• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

گزارش آخرین آمار بارندگی استان کرمان و پیش‌بینی هوا

  • 05 اسفند 1393 - 0:02
گزارش آخرین آمار بارندگی استان کرمان و پیش‌بینی هوا

پروردگار را به خاطر بارش رحمتش شاکریم و اما ما باید به صورت ویژه شاکر باشیم چون برای ملتی چشم باران انتظار، تحلیل پیش بینی هوا کردیم و خداوند روسفیدمان کرد.

حقیقت امر این است که هر چند پیش بینی های هواشناسی تماما از روی نقشه های پیش یابی انجام می شود و توسط نرم افزار ها در هر شش ساعت پردازش شده و خروجی آن بر روی سایت ها و بسیاری از نرم افزارهای گوشی های همراه قرار می گیرد اما همانطور که بسیاری از عزیزان در این چند روز بر روی سایت ها و گوشی ها پیش بینی ها را دنبال می کردند متوجه شدند که بسیاری از پیش بینی ها در هر شش ساعت تغییر و گاهی درست عکس شش ساعت قبل بوده است اما برای فرد یا سایت که تحلیل مکتوب از پیش بینی هوا ارایه می دهد تغییر مرتب آنچه که به عنوان تحلیل وضع هوای آینده می نویسد بسیار دشوار است و از آنجایی که بسیاری از مردم شهر ما به ویژه در زمان پیش بینی بارش به این داده ها دل می بندند در صورت عدم وقوع بارش مسلما بازخورد منفی برای نویسنده دارد بنابرای مجدد نیز خداوند رو شاکرم که تقریبا تمام پیش بینی ها که در روزهای شنبه ۲۵ بهمن و پنجشنبه ۳۰ بهمن ارایه دادیم درست از آب درآمد.(از جمله سامانه بارشی خوب. بارش برف. بازگشت زمستان. و البته پوشش بارشی مناسب شهربابک و رفسنجان و کمتر در انار) در هرصورت به یاد داشته باشیم تحلیل پیش بینی یک کشور و یا یک استان پهناور مثل کرمان به صورتی کلی که در صدا و سیما ارایه می شود (شمال کشور. جنوب کشور و …) بسیار راحت تر است تا اعلام وضعیت هوای نقطه ای در یک شهرستان کوچک ، آن هم جایی مثل انار .

در هر روز سامانه بارشی اخیر برای استان کرمان به ویژه شمال استان بسیار با برکت بود که علاوه بر خوشحالی کشاورزان و دامدارن ،دانش آموزان را نیز خوشحال کرد.ثبت بارش ۵۹ میلیمتر در شهربابک و ۴۱ میلیمتر در رفسنجان و ۲۱ میلیمتر در انار در این سامانه بارشی واقعا در این سالهای خشک و بی باران رکورد محسوب می شود.

در ادامه میزان بارش روزهای اخیر و مجموع بارش سال زراعی جاری(از اول مهرماه) در مقایسه با سال زراعی گذشته ارایه می گردد.(آمارها برگرفته از سایت سازمان هواشناسی کشور)

baran1293

پیش بینی هوای روزهای آینده: هوای روزهای پایانی هفته تقریبا صاف و آرام و سرد خواهد بود هر چند در روزهای چهارشنبه و پنجشبه کمی افزایش دما خواهیم داشت و در شب های چهارشنبه و پنجشنبه این افزایش دما محسوس خواهد بود و در محدوده صفر درجه باقی خواهد ماند اما در روز جمعه مجددا با وزش بادهای تند و سرد شمالی و شمال شرقی(سوز خراسان) کاهش تا پنج درجه دما پیش بینی شده است.و زمستان کماکان ادامه خواهد داشت.

سهیل ، عضو تحریریه انار پرس

ثبت دیدگاه