• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

اطلاعیه شماره ۳ فرماندهی انتظامی شهرستان انار درباره آیین‌نامه راهور

  • 10 اردیبهشت 1394 - 7:28
اطلاعیه شماره ۳ فرماندهی انتظامی شهرستان انار درباره آیین‌نامه راهور

فرمانده انتظامی شهرستان انار در راستای آگاهسازی عمومی ، موادی از آیین نامه راهنمایی و رانندگی را به منظور افزیش اطلاعات عموم مردم به شرح زیر اعلام می نماید.

ماده ۳۳ آیین نامه راهور

رانندگی با هرنوع تاکسی و وسایل نقلیه عمومی در شهرها و وسایل نقلیه عمومی جاده ای علاوه بر گواهی نامه رانندگی متناسب،نیازمند داشتن مجوز از شهرداری و یا دفترچه کار یا برگ فعالیت صادره از سوی وزارت راه ترابری می باشد.

ماده ۸۷ آیین نامه راهور(در خصوص تصادفات جرحی)

راننده هر وسیله نقلیه که مرتکب تصادفات منجر به جرح یا فوت گردد موظف است بلافاصله وسیله نقلیه را در محل تصادف متوقف ساخته و با نصب علائم ایمنی هشداردهنده برابر ماده(۷۱) آیین نامه راهور ، رانندگان وسایل نقلیه دیگر را از وقوع حادثه آگاه سازد و تا هنگامی که تشریفات مربوط به رسیدگی از سوی راهنمایی و رانندگی و پلیس راه پایان نیافته از تغییر وسیله نقلیه یا صحنه تصادف خودداری نموده و بلافاصله اقدام به انتقال مجروحان به مراکز درمانی نماید.

تبصره:

در تصادفات منجر به جرح در صورتی که وسیله نقلیه دیگری برای انتقال فوری مجروحان به مراکز درمانی موجود نباشد راننده وسیله نقلیه در تصادف می تواند با علامت گذاری محل قرار گرفتن چرخها در سطح راه اقدام به حمل مجروحان با وسیله نقلیه خود نماید.

ماده۸۹ آیین نامه راهور(در خصوص تصادفات خسارتی)

هرگاه تصادف تنها منجر به خسارت مالی شود به نحوی که امکان حرکت از وسیله نقلیه سلب نشده باشد رانندگان موظفند بلافاصله وسیله نقلیه را برای رسیدگی و بازدید کارشناسان تصادف در محل حادثه به کنار راه منتقل کنند تا موجب سد معبر نگردد.

از رانندگان محترم تقاضا می شود با رعایت قوانین و مقررات ضمن پیشگیری از هرگونه حادثه با خدمتگزاران خود در نیروی انتظامی همکاری نمایند.

ثبت دیدگاه