• خانه
  • اجتماعی
  • فرهنگ
  • سیاسی
  • کشاورزی-اقتصاد
  • عکس
  • ورزشی
  • دانش
  • درباره ما
    • ورود به پنل کاربری
    • ثبت نام
  • گالری ویدئو
  • جستجوی پیشرفته
۶۵ نظر ۱۷ تیر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۳

نقدی بر سخنان افراطی در شب‌های ماه رمضان

برخی افراد در ماه رمضان از تریبون‌های عمومی شهرستان انار، سخنانی افراطی علیه دولت، برخی مقامات کشور و مذاکرات هسته‌ای بیان کردند.

حسین پور رشیدی، کارشناس ارشد جامعه‌شناسی در مقاله‌ای، بیان سخنان تفرقه‌افکنانه را آن هم در شب ضربت خوردن حضرت علی (ع) که ۲۵ سال برای وحدت مسلمین سکوت کردند، مورد نقد قرار داده است.

متن مقاله با اندکی تلخیص به شرح زیر است:

امام علی علیه السلام :
کسى که بدون بصیرت عمل کند، مانند کسى است که به دنبال سراب بیابان راه پیماید. او هر چه تندتر رود دورتر مى‏ افتد.
                                                                        امالی مفید: ص۴۲، ح۱۱

بیاییم بحث را از دو بُعد بررسی کنیم. بعد اول اینکه آیا منابر لیالی قدر جای مباحث سیاسی است؟ و  دیگر اینکه اگر به فرض قبول کنیم که جای این مباحث است؛ آیا نوع برخورد با این مباحث توسط برخی روحیانیون درست بوده یا نه؟

بعد اول: همانطور که شنیدیم( و برخی هم در آن جلسه حضور داشتند)، در شب قدر یک روحانی گرامی، بحث مذاکرات هسته‌ای را پیش کشیدند و نظر خودشان را ایراد کردند. بحث اول این است که آیا در شب قدر جای این مباحث است؟ آیا تمام کسانی که توی این جلسه حضور داشتند با سخنان این عزیز موافق بودند؟ و اگه جواب منفی است، آیا این سخنان باعث تفرقه و دلخوری نمی‌شود؟(همانطوری که شد) و آن هم در چه شبی، شب ضربت خوردن کسی که ۲۵ سال برای حفظ وحدت مسلمین سکوت کرد(با خاری در چشم و استخوانی در گلو) و لب فرو بست.

اما از بعد سیاسی؛ یک: این روحانی عزیز وقتی دارد در حوزه ی کاملا تخصصی انرژی هسته‌ای و بازخوردهای وسیع اجتماعی و جهانی آن صحبت می کند؛ آیا تخصص  حرف زدن در این مورد را دارد؟ آیا بهتر نیست ما به جای سرک کشیدن در تمام امور، بیاییم به صورت تخصصی در حوزه های تخصصی خودمان کار کنیم و بحث در مورد هر مسئله ای را به اهلش وا گذاریم؟ ( همانطوری که تفسیر آیات و روایات توسط افرادی را که فاقد تخصص هستند، تفسر به رای می‌خوانیم و به شدت آن را اشتباه می‌دانیم؛ آیا ورود بدون تخصص در حوز ی سیاست نیز، تفسیر به رای نیست؟!)

آیا واقعا آن گونه که آن روحانی گفته “به جز رهبر انقلاب، اکثر مسئولان کشور «گیج می‌زنند.»”؟! این ادبیات، شما را یاد چه چیزی می‌اندازد؟!! وارد جزئیات این ادبیات گفتمانی نمی‌شوم.

این نکته را اضافه کنم که در برنامه ی تحصیلی حوزه، درسی به نام جامعه شناسی سیاسی یا علوم سیاسی وجود ندارد و روحانیون برای مباحث دینی آموزش می‌بینند نه سیاسی؛ پس این روحانی گرامی، نظر شخصی خود را ابراز می‌کند نه مباحثی تخصصی.

بدیهی است که نظر شخصی سخنگو هیچ برتری نسبت به نظر شخصی شنوندگان ندارد؛ پس بیان نظرات شخصی در بالای منبر، در کمترین حد آن تلف کردن وقت مستمعین و به حاشیه کشاندن این شب‌های عزیز و معنوی است.

ما افراد را بر اساس رزومه ی کاری گذشته شان و رشته ی  تخصصی که درس خوانده‌اند می‌سنجیم. آیا یک روحانی که تخصص و مدرکی در زمینه ی روابط بین‌الملل ندارد، می‌تواند عملکرد تیم مذاکره کننده ی هسته‌ای را بررسی کند؟ کافی است به مسئولیت‌های  گذشته ی دکتر ظریف و تیم وی و همچنین درجه علمی این گروه بیاندازیم تا بفهمیم بکار بردن واژه ی«گیج» تا چه اندازه سطح علمی گوینده را نشان می‌دهد.

دو نقد دیگر دارم و بحث را تمام می‌کنم. اول اینکه آیا روش”یک دندگی سیاسی” و “دیپلماسی پرخاشگری” در هشت سال ریاست جمهوری دولت قبل جواب داد؟ آیا امروز کسی وجود دارد که از سیاست خارجی دولت قبل حمایت کند و اگر وجود دارد چند درصد از جمعیت این کشورند و چه گروه و قشری‌اند و احتمالا با چه منافعی؟

و دوم و آخر اینکه طبق گفته ی این روحانی، به جز رهبری کشور، تمام مسئولین گیج می‌زنند. حالا سوال اینجاست: آیا سخنان این روحانی در راستای سخنان رهبر جامعه است؟ آیا رهبری، تیم مذاکره کننده را گیج نامیدند؟!!! و آیا گفتن اینکه اکثر مسئولان به جز رهبری گیج می‌زنند؛ این را نمی‌رساند که ایشان هم باید از رهبری پیروی کنند و مواضع ایشان را دنبال نمایند؟ مگر اینکه این روحانی طبق دسته بندی خودشان، جزو سایر مسئولین باشند و….!!!!

حسین پور رشیدی
ارشد جامعه شناسی

برچسب ها: شهرستان انار

۶۵ دیدگاه برای “نقدی بر سخنان افراطی در شب‌های ماه رمضان”

  1. ناشنتس گفت:
    تیر ۱۷, ۱۳۹۴ در ۱:۲۶ بعد از ظهر

    سلام دین از سیاست جدا نیست

    پاسخ
  2. تینا گفت:
    تیر ۱۷, ۱۳۹۴ در ۱:۲۸ بعد از ظهر

    خوند باید مبلغ دین باشه . یه خورده از زندگی امام علی(ع) و حضرت فاطمه (س) بگه که این همه جون کارشون به طلاق نکشه. بزرگترین مشکل توی کشورمون اینه که هیچ کی سر جای خودش نیست.
    انارپرس جان تو هم زیاد به این ماجرا جو نده. سعی کن بی سروصدا حلش کنی. وقتی کسی اشتباهی مرتکب میشه اول باید بهش تذکر بدهند. زیاد جو گیر نشو این دولتم مثل قبلی میشه فقط باید کمی صبر داشته باشی.

    پاسخ
  3. اسماعیل گفت:
    تیر ۱۷, ۱۳۹۴ در ۱:۴۴ بعد از ظهر

    جناب آقای رشیدی سلام علیکم
    جواب دو سوال اول شما اینه که بله…بله
    هم منبر جای حرفهای سیاسی است و هم برخورد روحانیت به دلایل سیاسی کاملا درسته
    فقط کمی تامل در رفتار احزاب مخالف دولت آمریکا یعنی جمهوری خواهان صحت رفتار روحانیون رو نشون میده واین رفتار نه تنها ایران رو تضعیف نمیکنه بلکه صددرصد در راستای تقویت تیم مذاکره هست…اگر در این مورد نیاز به توضیح بیشتر هست بفرمایین تا توضیح بدم
    در ادامه پرسیدین آیا سخنان اون فرد مورد موافقت همه است؟تعجب میکنم از این سوال و فکر میکنم نیاز به جواب مباشه خودتون کمی تامل کنید
    میفرمایین ۲۵سال امام علی سکوت کرد؟!!! یاللعجب از این حرفهای بی سر وته…امام علی سکوت کرد؟ بلندترین فریادها از علی در این ۲۵سال بود….
    فرمودین ایشان در حوزه ی تخصصی انرژی هسته ای وارد شدند….حالا یا شما حوزه ی تخصصی انرژی هسته ای رو نمیدونین چیه یا اصلا حرفهای ایشان رو نشنیدین
    حوزه ی تخصصی انرژی هسته ای یعنی سانتریفیوژ..پلوتونیوم..اورانیوم..ایزوتوپ پایدار…رآکتور آب سنگین وسبک و…
    میفرمایین روحانیت دروس تخصصی سیاسی رو نمیخونن میشه بفرمایین شما چند سال در حوزه تحصیل کردین؟ میشه بفرمایین روحانیون در درس خارج چی میخونن؟ لااقل به حرف خودتون پایبند باشین ودر حوزه ای که تخصص ندارین نظر ندین
    میفرمایین واژه ی گیج چه معانی ای داره وبعد با کنایه به گفتمان دولت قبل اشاره میکنین…حالا من چند واژه میپرسم که معنی ومفهومشو نمیفهمم…به جهنم…عصرحجری …بدون شناسنامه و…
    ودوباره فرمودین آیا ادبیات پرخاشگری دولت قبل جواب داده یا نه؟ من اول از شما میپرسم رشته ی تحصیلی شما چیه؟آیا این سوال در حیطه ی تخصص شما هست؟ وبعد اگر لازمه بفرمایین تا مفصل عرض کنم که اتفاقا ادبیات دولت قبل جواب داده همینطور که ادبیات دولت فعلی جواب خواهد داد
    در مورد سوال آخر هم قبلا در خبرهای دیگه بحث شده واز تکرار پرهیز میکنم
    موید باشید

    پاسخ
  4. آریایی گفت:
    تیر ۱۷, ۱۳۹۴ در ۱:۴۷ بعد از ظهر

    متاسفانه دیشب هم باز همین مباحث هسته ای رو پیش کشید .(البته مختصر .و با احتیاط)) و بیان اون رو تکلیف خود دانست . کی تکلیف کرده که در شب قدر که مردم برای استغفار و بهره گیری از معنویات این شب تلاش می کنند مباحث سیاسی اون هم تفرقه انگیز بیان شود ؟ آیا حداقل نیمی از جمعیت با مذاکرات و تیم هسته ای همسو نیستند ؟ در قسمتی از حرفاشون به صورت غیر مستقیم وزیر فرهنگ رو مورد نوازش قرار دادند ..و ورود بانوان به ورزشگاهها رو مورد حمله قرار دادند که چرا باید زن بره ورزشگاه که مردهای شورتی رو ببینه ؟ و خیلی چیزای دیگه .. وای که بعضیا بی هیچ تخصصی و علمی و صرفا با تقلید کورکورانه ویا با تفکر شخصی و سطحی خود چگونه تفکراتشون رو صحیح و بیان اون رو تکلیف می دانند .. اصلن گیرم تمام حرفای ایشون صحیح ..آیا بیان این حرفا زمانش شب قدر است . ؟

    پاسخ
  5. مخالف عقاید داعشی گفت:
    تیر ۱۷, ۱۳۹۴ در ۱:۵۹ بعد از ظهر

    عالی و جامع و کامل

    پاسخ
  6. نعیم گفت:
    تیر ۱۷, ۱۳۹۴ در ۲:۰۲ بعد از ظهر

    اقای پور رشیدی تند روی تند رویه شما هم تند رفتید در مورد احمدی نژاد از کجا میدونین او چفدر ظرفدار داره همین طور خیال بافی می کنی و خودت رو فهمیده فرض می کنی چرا در مورد هاشمی که خونوادش دزدی کردند اعتراض نکردی چرا در مورد موسوی و خاتمی و کربی که کشور رو به پرتگاه بردند اعتراض نکردی شما هم تندی تندتر از اون روحانی اصلا عکسی که گذاشتی نگاه کن همه رو مسخره کردین

    پاسخ
  7. زنده بادانار گفت:
    تیر ۱۷, ۱۳۹۴ در ۲:۰۶ بعد از ظهر

    احسنت اقای پوررشیدی..واقعاچقدباعلم واگاهی نقدنمودین..جای امام جمعه گلوردی خالیست.زمان اون چه خطیب هایی رامی اوردانارهمه استادعلم واخلاق بودند.

    پاسخ
  8. Chita گفت:
    تیر ۱۷, ۱۳۹۴ در ۲:۳۸ بعد از ظهر

    ممنون از جناب آقای پور رشیدی به خاطر این نوشتار کوتاه اما جامع.
    امیدوارم پس از این شاهد اتفاقی از این دست نباشیم.

    پاسخ
  9. پاتک گفت:
    تیر ۱۷, ۱۳۹۴ در ۲:۴۰ بعد از ظهر

    آقای رشیدی چپی هستی لااقل یه عکس صاف و راست و درستی مینداختی!!!عبدالهی کلاه رو برداربه رشیدی هم بگو کلاهتون بالاتر بزارین دیدتون باز ترمیشه تو این تابستونن!!

    پاسخ
  10. سهیل گفت:
    تیر ۱۷, ۱۳۹۴ در ۲:۵۱ بعد از ظهر

    مثلاشمارشیدی اهلشی که دراین موردنقدکردی بروبچه.درضمن عبداللهی یک روزپیش توسایت انداخته بود که آقای …..سخنرانی دارن وجورانسبت به ایشان بدبین کرده بودن پس به کوری چشم شما ودشمنان دیدید که چه مراسم با شکوهی هم شد ودر ضمن دین ازسیاست جدانیست.واینکه شماارشدجامعه شناسی هستین ملاک نیست که بخواینطر بدی اون هم……..اول جناحتومعرفی کن.واینوروهم بدون بااینکارانارپرس این روحانی درنزد خیلی ها هم عزیزشد

    پاسخ
  11. نسیم جنوب گفت:
    تیر ۱۷, ۱۳۹۴ در ۳:۱۰ بعد از ظهر

    باسلام وبادرود  چون من بی توجه بخود وبی توجه به اندازه خود ویاد خدا را فراموش میکنم وچون یاد خدا را فراموش میکنم ودنیا اجبارا مرا به حرکت در می اورد وراه مستقیم خدا را نمی روم ودر اخر دچار درد ورنج میشوم وسپاس گذاری را هم فراموش کرده وارامش واسایش را ازخود میگیرم وانوقت بادرد ایجاد کردن به دیگر خود میخواهم ارامش پیدا کنم این برعکس عمل کردن به ارامش که نمی رسم   بالکه  خود را نیز خراب کرده .خود خراب ودیگر خراب خانواده خراب وجامعه خراب هرکه بگوئید نسیم خراب است من باور نمیکنم ولی نسیمی که محبت ندارد وازروی منجلاب رد شده وخشمی وتبذیل شده به کله باد   دراخر عطر وبوی خود را نیز ازدست داده وزمانی که به کویر میرسد این کله باد هرچه را در پیش رو میبیند درو کرده وغافل از اینکه دیگرانهم راه خود را میرونند ولی بی محبتی وخراب کاری  درد را کم نمکند بالکه هر لحظه درد را زیاد میکند مگر اینکه باتوجه به درد توبه کنم واز خدا بخواهم که مرا کمک کند وهدایت کند به راه راست .انهم در انتخاب سعی وتلاش بعداز انتخاب سیانت وحراست از انتخاب ودر اخر اگر هم کمیبه دل خواه نبودفوری خرابش نکن چون منکه هر چی وهر کی رابا عجله خراب کردم خودم نادن هستم واصلافکر نمیکنم که خرابی دیگر من باعث خربی من میشود  از خداوند میخواهم که شما مرا بااین هجویات ببخشید .عزاداری مقبول انشا الله مارا اگر لایق بودم دعا کن چون من باید به خاطر سبک شدن خودم به دیگر خود کمک کنم والا دیگر من خدا دارد برعکس عمل میکنم خود را از او بهتر دیده وکارم میشود روشوه هم خود خراب وهم دیگر خراب .واالسلام.

    پاسخ
  12. ابوالفضل گفت:
    تیر ۱۷, ۱۳۹۴ در ۳:۱۸ بعد از ظهر

    دارن الکی داغش میکنید

    پاسخ
  13. پشمک حاج عبدالله گفت:
    تیر ۱۷, ۱۳۹۴ در ۳:۳۹ بعد از ظهر

    آقای پوررشیدی یه سوال دارم
    روحانی دکترای حقوقه وآخونده چرا وارد سیاست شده؟
    خاتمی فوق دیپلم فلسفه هست وآخونده چرا وارد سیاست شده؟
    هاشمی سیکل هم نداره وآخونده چرا وارد سیاست شده؟ 
    شما مگه نمیگین تو حوزه سیاست درس نمیدن؟پس چرا اینا سیاسی شدن؟
    جالبه اگه الان به شما بگن بهترین رئیس جمهور ایران کیه یکی از همین سه تا رو میگی
    این تناقض رو چه جوری جواب میدین؟

    پاسخ
  14. بي طرف گفت:
    تیر ۱۷, ۱۳۹۴ در ۳:۵۳ بعد از ظهر

    در مورد نبود درس علوم سیاسی در برنامه تحصیلی حوزه باید بیشتر توضیح میداید تا کسی برداشت نادرست نکنه. بسیاری از روحانیون هستند که همزمان با دروس دینی، مباحث و دروس سیاسی را هم دنبال میکنند و بعضا از کسانیکه فقط درس سیاست را خوانده اند بسیار متخصص ترند.
    مثلا رهبر و یا رئیس جمهور عزیزمان

    پاسخ
  15. اناری گفت:
    تیر ۱۷, ۱۳۹۴ در ۴:۱۰ بعد از ظهر

    از انار پرس تعجب میکنم که حرفای این طور آدمی رو میذاری تو سایت,من اصلا کاری به سخنان این روحانی ندارم که چی گفته,طرف صحبتم با ایشونه که اظهار نظر کرده,من خودم یکی از دوستای قدیمی ایشون بودم ولی از وقتی بعضی حرفای نامتعارف میزد ازش دوری کردم,ایشون …..خواهشا نمیخواد سنگ رهبری رو به سینه بزنی

    پاسخ
  16. حسن گفت:
    تیر ۱۷, ۱۳۹۴ در ۴:۲۱ بعد از ظهر

    بسیار زیبا بود اقای پوررشیدی

    پاسخ
  17. ناشناس گفت:
    تیر ۱۷, ۱۳۹۴ در ۴:۴۱ بعد از ظهر

    مقاله جالبی بودم.،،.ولی عکس پروفایلت رو عوض کن

    پاسخ
  18. محمد گفت:
    تیر ۱۷, ۱۳۹۴ در ۴:۴۴ بعد از ظهر

    با سلام خدمت آقای رشیدی
    در خصوص مطلب شما باید گفت که اولا بله دین با سیاست نوام است و میتوان گفت سیاست دینی چراغ راه بشریت است….اگر دین به تنهایی کارساز بود این همه انحرافات و کجروی های عقیده ای به وجود نمی آمد …پس باید سیاست و بصیرت هم به دین اضافه کرد…چرا مردم سوریه ،یمن ،عراق و….در دام داعش افتادند..آنها هم مسلمان هستند .دین دارند اما اکثرا سیاست و بصیرت ندارند و ولایی نیستند. اتفاقا در همین جلسات و شبهای گرانقدر باید مردم را از جهان و سیاست های غلط آگاه کرد تا دین حفظ شود ..
    گوستاو لوبون یک اسلام شناس بزرگ است ایشان در کتاب خود مینویسد: زمان فوت پیامبر هفت میلیون مسلمان در جهان بود اما زمانی که علی تنها شد چند نفر با او ماندند.؟..کمتر از تعداد انگشتان دست..مقداد..سلمان..مالک..ابوذر…پس بقیه مگه مسلمان نبودند؟آری بودند اما بصیرت و سیاست نداشتند و گول زرق و برق و تهدیدات و سفسطه های دشمن خوردند و گمراه شدند.

    پاسخ
  19. ناشناس گفت:
    تیر ۱۷, ۱۳۹۴ در ۵:۱۷ بعد از ظهر

    آقای رشیدی بسیار زیبا و عالی بود.
    ای اقلیت افراطیون و دلواپس انار مزاح میکنند محض خنده.علمی ندارند.
    ممنون

    پاسخ
  20. ناامید گفت:
    تیر ۱۷, ۱۳۹۴ در ۵:۱۸ بعد از ظهر

    به نظرمن ……که شبهای قدربجای مداحی وروایت امامان بیایدحرف سیاسی بزنه ویکدفعه بهش بگن اذان گذشته ….نیست تفرقه اندازه. واقعاشب قدرمردم خیلی گریه کردند

    پاسخ
  21. پاتک گفت:
    تیر ۱۷, ۱۳۹۴ در ۵:۳۳ بعد از ظهر

    آقای پوررشیدی :دوست دارم با شما مناظره کنم ولی به گمانم فقط جواب دوستان کامنت گذار رو با منطق بدی میفهم که درس خونده ای هستی و حالیته وگرنه این دوره زمونه همه ۲تا۲تا مدرک زیر بغلشونه اگر چه میدانم شما مدرک داریدبه گمانم موقع نگارش متن کلاهتان زیادی پایین بوده وچشم بسته نوشتی اینهم اثرات بیکاری زیاده دوست عزیز!!به من بگو تو این دولت یه کاری واست دستو پا کنم خودتم خراب نکن

    پاسخ
  22. پیمان گفت:
    تیر ۱۷, ۱۳۹۴ در ۶:۳۸ بعد از ظهر

    عالی بود حسین

    پاسخ
  23. ستاره گفت:
    تیر ۱۷, ۱۳۹۴ در ۶:۵۱ بعد از ظهر

    به نظرمن این تقدیری که ازش کردند فقط کاریه نفر بوده که به اسمهای مختلف تقدیرکرده.دفعه بعد کلاهتودرست  بزار وتقلیدکورکورانه آز عبداللهی نکن

    پاسخ
  24. منادی گفت:
    تیر ۱۷, ۱۳۹۴ در ۷:۰۷ بعد از ظهر

    آقای رشیدی واقعا بدون تفکر وتحقیق مطلب نوشتی 
    حلا مارو بگید بی سوادیم،عصرحجری هستیم،بی شناسنامه ایم،تازه به دوران رسیده ایم،و… شما که تحصیل کرده اید وکتاب های جامعه شناس غربی رو زیاد مطالعه کردید چرا این حرف ها رو میزنید.

    پاسخ
  25. جانباز گفت:
    تیر ۱۷, ۱۳۹۴ در ۷:۲۹ بعد از ظهر

    احسنت آفرین اما کو گوش شنوا دومطلب قابل تامل اول اینکه رهبری با قاطعیت تمام مذاکرات وتیم هسته‌ای را تایید کردند دوم اینکه سالها قبل امام خمینی فرمود ند مردم نیاز به قیم ندارد اما متاسفانه این آقایان نه به حرف رهبری ارزشی قایلند نه فرموده امام وخود را نماینده مردم میدانند

    پاسخ
  26. معصومه.م گفت:
    تیر ۱۷, ۱۳۹۴ در ۷:۳۱ بعد از ظهر

    آقای نسب عبداللهی لطفا شما به کامنتهای اسماعیل ومحمد پاسخ بدهید چون بعید میدانم آقای پوررشیدی بتوانند جواب بدهند
    البته شما هم حرفی برای گفتن ندارید اگر داشتید منتظر درخواست من نمی ماندید

    پاسخ
  27. مسعود داشآکل.. گفت:
    تیر ۱۷, ۱۳۹۴ در ۷:۵۱ بعد از ظهر

    دوستان عزیز..شما جیکار به این دارید که متنو کی نوشته؟به شما چه که کی بیکاره و کی سر کاره؟هنوز روح احمدی نژاد توو جامعه ست چون ادبیات حرف زدنشو هنوز میبینم…. جالب بود آقای پورشیدی..شک به علم شما ندارم..همونجور که شک به افراط شما ندارم..

    پاسخ
  28. یک شهروند گفت:
    تیر ۱۷, ۱۳۹۴ در ۱۰:۲۹ بعد از ظهر

    من از اول ماه رمضون تو این مسجدم
    نه انارپرس دروغ میگه و نه این آقای…..
    قضیه از این قراره که از اول ماه رمضون ایشون سخنرانی های سیاسی تند بر علیه دولت حسن روحانی که مورد اعتماد مقام معظم رهبری نیز هست بیان کردند
    هرشب با الفاظی نظیر خائن و گیج تیم مذاکره کننده هسته ای را خطاب میکردن
    تا اینکه شب نوزدهم ماه مبارک یکی از جمع به این سخنرانی ها اعتراض کرد و ایشان با مغالطه جواب معترض را دادندوسعی کردند با بالا بردن صدایشان در بلندگو با گفتن هیهات منه الذله جو را به نفع خودشون کنند.
    پس هم انارپرس درست میگه که ایشون توهین کردن وهم ایشون درست میگن که اون شب برعلیه مذاکره کنندکان حرفی نزدن ولی از وال ماه رمضون توهین میکردن و من خودم شاهدبودم و اگر فایل صوتی ازاول ماه رمضون را پخش کنند معلوم میشه که اون معترض حق داشته که اعتراض کنه

    درضمن درجواب آقای …..که گفتن آقای معترض از اهالی انار نبودن باید خدمتشون عرض کنم که ایشون از سال ۱۳۶۲ در انار زندگی میکنن و درجهادسازندگی انار سمت داشتند و تمامی مردم شریف انار ایشون رو میشناسند.

    درآخرخدمت مردم شریف انار عرض میکنم که آقای ……بار اولشان نیست که اینجور افراطی عمل میکنند چندسال پیش هم ایشون به علت همین سخنان افراطی در سیرجان به دستور فرماندار سیرجان ۴۸ ساعت …..شدند.
    با قبولی طاعات مردم شریف انار بنده این نظر را در انارپرس هم میگذارم
    چون میخواهم ببینم که کدام سایت با بیطرفی این کامنت را درج میکنند یا حذف میکنندتا برای همگان روشن شود که چه کسانی شیفتگان خدمتند و چه کسانی تشنگان قدرت هستند

    پاسخ
  29. شهروند گفت:
    تیر ۱۷, ۱۳۹۴ در ۱۱:۰۱ بعد از ظهر

    باسلام
    در جواب اقای پور رشیدی  و اقای نسب عبدالهی اینگه گفتید در شب قدر جای اینجور صحبتها نیست پس چرا روحانیون گروههای اصلاح طلب در مراسم قدر بحثهای سیاسی را دنبال می کردند.
    اینم منبع مستند
    http://www.ilna.ir/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%B3%DB%8C%D8%A7%D8%B3%DB%8C-3/289120-%D8%A7%DA%AF%D8%B1-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%B5%D9%84%D8%A7%D8%AD%D8%A7%D8%AA-%D8%AA%D9%84%D8%A7%D8%B4-%D9%86%DA%A9%D9%86%DB%8C%D9%85-%D8%A7%D8%B5%D9%84%D8%A7%D8%AD-%D8%A7%D9%85%D9%88%D8%B1-%D8%A7%D8%B2-%D8%BA%DB%8C%D8%A8-%D9%86%D9%85%DB%8C-%D8%A2%DB%8C%D8%AF

    پاسخ
  30. مرتضی گفت:
    تیر ۱۸, ۱۳۹۴ در ۰:۰۲ قبل از ظهر

    درود بر آقای رشیدی کامل جامع ومنطقی بود

    پاسخ
  31. کشاورز گفت:
    تیر ۱۸, ۱۳۹۴ در ۱:۱۲ قبل از ظهر

    این روحانی خیلی تندروی کرد.توپش پربود.چرادردولت احمدی نزاد بااون همه اختلاس هیچی نمیگه.رحیمی وبقایی فکرکنم معاونین دولت قبل نبودند.بعضیها واقعا رو دارند.یه چی دیگه هم هست مردم انارواقعا صبور وغریب پرستند.اگه این سخنان راجای دیگه میگفت چه اتفاقی رخ میداد

    پاسخ
  32. منتظر گفت:
    تیر ۱۸, ۱۳۹۴ در ۲:۰۷ قبل از ظهر

    اونی که گفتی روحانی چکارش به سیاست!! بدون که سیاست جایگاه جولان حقوقدان هاست، نه مهندس راه!!! زمان، زمانِ اتحاده و پیشرفت کشور، نه این حرفای بیهوده و تفرقه افکنانه! ” یاعلی”

    پاسخ
  33. یک شهروند گفت:
    تیر ۱۸, ۱۳۹۴ در ۳:۱۹ قبل از ظهر

    دوستان کامنت بنده که در این پست درج شد در دیگر سایت انار درج نگردید که نشان میدهد اون سایت اصول اولیه خبرنگاری که همون بیطرفی است را هم قبول ندارد.
    تشکر میکنم از آقای نسب عبداللهی که حداقل کامنت های مخالف را سانسور نمیکنند و اصول اولیه خبرنگاری را حفظ میکنند.
    درود بر شرف کسانی که برای کرامت انسانها ارزش قائل هستندو بدنبال حقیقت میگردند.
    به رسم تقدیر و سپاس برای مدیران این سایت کلاه از سر بر می دارم.

    پاسخ
  34. پاتک گفت:
    تیر ۱۸, ۱۳۹۴ در ۶:۳۱ قبل از ظهر

    آقای عبدالهی:سلام فایل صوتی رو بذار نکنه نداری؟؟دبه هم که در آوردی اول گفتی دارم میذارم؟ بعد دیدی خراب شد گفتی لازم نیس چون یکی گفته تو وات ساپ وو هست نیازی نیس تا اینجاش من هنوز دنبال صحت حرف شمایم ومنتظر …به رشیدی هم بگو بیا جواب بده واسش کار سراغ دارم!!!

    پاسخ
  35. باران گفت:
    تیر ۱۸, ۱۳۹۴ در ۸:۰۴ قبل از ظهر

    خیلی خوشحالم که کسانی مثه آقای رشیدی توی انارپرس می نویسند و برای رشد جامعه تلاش میکنند. امیدوارم ادامه داشته باشه.وقتی اون روحانی توی مسجد اون حرفا رو می زنه اشکالی نداره ولی وقتی یک نفر توی سایت از اون حرفها انتقاد می کنه اشکال داره؟ بد نیست که کمی انصاف داشته باشیم و نخواهیم کسی که مخالف ما حرف می زنه ساکت بشه. اگر اشتباه می کنم بگید.

    پاسخ
  36. علی گفت:
    تیر ۱۸, ۱۳۹۴ در ۸:۱۵ قبل از ظهر

    پاتک جان. اینطور صحبت کردن درسته؟ اینکه بخوایم کسی رو تحقیر کنیم و ناسزا بگیم درسته؟ کدوم اخلاق و دین و آیین اینطور حرف زدن رو می پذیره؟می تونی با منطق حرفهایی که زده شده رو نقد کنی نه اینکه بخوای بلایی بر سر نویسندش بیاری که دیگه هیچوقت ننویسه

    پاسخ
  37. اناری گفت:
    تیر ۱۸, ۱۳۹۴ در ۸:۲۳ قبل از ظهر

    پاتک کجا….. داره می سوزه؟؟ خیلیاو داری می سوزی خخخخخ

    پاسخ
  38. ناشناس گفت:
    تیر ۱۸, ۱۳۹۴ در ۸:۲۴ قبل از ظهر

    به یاد حرف بزرگ تاریخ معاصر اقای دکتر محمد مصدق:
    درد من حصار برکه نیست ، درد من زیستن با ماهیانی است که

    فکر دریا به ذهنشان خطور نکرده است .

    پاسخ
  39. ناشناس گفت:
    تیر ۱۸, ۱۳۹۴ در ۸:۲۵ قبل از ظهر

    درد من تنهایی نیست بلکه مرگ ملتی است که گدایی را قناعت

    بی عرضگی را صبر و با تبسمی بر لب این حماقت را حکمت خدا

    می دانند. مهاتما گاندی

    پاسخ
  40. ناشناس گفت:
    تیر ۱۸, ۱۳۹۴ در ۹:۵۴ قبل از ظهر

    والبته که ایشان دانشجوی ارشد هستند

    پاسخ
  41. غیر اناری گفت:
    تیر ۱۸, ۱۳۹۴ در ۱۲:۲۹ بعد از ظهر

    سلام متأسفم برای مردم شهر انار که اجازه میدن یه غیر اناری بیاد اینطور بینشون تفرقه بندازه و بجون همدیگه بندازتشون.اون حاج …. سیاست انگلیسی خوبی داره.تفرقه بنداز و حکومت کن.شمام انارپرس داری کمکش میکنی.بلا تشبیه بلا تشبیه ی جوب لجن رو هرچی بیشتر همش بزنی بیشتر بو گندش بیرون میاد

    پاسخ
  42. پاتک گفت:
    تیر ۱۸, ۱۳۹۴ در ۳:۱۲ بعد از ظهر

    پاسخ به علی و اناری: آخه چرا کسی که مقاله منتشر میکنه باید پاسخگوی شبهات ومنتقدین باشد نمونه آقای دکتر عبدالهی عزت آبادی تا به یک نتیجه وراه حل برسیم من گفتم ۱.با پوررشیدی حاضرم مناظره کنم دیدم که حتی احترام به دیگر کامنتا نذاشت وجوابی نداد شک کردم به پختگی تحصیلاتشان ولی ایشان را از نزدیک میشناسم وبعید دانستم با آن مدرک وسخنان نقدشان اصلیت و سنخیت موضوعی نداشت که ایشان اعلام موضع کنن وپاسخ مخاطبانش را نداد !!و در نهایت با تعداد زیادی سوال روبرو وبدون پاسخ ؟؟آیا اناری جان این سوزش را ازشما قبول میکنم که لایق ما بدان و تو جواب بده تا سوزش ما کم شود اگه اهل درک وفهمی با منطق جوابا رو بجای پوررشیدی بده؟؟؟؟جای کم آوردن واین استدلالها دوره اش تموم شده!!۲. از آقای عبدالهی هم که گفته بود فایل صوتی را دارن خواستم پیگیر موضوع شوم که واقعا دارم به این موضوع میرسم که اصلا فایلی نداره و دروغه دروغ اینم از ماهیت عبدالهی!!!!

    پاسخ
  43. اسماعیل گفت:
    تیر ۱۸, ۱۳۹۴ در ۳:۳۰ بعد از ظهر

    یک شهروند
    کامنت شما دراینجا همسو با انارپرسه ولی در اون سایت مخالفه
    این خیلی چیز پیچیده ای نیست

    پاسخ
  44. عجب خخخخخ گفت:
    تیر ۱۸, ۱۳۹۴ در ۴:۴۴ بعد از ظهر

    اقای پور رشیدی میبینم که راه افتادی …پناه بر خدا حیف که نمیخام هر چی رسیدم بگم .

    پاسخ
  45. مجازی گفت:
    تیر ۱۸, ۱۳۹۴ در ۵:۳۱ بعد از ظهر

    پشمک جون رئیس یک دولت سیاسی نیست کابینه او سیاسیست رئیس دولت اجتماعیست/اقا اسماعیل بلزم اومدی سفسته گری کردی رفتی به قول معروف بگم بگم کردی رفتی.هیشکدوم جوابات قانع کننده و کامل نبود فقط گفتی خاستی بگم اینجور و اونجور.یه چیزایی شنیدی ولی متاسفانه نمیتونی جمله بندیشون کنی.هیشوقت نباد کاسه داغ تر از اش شد که متاسفانه این روحانی متشخص شدن و چه جورم شدن.یکی از بزرگترین توهینهارو ایشون شب قدر کردن و گفتن مردای ایرونی بی غیرت شدن که گذاشتن ماهواره بیاد تو خونشون واینکه ماشالا ایشون شبکه ها رو بهتر از ما میشناخت.اگه غیرت مردی داری بیا بالا منبر بگو سی سال ما اشتباه کردیم که طوری رفتار کردیم که پای ماهواره به قول خودشون بد وارد خونه ها شد.این بی غیرتی ریشش مردم نیستن این ریشه در جایی داره که مردم میوهاش شدن.ب والله که دین باید تو سینه باشه نه تو چشم.دین که تو سینه باشه اینجا بشینی کربلایی میشی/حاجی میشی/علوی میشی/مشهدی میشی/زینبی میشی/فاطمی میشی/هزار تام الت گناه جلوت باشه ب اسانی یه جان دادن ازش میگذری.خوبه فقط ادم نباشیم انسان هم باشیم

    پاسخ
  46. رفيق جوالدوز گفت:
    تیر ۱۸, ۱۳۹۴ در ۹:۴۲ بعد از ظهر

    بی انصافی و بی عدالتی در نظرات بعضی ها موج میزنه!
    چرا بعضی ها انتقاد رو فقط حمله میدونند. آنهم یکجانبه و بدون عدل و انصاف؟!
    چرا در انتقاد با بیان جملاتی شعارگونه و زیبا (هرچند حقیقت) ذهن دیگران را به سوی حمله به طرف مقابل هدایت میکنیم؟!
    اگر بلندترین فریادهای مولا علی در ۲۵ سال سکوت ایشان بوده لااقل یکی از این فریادها را بیان کنیم!
    عدالت، انصاف، صداقت،صبر و امید و تحمل و هزاران نکته اخلاقی دیگر، تنها بخشی از این فریادهاست!
    شاید منظور آقای پوررشیدی رعایت نکردن بعضی از این نکات اخلاقی از سوی آن روحانی بوده!
    چرا از روی ظاهر افراد (کلاه و قیافه) اینجور قضاوت میکنیم؟!
    چرا کردار و گفتار گذشته افراد را در قضاوت دخیل میکنیم؟!
    چرا بجای “سخن” به “سخنگو” توجه میکنیم؟! (انظر الی ما قال و لاتنظر الی من قال)
    یادمان باشد مولا علی بخاطر عدالتش فرقش شکافته شد…بخاطر انصافش…بخاطر مهربانیش

    پاسخ
  47. ناشناس گفت:
    تیر ۱۹, ۱۳۹۴ در ۱۲:۳۶ بعد از ظهر

    بله دوستان اگر بحث مظلوم نمایی و رای جمع کنی و نهایتا قدرت طلبی نبود هم این عزیزان هم دولتمردان عزیز میفهمیدند که مخالفت با امتیاز دادن برای اونا پشتوانه است برای دفاع قدرتمندانه تر.همانطور که آمریکا مخالفت کنگره را برای خودش پشتوانه قرار میده.پس لطفا دوستان وارد بازی قدرت طلبان نشوید که نشون دادن نه کشور براشون مهمه نه دین نه انقلاب نه …فقط قدرت..فتنه سال ۸۸

    پاسخ
  48. ناشناس گفت:
    تیر ۱۹, ۱۳۹۴ در ۱۲:۴۹ بعد از ظهر

    آفرین بر آقای اسماعیل که جواب مستدل و محکمی دادند.ضمنا برادر جانباز .شما که دم از امام و رهبری میزنید آخه دم خروستون نمایانه.شعار نه غزه نه لبنان مال کدومشون بود.حمایت رهبری از تیم احمدی نژاد چیه.به آتش کشیدن کشور برای رسیدن به قدرت در سال۸۸ چی بود.ضمنا اگر انتقادی هم به مذاکرات میشه باید مسولین بیشتر دلگرم بشوند چون این مخالفت براشون پشتوانه میشه

    پاسخ
  49. نگران گفت:
    تیر ۱۹, ۱۳۹۴ در ۲:۲۸ بعد از ظهر

    خخخخخخخخخخخخ

    پاسخ
  50. اسماعیل گفت:
    تیر ۲۰, ۱۳۹۴ در ۰:۴۲ قبل از ظهر

    مجازی جان
    شاید فکر کردی من دیگه این پست رو نمیخونم و جواب نمیدم که اینجوری گفتی ولی من تا چند روز دیگه هم میام اینجا تا شاید از آقای پوررشیدی جوابی رسیده باشه…ولی اگر نرسه واقعا از ایشون ناامید میشم و پیشنهاد میدم اگر بر مسئله ای احاطه ی کامل ندارن ورود نکنن
    در مورد حرفای خودمم همونجور که گفتم هرجاش رو که نیازه بفرمایین توضیح کامل بدم….چون در کامنت قبلی میخواستم به سوالات آقای پوررشیدی جواب بدم کوتاه گفتم ولی الان آماده ام هر جاش که نیازه توضیح بدم
     جوالدوز عزیز
    فکر میکنم کامنتت در مخالفت بامنه ولی اگه نیست ببخشید چون من قبلا  سابقه ی گیج شدن در مورد پیامای شما رو دارم
    اما اگر درمورد فریادهای علی نمونه لازمه من منابعش رو میذارم بازم اگر لازمه بگین مورد هم بگم که در چه ماجراهایی امام سکوت نکردن
    ۱. تحلیلی بر مواضع سیاسی علی بن ابوطالب پس از رحلت پیامبر تا قتل عثمان تألیف اصغر قائدان؛
    ۲. کتاب علی و زمامداران، اثر علی محمد میر جلیلی 
    ۳-کتاب فریاد سکوت اثر محمد ساجدی نیا

    پاسخ
  51. كارمند گفت:
    تیر ۲۰, ۱۳۹۴ در ۱:۵۱ بعد از ظهر

    آقای اسماعیل تو دی چقدر بیکاری والا………………………..

    پاسخ
  52. پاتک گفت:
    تیر ۲۰, ۱۳۹۴ در ۴:۳۱ بعد از ظهر

    آقای اسماعیل : دوست عزیز سلام به گمانم که واقعا همان لیاقتشان منافق بودن شایسته این افراد است واین خبر را با بایکوت خبری وسالم سازی فضا برا سوال و جواب دادن به آن همه سوال به حاشیه بردن تا اصل قضیه فایل صوتی و جواب پوررشیدی سریع ازیاد بره مخصوصا خبر کمبود آب ودزدان آب بازم بردن آن خبر به حاشیه :حجاب و بی حجاب.وآقای نسب عبدالهی با تیپ روشنفکری سر از سوراخ خودش درآورد.والسلام

    پاسخ
  53. اسماعیل گفت:
    تیر ۲۰, ۱۳۹۴ در ۶:۰۸ بعد از ظهر

    کارمند
    دقیقا بیکارم  شما یکی از چندین کارتو بده ما بکنیم
    پاتک
    به نتیجه ی مشابه رسیده ام…. اینم سیاست رسانه ایه دیگه….فرار آبرومندانه

    پاسخ
  54. مهربون گفت:
    تیر ۲۰, ۱۳۹۴ در ۶:۳۸ بعد از ظهر

    سلام واقعا کسایی طرفدار اون دولت هستن که منافعی رو داشتن و حالا از دست دادن ثانیا دزدی و اختلاس که از دوره ی احمدی نژاد راه افتاد چرا هیچ موقع نمیخواین با واقعیت ها روبه رو بشید بعدم هیچ روحانی حق نداره علیه هیچ دولتی روی منبر حرف بزنه قابل توجه روحانی اقای نص……و طرفداراش

    پاسخ
  55. رفيق جوالدوز گفت:
    تیر ۲۰, ۱۳۹۴ در ۷:۳۴ بعد از ظهر

    سلام پاتک
    به نظرم اسماعیل هم با بکاربردن کلمه “منافق” موافق نیست!
    حضرت رسول اکرم (ص) : نشان منافق سه چیز است :
    ۱ – سخن به دروغ بگوید .
    ۲ – از وعده تخلف کند .
    ۳ – در امانت خیانت نماید .
    اگه وقت کردی مطالب زیر رو بخون خط به خط:
    http://rezap502.epage.ir/fa/module.content_Page.27-05-03.html
    http://www.ahadith.ir/fa/ahadith/ahadith-14masoom-a/2-mozoei/4-e-ali-a-2.html
    http://www.aviny.com/occasion/Ahlebeit/Payambar/17rabi/82/Emamsadegh/sokhanan.aspx

    پاسخ
  56. اسماعیل گفت:
    تیر ۲۰, ۱۳۹۴ در ۱۱:۵۸ بعد از ظهر

    جوالدوز
    چرا فکر میکنی نظر من باید برای پاتک مهم باشه؟من ایشون رو نمیشناسم ولی به نظرش اعتقاد قلبی دارم…. نظر شما هم متینه
    شاید خودم لفظ منافق به کار نبرم ولی نفاق مراتبی داره
    در ثانی بعضی کلمات یه معنی واقعی داره یه معنی مجازی…یا بهتر بگم غیر واقعی
    به اینا اضافه کن که بعضی حرفا در جدیت معنی بدی داره ولی غیرجدیش نه
    مثلا حتما شما خواهرزاده یا برادرزادتون رو هنگام دیدن گفتین پدرسوخته چه بلایی شدی تو

    پاسخ
  57. پاتک گفت:
    تیر ۲۱, ۱۳۹۴ در ۱۲:۰۷ بعد از ظهر

    پاسخ رفیق جوالدوز:سلام ۱- درباره فایل صوتی دروغه دروغ چون مطمن هستم ندارد عبدالهی گف دارم بعد دبه درآورد توشبکه های اجتماعی هست ولازم به انتشار نیست !!!۲ – درباره احترام به سوال کننده گان از جانب عبدالهی و پوررشیدی خلف وعده شد !!ومعمولا بی جواب نمی ذارن :نمونه دکتر عبدالهی عزت آبادی جواب میدن به منتقدین اگه این نیست پس چیه اسمش؟؟؟۳-اگر فایل صوتی سخنرانی را دارن منتشر وخیانت در امانت !!!نمی کردن تا باعث تشنج وتهمت شود چون رسالت یک رسانه وخبرگذاری کشف حقیقت است نه تفرقه اندازی

    پاسخ
  58. رفيق جوالدوز گفت:
    تیر ۲۲, ۱۳۹۴ در ۰:۴۲ قبل از ظهر

    سلام بر اسماعیل و پاتک
    در قسمتی از این سایت که مربوط به صحبت های امام جمعه یزد میشه “ناشناسی” گفته:
    « یکی از مظلومیتهای آقای احمدی نژاد عدم دفاع صحیح از ایشونه »
    من فقط میخوام بگم این مظلومیت و این عدم دفاع صحیح فقط مربوط به آقایون رئیس جمهور و سیاسیون نیست!
    کسی رو میشناسم که بیش از ۲۵ ساله که داره داد میزنه برای مبارزه با هر مشکلی بهترین و کاملترین راه مبارزه با علّته و نه معلول! (کاملا برگرفته از آیات قرآن)
    کسی رو میشناسم که بیش از ۲۵ ساله که داره داد میزنه که اگر ابتدا مسئولین و بعد مردم فقط به چند آیه از قرآن عمل کنند شاید امروز نیازی به سوخت هسته ایی برای راکتور تهران برای کمک به بیماران سرطانی نداشتیم! (بجای مبارزه با سرطان این سوخت میتونه صرف هزاران کار مفید دیگه بشه)
    خلاصه بگم از اینجور آدمای مظلوم که نیاز به حمایت و دفاع صحیح دارند بسیارند!
    در اختلاط با دکتر عبدالهی در قسمت “نتیجه نظرسنجی انارپرس” تا حدودی جوالدوز حرف هایم را زده و دیگر نیازی به توضیح بیشتر نیست و از همان روز اول به همین نیت نظر میدادیم و حالا هم احساس میکینم مدافعان خوبی نمیتونیم باشیم…
    امیدواریم شما در کارتان موفق باشید.

    پاسخ
  59. اسماعیل گفت:
    تیر ۲۲, ۱۳۹۴ در ۱:۴۷ بعد از ظهر

    ما اناریا میگیم اگر رو کاشتن مرزنگو سوز نشد
    اگر به قرآن ودین عمل بشه نه تنها سرطان که هیچ مرض و گرفتاری دیگه ای نبود
    ولی این صحبت الان ارزش مطرح کردن وجواب دادن نداره
    خانه بعضی از مسئولین از پای بست ویران است

    پاسخ
  60. رفيق جوالدوز گفت:
    تیر ۲۲, ۱۳۹۴ در ۲:۳۰ بعد از ظهر

    خطاب به اسماعیل و پاتک
    اگر فکر میکنید بعضی از مخاطبان به اسم شما حساس شدن و به محض دیدن اسم شما نظر شما رو نمیخونن و فورا روی گزینه مخالف کلیک میکنن به نظر من اشتباه میکنید!
    مانند کوه استوار باشید و تمام حرف هایتان را به اسم خودتان بزنید!
    نشان دادن ماه آنهم لابلای آنهمه ابر و غبار بسیار بسیار بسیار سخته…
    ( اگر دو بال یک پرنده همیشه، همزمان و به یک شکل و اندازه حرکت کنه هرگز نمیتونه برای عبور از شاخ و برگ درختان و موانع دیگه به چپ و راست بپیچه )

    پاسخ
  61. رفيق جوالدوز گفت:
    تیر ۲۲, ۱۳۹۴ در ۵:۲۷ بعد از ظهر

    قطعا علت ویران بودن پای بست بسیاری از خانه ها عمل نکردن به آیات قرآنه!
    عمل به “چند آیه” از قرآن نه تنها میتونه از سرطان و انواع بیماریهای صعب العلاج جسمی که منشا اکثر بیماریهای روحی هستند جلوگیری کنه بلکه میتونه قطعی ترین درمان هم باشه!
    منظور من از داد و فریاد بعضی ها بیان ساده و قابل لمس بعضی از آیات قرآن بود که متاسفانه با حفظ و قرائت و بوسیدن به حاشیه رفته و اکثر مردم از معانی و کاربرد بعضی از آیات بی اطلاعند. و اگر کسی بخواد فقط چند آیه رو به رشته تخصصی یا غیر تخصصی خودش ربط بده آنچنان مورد حمله قرار میگیره که صدای اون طرف شاید به گوش کمتر کسی برسه!
    مثلا “هلموت واندمیکر” که یه جورائی (به نظر من) شاگرد ” آوانسیان” خودمونه میگه در این دنیا چیزی به عنوان داروی شیمیایی و حتی گیاهی وجود نداره!
    داروهای شیمیایی سمومی ضعیف شده مخصوص انسان هستند!
    آندسته که ما آنها را داروهای گیاهی می نامیم طبق آیات انجیل و قرآن غذای اصلی انسان محسوب میشوند نه دارو . متاسفانه ما با دور شدن از غذای اصلی خود مریض میشویم و برای بهبود یافتن به ناچار باید سراغ غذای اصلی خود برویم!
    طبق آیات انجیل و قرآن، انواع میوه ها و گیاهان، غذای اصلی انسان و وعده اصلی غذای بهشتیان به حساب می آید…
    “جمشید خدادادی” مبتکر طب قرآنی هم یکی دیگر از این مظلومینه که بخاطر خلبان بودن و نخوندن پزشکی، کمتر کسی ایشون رو میشناسه.
    فقط چند نکته از ایشون درباره چند آیه:
    خداوند وقتی غذای انسان را خلق میکند خود را مورد ستایش قرار میدهد(غافر- ۶۴)
    خداوند خلقت و اعمال انسان را مساوی با غذای انسان میداند(طارق-۵)(حج-۱۵)(عبس-۲۴)(کهف-۱۹)
    اسماعیل به نظرت رعایت نکات بالا نمیتونه در اعمال و کردار ما بی تاثیر باشه؟
    حالا به نظرت آیات ۱۱ – ۱۲ و ۱۳ سوره حجرات چقدر برای ما قابل لمسه؟

    پاسخ
  62. اسماعیل گفت:
    تیر ۲۲, ۱۳۹۴ در ۶:۴۹ بعد از ظهر

    هیچکس با دیدن اسم ما مخالف نمیده برعکس فکر میکنم تنها نظرایی که کامل خونده میشه نظر من و پاتک و جانباز و چمدنفر دیگه باشه
    درمورد قرآن هرچی گفتی وهرآنچه که نگفتی رو هم قبول دارم ولی…

    پاسخ
  63. پاتک گفت:
    تیر ۲۳, ۱۳۹۴ در ۲:۰۱ بعد از ظهر

    سلام رفیق جوالدوز: در مورد نظرات قرآنی صحیح…حالا سوال من از شما اینه حد مرز شما کجاست؟ چون حد وسطی وجود ندارد بین این دو حد تعریف شده!!!!

    پاسخ
  64. رفيق پالان دوز (رفيق جوالدوز) گفت:
    تیر ۲۶, ۱۳۹۴ در ۰:۱۶ قبل از ظهر

    سلام پاتک
    حقیقتش تا چند روز پیش جوال میدوختیم ولی یکباره تغییر شغل دادیم و مشغول پالان دوزی بودیم و اصلا وقت نکردم به این قسمت سر بزنم و الان هم اصلا متوجه سوالت نشدم اگه ممکنه یه بار دیگه ساده تر سوالت رو بپرس…

    پاسخ
  65. جانباز عملیات کربلای 5 گفت:
    تیر ۲۶, ۱۳۹۴ در ۸:۲۹ بعد از ظهر

    با سلام 
    ۱/سال چهارم دبیرستان بودم که وضعیت جنگ به گفته مسولین  بحرانی بود. رهبر فقید انقلاب  وسایر مسئولین دولتی در آن زمان اعلام نیاز کردند که جوانان به جبهه بروند و من نیز مثل سایر افراد جامعه و با این اعتقاد که هر حرفی که مسئولین می زنند، کاملا بر پایه ی بینش عمیق سیاسی و وطن دوستی می باشد.خیل جوانان به جبهه رفتند و نهایتا آن شد که یک متر  ازین کشور در طول تاریخ این مملکت به دست دشمن نیافتاد
    ۲/ در طول این ۳۷سال در تمام مقاطع حساس، ملت باشعور ایران همیشه گوش به فرمان رهبری و دولت در صحنه حاضر بودند و لحظه ای به تصمیمات مسئولین نظام با دید تردید نگاه نکردند
    ۳/ در بحث مذاکرات هسته ای که جزء با حمایت رهبری و دور اندیشی و تیز بینی دولت و تیم مذاکره کننده، امکان این پیروزی وجود نداشت . باز هم ملت با اعتماد به مسئولین نظام هر آنچه را که آنها گفتند پذیرفتند و عمل کردند.حال یک سوال؟ آیا در این ۳۷ سال که جمهوری اسلامی تبدیل به قدرتی برتر در خاورمیانه و حتی جهان شده است، امکان داشت با “گیج بازی” مسئولین و یا “گیج بازی” ملت به این جایگاه برسد؟ به راستی چه کسانی گیج میزنند؟!

    پاسخ

دیدگاه خود را بنویسید

برای صرف‌نظر کردن از پاسخ‌گویی اینجا را کلیک نمایید.


تازه‌ترین مطالب
  • فوت ۳ هزار و ۸۳ نفر در فارس بر اثر ابتلا به کرونا
  • کاهش ذخایر خونی در فارس
  • آزاد‌سازی ۲ هزار محد‌ود‌ه معدنی قابل اکتشاف د‌ر فارس
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۳۲ هزار تن مرکبات در شهرستان خفر
  • شهرک آرین شیراز؛ پیوسته به شهر و گسسته از امکانات
  • استاندار: مردم فارس ۷۰۰ میلیارد تومان در شرایط کرونا کمک کردند
  • پلمب ۵ کارگاه تولید مصالح غیراستاندارد در شیراز
  • آخرین مهلت ثبت نام مرحله سوم مسکن ملی در فارس ۲۵ دی است
  • ۸ باند سرقت در شیراز متلاشی شد
  • سرما ۶۲ میلیارد ریال به بخش کشاوری لارستان زیان رساند
  • طرح‌های آبخیزداری لارستان موجب ذخیره سالانه ۶۰ میلیون مترمکعب آب شد
  • بیش از ۳۰ معدن در سرچهان به سرمایه‌گذاران واگذار شد
  • راه اندازی ۱۰ بازارچه فروش محصولات سالم در شیراز
  • خسارت ۸۰ میلیارد تومانی سرما به کشاورزی قیروکارزین
  • «نداشتن مهارت‌های زندگی اصلی‌ترین علت طلاق است»
  • پرداخت تسهیلات ۶ میلیونی دردی از اصناف درمان نمی‌کند
  • نقش اصناف فارس در مدیریت کرونا اثرگذار بوده است
  • پسری که پدرش را کشت دستگیر شد
  • امسال ۱۶۷ روستای بالای ۲۰ خانوار فارس اینترنت وصل شده است
  • شهرک‌های نزدیک اما دور از امکانات شهری شیراز؛ بحث شورای شهر
آرشیو
  • خانه
  • تماس با ما
تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به انار پرس است.