• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

کار‌شناس آموزش و پرورش انار: نماز جماعت مدارس نباید طولانی شود

  • 07 مهر 1394 - 18:17
کار‌شناس آموزش و پرورش انار: نماز جماعت مدارس نباید طولانی شود

اولین نماز جماعت سال تحصیلی ۹۵-۹۴ در مدارس شهرستان انار برگزار گردید.

در این مراسم حجت الاسلام باقری کار‌شناس قرآن، عترت و نماز گفت: طولانی نکردن اقامه نماز و تعقیبات نماز باید در مدارس در نظر گرفته شود تا دانش‌آموزان خسته نشوند و با علاقه و اشتیاق نماز بخوانند. روحانیون نیز باید با داشتن حوصله، خوش‌اخلاقی در جذب دانش‌آموزان به نماز تلاش کنند.

کار‌شناس قرآن، عترت و نماز افزود: عواملی مانند عوامل فردی، خانوادگی، درون‌مدرسه‌ای، هم‌سالان، محیط اجتماعی و عوامل فیزیکی داخل مدرسه در گرایش دانش‌آموزان به سوی نماز مؤثر است.

حجت الاسلام باقری با مهم دانستن نقش معلمان پرورشی اظهار داشت: نفوذ کلام، محبوبیت و جاذبه مربیان پرورشی، حضور دبیران و کارکنان در نماز جماعت مدارس و همچنین روابط صمیمانه مسئولان مدرسه با دانش‌آموزان می‌تواند گرایش آنان به سمت نماز را افزایش دهد.

وی همچنین گفت: یکی از مسئله‌های مهم در تربیتی دینی کودکان و نوجوانان این است که به موازات آموزش تعالیم دینی و پرورش فکری و اعتقادی آن‌ها، لازم است عواطف دینی نیز در آن‌ها رشد و گسترش یابد. در دوره کودکی و نیمه نخست دوره نوجوانی اهمیت این امر بیشتر است.

حجت الاسلام باقری خاطرنشان کرد: شرکت در مراسم مذهبی از قبیل نماز جماعت، نماز جمعه، مراسم اعیاد مذهبی، مراسم سوگواری در ماه محرم، مراسم شب‌های قدر، جلسات دینی و سایر جلساتی از این قبیل در پرورش عواطف دینی کودکان و نوجوانان بسیار موثر است. حضور در این قبیل برنامه‌ها پیوند قلبی آن‌ها را با دین و معنویات افزایش می‌دهد و زمینه را برای شکوفایی ایمان فراهم می‌سازد.

وی در پایان با اشاره به نزدیک بودن خدا به انسان اظهار کرد: خدا بزرگ‌ترین پشتیبان انسان در زندگی و از رگ انسان به انسان نزدیک‌تر است و گرایش همه انسان‌ها نیز به سوی خوبی‌ها و خداوند مهربان است.

IMG_6734 IMG_6737 IMG_6739

ثبت دیدگاه