• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024

احترام خاتمی در قلب ماست؛ با ممنوع‌الخبر کردن، شأن کسی کاسته نمی‌شود

  • 15 آذر 1394 - 17:27
احترام خاتمی در قلب ماست؛ با ممنوع‌الخبر کردن، شأن کسی کاسته نمی‌شود

نماینده اصلاح‌طلب مجلس نهم اظهار داشت: احترام آقای خاتمی در قلب‌های ماست و با این کار‌ها شأن کسی کاسته نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری ایلنا، علیرضا محجوب در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویان در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی تهران در پاسخ به این سوال که چرا امروز رئیس جمهور پیشین ما سید محمد خاتمی ممنوع‌التصویر است٬ گفت: معتقدم همه روسای جمهور با همه تفاوت‌هایشان پس از دوره ریاست جمهوری باید عزیز باشند٬ باید این سوال را از کسانی بپرسید که این مسائل را مطرح می‌کنند.

وی افزود: برای مثال کار‌تر بعد از دوره ریاست جمهوری خود نظرات متفاوتی در مورد ایران مطرح کرد؛ من معتقدم احترام افراد نباید رسمی و حکومتی باشد٬ احترام آقای خاتمی در قلب‌های ماست و با محدودیت و ممنوعیت شأن کسی کاسته نمی‌شود. من جز برخی نقل قول‌ها٬ مطلب رسمی در این مورد ندیده‌ام٬ امیدوارم بدانیم اندیشه تابناک پیش کسانی است که دوره‌ای از اجرا را طی کرده‌اند.

این نماینده مجلس نهم گفت: ضمن همه انتقاد‌ها برای آقای احمدی‌نژاد هم احترام قائلم و معتقدم نباید به احترام افراد خدشه وارد شود لذا امیدوارم دیگران که نگاه تنگی به برخی مقولات دارند٬ نگاه خود را در این باب اصلاح کنند.

خاتمی همواره بر آرمان قانون تاکید می‌کرد

علیرضا محجوب، خاصیت نظام را برخورد با فساد و صیانت از آزادی دانست و اظهار کرد: فسادناپذیری فقط از آن خداوند است و در عرصه اجرا انکارنشدنی است؛ مانند آنچه در ماجرای مرتضوی در تامین اجتماعی شاهد بودیم. این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که ما فردی را که نسبت به کار اطلاع ندارد و نمی‌خواهد قانون را رعایت کند٬ منصوب می‌کنیم. هیچ‌گاه صحبت‌های آقای خاتمی را فراموش نمی‌کنم که همواره بر آرمان قانون تاکید می‌کرد و می‌گفتند هرچه از قانون بیشتر فاصله گرفتیم٬ بیشتر دچار فساد شدیم.

ثبت دیدگاه