• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

آشنایی با بخشی از آیین‌نامه راهور

  • 18 اسفند 1393 - 0:02
آشنایی با بخشی از آیین‌نامه راهور

 فرمانده انتظامی شهرستان انار در راستای آگاهسازی عمومی ، موادی از آیین نامه راهنمایی و رانندگی را به منظور افزیش اطلاعات عموم مردم به شرح زیر اعلام می نماید.

ماده ۷۶ آیین نامه راهور: موتورسیکلتها باید حداقل دارای یک چراغ با نور سفید در جلو یک چراغ در عقب با چراغ قرمز ترمز_ دو چراغ راهنما در جلو و دو چراغ راهنما در عقب و یک نورتاب قرمز در عقب باشند.

ماده۱۶۴ آیین نامه راهور: رانندگان و سرنشینان هرنوع موتورسیکلت و دوچرخه موتوردار باید به کلاه ایمنی مجهز باشند و در طول حرکت از آن استفاده نمایند.

ماده۱۸۰ آیین نامه راهور: رانندگان حق ندارند ضمن رانندگی دخانیات استعمال نمایند یا خوراکی یا آشامیدنی میل کنند و استفاده از هرگونه وسایل ، تجهیزات مانندتلفن همراه که باعث انحراف ذهنی و رفتاری راننده گردد ممنوع است رانندگان موظفند در هر حال به طور کامل به جلو توجه داشته باشند.

ماده۱۸۳ آیین نامه راهور: راننده موظف است هنگام رانندگی گواهینامه رانندگی خویش _ بیمه نامه شخص ثالث(معتبر) خودرو، کارت شناسایی خودرو همراه داشته باشند و در صورت درخواست ماموران راهنمایی و رانندگی و یا پلیس راه آنها را تسلیم نمایند و مامور موظف است پس از ملاحظه و بررسی مدارک آنها را بازگرداند مگر در مواردی که به موجب قانون یا آیین نامه اخذ گواهینامه به منظور درج تخلف در آن ضرورت داشته باشد در این صورت در برابر دادن رسید گواهینامه اخذ می گردد.

ماده۱۴۲ آیین نامه راهور: در خیابان یا در تقاطعی که وسایل نقلیه روبروی یکدیگر حرکت می کنند هرگاه وسیله ای بخواهد گردش به چپ کند حق تقدم با وسیله نقلیه ایست که مستقیم و در مسیر مجاز عبور می نماید در محل توقف(پارک) کنار خیابان حق تقدم با وسیله ایست که ضمن حرکت به عقب مشغول توقف یا پارک کردن است.

از رانندگان محترم تقاضا می شود در آستانه سال جدید و افزایش ترددها با رعایت قوانین و مقررات ضمن پیشگیری از هرگونه حادثه با خدمتگزاران خود در نیروی انتظامی همکاری نمایند

ثبت دیدگاه