• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

۶۷ نفر به دلیل آنفلوانزا در سیرجان بستری شدند

  • 15 آذر 1394 - 17:27
۶۷ نفر به دلیل آنفلوانزا در سیرجان بستری شدند

رئیس شبکه بهداشت شهرستان سیرجان گفت: ۶۷ نفر به دلیل بیماری آنفلوانزا در بیمارستان های امام رضا (ع) و شهید غرضی سیرجان بستری شدند و تاکنون ۳۴ نفر بهبود یافته اند.

 به گزارش ایرنا دکتر موسی نصرالله پور روز یکشنبه در نشست خبری که در شبکه بهداشت برگزار شد افزود: هفته گذشته نیز خانمی که در بیمارستان زایمان کرده بود به علت ابتلا به بیماری آنفلوانزا فوت کرد.

وی بیان کرد: برای جداسازی افراد مبتلا به این بیماری ۲۰ تخت در بیمارستان امام رضا (ع) و ۲۰ تخت در بیمارستان شهید غرضی ایزوله شده است.
وی بر لزوم رعایت نکات بهداشتی تاکید کرد و گفت: از علائم اولیه این بیماری تب شدید بالای ۳۸ درجه، مشکلات تنفسی، سردرد و گلو درد همراه با سرفه است.
رئیس شبکه بهداشت سیرجان افزود: افراد برای جلوگیری از ابتلا به آنفلوانزا از دست دادن و روبوسی پرهیز کنند، دست ها با آب و صابون مرتب شسته شود و کسانی که از عتبات عالیات می آیند با افراد کمتر ارتباط داشته باشند و از دادن ولیمه خودداری کنند.

وی در مورد واکسن آنفلوانزا گفت: این واکسن ایمنی صد درصد نمی آورد اما کسانی که نقص ایمنی دارند مانند زنان باردار یا بیماران قلبی خوب است آن را تزریق کنند.

نصرالله پور بیان کرد: این بیماری در استان کرمان زودتر تشخیص داده و خبر آن هم زودتر پخش شده و جای نگرانی ندارد.
وی گفت: هشدارهای لازم ارایه می شود و این بیماری قابل کنترل و درمان است.

موارد ابتلا به آنفلوانزا H1N1 طی هفته های اخیر در کرمان افزایش پیدا کرده است.

تاکنون ۲۲نفر به دلیل ابتلا به این بیماری در استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان جان خود را از دست دادند و شماری نیز در بیماستان ها بستری شده اند.

ثبت دیدگاه