• امروز : چهارشنبه - ۲۲ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 10 April - 2024

خیر دانشگاه‌ساز در دانشگاه آزاد انار آرام گرفت

  • 10 اسفند 1393 - 1:32
خیر دانشگاه‌ساز در دانشگاه آزاد انار آرام گرفت

مرحوم علی اکبر امین، خیر دانشگاه ساز بعد از انجام مراسم تشییع با حضور اقشار مردم بویژه دانشگاهیان و فرهنگ‌دوستان در شهرستان انار، طبق وصیت وی در دانشگاه آزاد اسلامی این شهر آرام گرفت.

به گزارش خبرنگار آنا، نام امین در خطه کرمان و بویژه رفسنجان و انار یادآور امانت داری و نیک نفسی مردی است که مردم به درستی لقب “امین التجار” را به او دادند.

میراث ماندگار علی اکبر امین برای فرزندان خود، نه ثروت که نام و رسم خیرخواهی است که در آنها به ودیعه گذاشته است. اگر چه در رفسنجان و انار آثار خدمات عام المنفعه خانواده امین با کمترین جستجو مشاهده می شود، اما شاید تأثیرگذارترین آنها دانشگاه آزاد اسلامی انار است که به همت وی تأسیس شده و در حال توسعه است.

امین در تمام این سال ها ارتباط عمیق خود را با شهر و زادگاهش حفظ کرد، به گونه ای که خدمات ارزنده و مهرورزی ایشان به وطن، معلم راه مردم این دیار به شمار می آید.

سه شنبه ۵ اسفند اما خبری از او منتشر کردیم که خبر از دیدار او با حضرت حق بود، آری علی اکبر امین، خیر و نیکوکار دانشگاه آزاد اسلامی واحد انار دوشنبه شب به علت بیماری در منزل خود درگذشت و دانشگاهیان و خیران را به سوگ خود نشاند.

مرحوم امین وصیت کرده بود پیکر وی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد انار به خاک سپرده شود. دکتر میرزاده رییس دانشگاه آزاد اسلامی نیز در پیامی، درگذشت این خیر دانشگاهی را تسلیت گفته و بر اجرای وصیت وی تاکید کرد.

بر این اساس، مراسم تشییع علی‌اکبر امین، خیر گرانقدر دانشگاه‌ساز و چهره ماندگار شهرستان انار، ساعت ۹ صبح امروز شنبه ۹ اسفند از میدان بسیج انار آغاز شد و بعد عبور از خیابان امام، میدان ابوالفضل (ع)، خیابان امامزاده، بلوار شهید بهشتی، میدان ولیعصر(عج)، میدان امام خمینی (س) به آرامگاه ابدی‌اش دانشگاه آزاد اسلامی رسید.

پیکر مرحوم امین در محوطه دانشگاه آزاد اسلامی و پس از برگزاری نماز بر پیکرش به خاک سپرده شد.

دکتر محمود آقاجانی معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان‌ کرمان و جمعی از روسای واحد استان کرمان و مسئولان دانشگاهی و دانشجویان در مراسم تشییع حضور داشته و به خانواده وی تسلیت گفتند. در این مراسم پیام دکتر علی اصغر رستمی ابوسعیدی نماینده تام الاختیار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در استان‌های کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان قرائت شد.

مرحوم امین یکی از بزرگترین خیران دانشگاه آزاد اسلامیخدمات ارزشمند و ماندگار زیادی در شهرستان انار (استان کرمان) به انجام رسانده، به نحوی که بیش از چهل میلیارد تومان صرف زیرساخت‌های علمی و آموزشی در این شهرستان کرده است.

سالن آمفی‌تئاتر با زیربنای ۳ هزار مترمربع، ساخت خوابگاه ۶۰۰ نفره، سلف‌ سرویس، سالن تربیت‌بدنی، خوابگاه شماره یک دخترانه با ظرفیت ۴۰۰ نفر، ساختمان آموزش، مجتمع آموزشی، سردر و دیوارچینی دور دانشگاه از جمله بخش های ساخته شده توسط مرحوم امین در واحد انار است.

همچنین استخر و مهمانسرای اساتید از دیگر بناهایی است که با کمک های مرحوم امین در دست ساخت قرار دارد.

مرحوم امین تاجر پسته بوده و ۶۲ سال در آمریکا زندگی کرد و پس از بازگشت به ایران، قسمت عمده اموال خود را صرف ساختن دانشگاه آزاد اسلامی واحد انار کرد.

به گزارش آنا، شهریور سال جاری با حضور مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی در استان‌ کرمان و جمعی دیگر از دانشگاهیان و مسئولان محلی شهرستان انار در مراسمی از خدمات این نیکوکار در شهر انار تجلیل به عمل آمد.

ثبت دیدگاه