• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

حال اینترنت مخابرات در استان کرمان وخیم است

  • 20 آبان 1394 - 17:47
حال اینترنت مخابرات در استان کرمان وخیم است

خبرگزاری فارس: قیمت بالا در مقابل سرعت پایین، کیفیت نامطلوب، اختلال، هزینه بالا و … از جمله موانع اصلی است که این روزها سد راه ارائه سرویس مطلوب اینترنت مخابرات در کرمان شده و این موضوع همه را معترض کرده است.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان کرمان در پاسخ به اینکه عده‌ای از شهروندان از سرعت پایین اینترنت ابراز نارضایتی کرده‌اند، گفت: در حال حاضر میزان استفاده از پهنای باند کمتر از میزان پهنای ورودی مخابرات است و می‌توان گفت‌ موردی در ارتباط با این موضوع وجود ندارد.

قطعی مکرر اینترنت در بعضی از نقاط

دوست‌محمدی در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر قطعی مکرر اینترنت در بعضی از نقاط کرمان افزود: گاهی مشکل قطعی مربوط به قطع فیبر و کابل است که در استان کرمان این مسئله وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: مسائل موردی رفع شده است و الان قطعی خاصی نداریم.

برای اینکه آخرین وضعیت اینترنت در کرمان را بررسی کنیم، تصمیم گرفتیم گفت‌و‌گویی با مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان داشته باشیم که پس از تماس با مسئول دفتر وی و ارتباط با افراد متعدد به آقای دهقانی وصل شدیم.

وی که خود را یکی از نیروهای اداره کل ارتباطات و فناوری استان کرمان معرفی می‌کند‌ با اعلام اینکه برای موضوعی به این جزئی‌ جالب نیست یک مدیر‌کل در کنار شکوائیه‌های مردمی و اپراتورها قرار گیرد‌ از هر‌گونه همکاری برای هماهنگی یک وقت مصاحبه خودداری می‌کند.

وی پس از کش و قوس‌های فراوان تنها با طرح این موضوع که یک گزارش اختصاصی فقط با مصاحبه مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان کار شود، اعلام آمادگی می‌کند.

از آن سو‌ پس از تماس با خود مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان‌ وی از ارائه هر‌گونه اطلاعات خودداری می‌کند و با اشاره به اینکه برای سفر به تهران در راه فرودگاه است، مصاحبه را به زمان دیگری می‌اندازد.

مسعود الهامی وقتی متوجه می‌شود‌، پیش از این با آقای دهقانی صحبت شده و ایشان تشخیص داده‌اند باید یک مصاحبه اختصاصی بدون حضور اپراتورها و شکواییات مردم کار شود، حرف وی را تأیید می‌کند و با اشاره به اینکه فردا با وزیران نشستی دارد، ادامهٔ بحث را به روز شنبه موکول می‌کند.

روز شنبه پس از تماس با آقای الهامی با گوشی خاموش وی مواجه می‌شویم.

شرکت‌های خصوصی هم از ارائه اطلاعات امتناع می‌کنند  

این روزها بر خلاف گفته‌های مسئولان، سرعت و کیفیت پایین اینترنت به یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های روزمره کرمانی‌ها تبدیل شده است، تصمیم می‌گیریم در این زمینه با شرکت‌های خصوصی خدمات‌دهنده اینترنت نیز گفت‌و‌گویی داشته باشیم.

غافل از اینکه اینجا شرکت‌های خصوصی هم از دادن اطلاعات امتناع می‌کنند.

پس از تماس با نمایندگی شاتل در کرمان، مسئول دفتر با اعلام اینکه آقای مرادی‌ پشتیبان فنی نمایندگی شاتل هم اکنون حضور ندارد‌ از دادن شماره همراه وی خود‌داری می‌کند.

وی شماره همراهی می‌خواهد تا به آقای مرادی، دهد تا با خبرنگار تماس حاصل کند که هیچ‌گاه هیچ تماسی گرفته نمی‌شود.

برومند‌ رئیس هیئت مدیره شرکت دیده‌بانت هم با اعلام اینکه در جلسه است و به زودی خودش تماس می‌گیرد، هرگز تماس نمی‌گیرد.

دیگر شرکت‌ها هم از همکاری در این زمینه خودداری می‌کنند، اما به راستی چرا … .

آن چه که باید گفت‌، استفاده از اینترنت امروزه به یکی از اجزای زندگی انسان‌ها تبدیل شده است به طوری که وجود اختلال در این شبکه عظیم، بسیاری از امورات زندگی مردم را با مشکل مواجه می‌کند و این موضوع نیازمند حمایت و دقت نظر بیشتر مسئولان امر است.

ثبت دیدگاه