• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024

تمدید مهلت دفترچه بیمه سلامت و بیمه روستایی در شهرستان انار

  • 24 شهریور 1394 - 12:41
تمدید مهلت دفترچه بیمه سلامت و بیمه روستایی در شهرستان انار

رییس اداره بیمه سلامت شهرستان رفسنجان گفت: شهروندان برای تمدید دفترچه های بیمه درمانی روستایی و بیمه سلامت همگانی فاقد اعتبار،تا آخر شهریور ماه می توانند به دفاتر پیشخوان طرف قرارداد و اداره بیمه شهرستان‌های رفسنجان و انار مراجعه کنند.

 محسن بیجامی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای مهرماه سال جاری امکان ارایه خدمات درمانی به دفاتری که فاقد اعتبار هستند، نخواهد بود و از این رو بیمه شدگان در اسرع وقت باید نسبت به تمدید اعتبار دفاتر اقدام کنند.

وی تصریح کرد: ۱۷۳ هزار نفر در شهرستان های رفسنجان و انار تحت پوشش بیمه روستایی، کارکنان دولت، بیمه سلامت همگانی، بیمه ایرانیان و سایر بیمه ها هستند.
وی با اشاره به اینکه تمدید این دفاتر رایگان است، بیان کرد: صرفا برای تمدید اعتبار دفترچه بیمه سلامت همگانی ۱۰ هزار ریال و برای تمدید دفترچه بیمه روستایی دو هزار ریال وجه نقد از بیمه شده اخذ می شود.
بیجامی خاطرنشان کرد: پزشکان، موسسات و مراکز درمانی طرف قرارداد فقط برای دفاتر درمانی که دارای اعتبار هستند، خدمات لازم را ارایه می دهند و پذیرش دفاتر فاقد اعتبار امکان پذیر نیست.
وی با بیان اینکه طرح پزشک خانواده در مراکز روستایی از سال ۸۴ آغاز شده است، افزود: از سال ۹۲ در رابطه با اجرای این طرح در روستاها کارهای خوبی انجام شده و شاهد شکوفایی این امر در روستاها هستیم به گونه ای که سرانه بیمه روستایی در رفسنجان و انار در سال ۹۳ نسبت به سال ۹۲ که ۴ برابر شده، به ۸۳ هزار تومان رسیده است.
رییس اداره بیمه سلامت رفسنجان اظهار کرد: ۲۶ مرکز بهداشتی روستایی و شهری در رفسنجان و انار وجود دارد که مشغول ارایه خدمات به بیمه شدگان روستایی هستند و ۴۵ پزشک در این مراکز خدمات رسانی می کنند.
بیجامی یادآور شد: روستاییان می توانند به دفاتر پیشخوان ( ict ) طرف قرارداد این اداره واقع در هرمزآباد، اسماعیل آباد، صفائیه، بهرمان، کشکوئیه، بیاض ، راویز و شهر انار جهت تمدید دفاتر بیمه خود مراجعه کنند.
شهرستان انار دارای ۵۰ هزار نفر جمعیت و در ۲۱۰ کیلومتری مرکز استان کرمان قرار دارد و شهرستان رفسنجان هم با بیش از ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۱۱۰ کیلوکتری استان کرمان قرار گرفته است.

ثبت دیدگاه