• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024

قانون و اخلاق در کنار یکدیگر عامل تامین امنیت

  • 14 اردیبهشت 1394 - 12:19
قانون و اخلاق در کنار یکدیگر عامل تامین امنیت

مسائل اجتماعی یکی از دغدغه های مهم هر جامعه ایست که می توان با بررسی شرایط اجتماعی آسیب ها را شناسایی و پیشگیری کرد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس ، فرمانده انتظامی شهرستان انار در جمع روسای ادارات شهرستان و پلیس های تخصصی در جلسه شورای پیشگیریر از آسیب های اجتماعی گفت: دو عامل موثر در پیشگیری از آسیب های اجتماعی اخلاق و قانون می باشد که این دو مهم باید در کنار هم در جامعه وجود داشته باشند . اگر اخلاق به تناهیی اعمال گردد ضمانت اجرایی ندارد و قانون هم به تنهایی موجب بازدارندگی می شود.

وی افزود: می توان عوامل موثر بر اخلاق را، آموزش و تربیت،دین داری و پایبند بودن به اعتقادات ، آگاهی از آسیب ها و سرمایه فرهنگی برشمرد.

سرهنگ غضنفری بیان داشت: در کنتری و پیشگیری از آسیب ها نقش والدین بسیار موثر است که بایستی به آنان آگاهی داده شود تا با داشتن اطلاعات لازم از فرزندان خود مراقبت کنند و در این میان نهاد های آموزشی ، فرهنگی و تربیتی جامعه در تمام سطوح نیز همزمان به ارتقای اخلاقیات در جامعه در ابعاد مختلف آن بپردازند.آنگاه متولیان اجرای قانون و پلیس به عنوان ناظرین اجتماعی در کنترل و نظارت بر عملکردهای اجتماعی از حوزه امنیت اجتماعی و فردی مراقبت نمایند. حساسیت و دقت مسئولین و متولیان اخلاق و قانون در جامعه در کنار خواست عمومی افراد بویژه والدین می تواند در پیشگیری از آسیبها و جرائم اجتماعی وتامین امنیت مطلوب کارآیی خود را بروز دهد.

 

DSCN1929 DSCN1919 DSCN1925

ثبت دیدگاه