• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

همایش ائمه جماعات روحانی و فرهنگی مدارس شهرستان انار برگزار شد

  • 30 شهریور 1394 - 15:51
همایش ائمه جماعات روحانی و فرهنگی مدارس شهرستان انار برگزار شد

حجت الاسلام باقری کار‌شناسی قرآن، عترت و نماز مدیریت آموزش و پرورش شهرستان انار گفت: اولین همایش ائمه جماعات روحانی و فرهنگی مدارس با حضورائمه جمعه شهرستان انار، امین شهر ریاست سازمان تبلیغات اسلامی، ریاست اداره اوقاف، جمعی از روحانیون و طلاب و مدیر آموزش و پرورش برگزار شد.
حسین ناجی مدیر آموزش و پرورش شهرستان انار ضمن تشکر از همه روحانیون که در سال تحصیلی گذشته با آموزش و پرورش همکاری داشته‌اند بر حضور پر رنگ این عزیزان در سال تحصیلی جاری در مدارس تاکید کرد.
وی همچنین گزارشی از عملکرد و روند برگزاری اقامه نماز در مدارس شهرستان انار از جمله ساماندهی ۶۳ نفر ائمه جماعت روحانی و فرهنگی مدارس، احیای کمیته همکاری آموزش و پرورش و حوزه علمیه، برنامه ریزی جهت برگزاری جشن تکلیف دختران ابتدایی و پسران متوسطه اول، اجرای طرح سه میم پیوند مدرسه، مسجد، منزل، واگذاری مسئولیت‌های برپایی نماز در مدرسه به دانش آموزان، تشکیل انجمن دوستداران نماز در مدرسه، نهادینه شدن زنگ نماز در مدارس ارائه نمود.
در ادامه حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه شهرستان انار نیز با بیان نقش بی‌بدیل ائمه جماعات روحانی مدارس در ترویج فرهنگ اقامه نماز، بر حضور مداوم و تاثیر گذار ائمه جماعات روحانی در مدارس تاکید کرد.
ایشان ضمن بیان این موضوع که حضور در مدارس و برپایی با شکوه نماز جماعت اول وقت یک وظیفه همگانی است، حضور روحانیون در مدارس را سبب آشنایی بیشتر و الفت دانش آموزان با نماز دانست.
گفتنی است در پایان این همایش از کلیه ائمه جماعات مدارس با اهدا لوح تقدیر و تشکر به عمل آمد.

IMG_1553

ثبت دیدگاه