد.

از سوی دیگر راه‌اندازی اداره صنعت، معدن و تجارت در انار نیز بایستی در دستور کار قرار گیرد.

علاوه بر این‌ها، برای سرعت‌بخشی به روند اداری جذب سرمایه‌گذاران، اتاق سرمایه‌گذاری در فرمانداری انار می‌تواند مستقر شود. اعضای این اتاق، نمایندگان ادارات مربوط به سرمایه‌گذاری خواهند بود که بایستی از اختیارات لازم برای تصمیم‌گیری در جلسات این اتاق برخوردار باشند. هدف از تشکیل اتاق سرمایه‌گذاری، آسان‌سازی روند اداری سرمایه‌گذاری و جلوگیری از پاس‌کاری سرمایه‌گذار بین ادارات دولتی است.

ثبت دیدگاه