• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024

مطلب یکی از مخاطبان انارپرس؛ نحوه محاسبه نرخ مرسولات پستی

  • 16 مرداد 1393 - 0:18
مطلب یکی از مخاطبان انارپرس؛ نحوه محاسبه نرخ مرسولات پستی

یکی از مخاطبان انارپرس برای آگاهی مردم، مطلبی درباره نحوه محاسبه نرخ مرسولات پستی ارسال کرده است.

مطلب به شرح زیر است:

طبق آیین‌نامه‌ی شرکت پست جمهوری اسلامی ایران، دفاتر خدمات پستی سراسر کشور موظف‌اند برای ارسال مرسولات پستی، دو لیست در معرض دید مشتریان قرار دهند.

 معرفی چهار سرویس‌ پستی ( عادی، سفارشی، امانت، پیشتاز ) و تعرفه‌ی آن‌ها

  1. خدمات ویژه‌ی نه‌گانه ( آگهی تحویل، آگهی تحویل الکترونیک، کرایه در مقصد، اشیاء شکستنی، حاوی مایعات،           شناسه الکترونیک، اکسپرس، امانت انبوه،سرویس SMS ) و تعرفه‌ی آن‌ها

انتخاب نوع سرویس پستی و خدمات ویژه با اختیار کامل مشتری است.

گاهاً ممکن است برخی دفاتر پستی در کشور نامه‌ی مشتری را بدون اجازه‌ی مشتری با سرویس دلخواه و با فعال‌کردن چندین خدمات ویژه از جمله آگهی تحویل، آگهی تحویل الکترونیک، اشیاء شکستنی و غیره پست کنند، بدون اینکه درخواست مشتری بوده باشد؛ درحالیکه چندین هزار تومان به صورتحساب او افزوده می‌شود!!

 در ادامه، مراحل محاسبه‌ی نرخ مرسولات را به عنوان یک مثال، مشاهده می‌فرمایید که می‌توانید با ورود به نشانی http://parcelprice.post.ir قبل از ارسال نامه یا بسته، این مراحل را طی کرده و سپس به دفاتر خدمات پستی مراجعه نمایید.

 توضیح : سرویس‌های سفارشی و پیشتاز پرکاربردترین در کشور هستند، با این تفاوت که سرویس سفارشی ۲۴ الی ۴۸ ساعت دیرتر از پیشتاز به مقصد می‌رسد و البته چندهزار تومان ارزان‌تر محاسبه می‌شود.

1

  توضیح : در صورتی که مرسوله‌ی شما کد پستی فرستنده و گیرنده نداشته باشد، ۱۰۰ تومان به عنوان جریمه به صورتحساب افزوده می‌شود.

2

 توضیح : خدمات ویژه‌ی نه‌گانه که به دلخواه و اختیار کامل مشتری باید انتخاب شود. هر کدام از گزینه‌ها اگر از سوی متصدی باجه تیک بخورد، مبلغی به صورتحساب مشتری افزوده می‌شود. مراقب باشید، ممکن است برخی باجه‌های پستی با ترساندن مشتری از احتمال گم‌شدن مرسوله و… او را ترغیب کنند که برخی گزینه‌ها ازجمله آگهی تحویل، شناسه الکترونیک و غیره را برای اطمینان از وصول نامه انتخاب کنید؛ درحالیکه تمام مرسولات سفارشی و پیشتاز بیمه‌شده هستند.

3

 توضیح : در تصویر زیر، هزینه‌های محاسبه‌شده را ملاحظه می‌کنید.

4

 در روزهای بعد از ارسال مرسوله می‌توانید با مراجعه به نشانی http://tntsearch.post.ir که در پشت رسید پستی دریافتی نیز درج شده است، با ثبت شماره شناسه‌ی ۲۰رقمی درج‌شده در رسید، وضعیت مرسوله را پیگیری کنید.

ثبت دیدگاه