• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

سالانه سه تن آرتمیا در جوادیه فلاح تولید می‌شود

  • 15 شهریور 1394 - 14:09
سالانه سه تن آرتمیا در جوادیه فلاح تولید می‌شود

مدیر شبکه دامپزشکی شهرستان رفسنجان گفت: با افتتاح طرح پرورش آرتمیا در فاز اول سالانه سه تن آرتمیا در جوادیه فلاح  تولید می‌شود.

محمود مقامی اظهار داشت: آرتمیا سخت پوستی فیلتر کننده غیرانتخابی که از همه ذرات کمتر از ۵۰ میکرون تغذیه و در آب‌های شور زندگی می‌کند.

وی عنوان کرد: آرتمیا در ایران و در دریاچه‌های ارومیه، مهارلو، طشک، نخبگان و آبگیرهای نظیر نوق رفسنجان و کال شور، گناباد و حوض سلطان قم وجود دارند و به مصرف میگو و ماهی‌های زینتی می‌رسند و در حال حاضر به دلیل تغییر شرایط و اکولوژی تنها مرکز پرورش فعال طرح جوادیه فلاح نوق رفسنجان است.

مقامی افزود: این جاندار تک سلولی هم می‌تواند زنده‌زایی و هم تخمگذاری کند، البته در شرایطی که استرس محیطی نباشد، زنده‌زایی می‌کند و علاوه بر اینکه یک منبع غذایی و با ارزش است، دارای خصوصیات و ویژگی‌های فراوان است.

وی عنوان کرد: یکی از مواردی که بر تولید و تولید مثل آرتمیا تأثیر منفی می‌گذارد، افزایش بیش از حد شوری است به گونه‌ای که هم اکنون بر اثر این شرایط دریاچه ارومیه که غلظت نمک آن به بالای ۳۴۰ گرم بر لیتر رسیده است، تعداد آرتمیا‌های آن از ۲۰ تا ۲۲ عدد تخم و توده زنده در هر لیتر به یک تا دو عدد در هر لیتر رسیده است.

 

ثبت دیدگاه