• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

اطلاعیه شماره ۳ شبکه بهداشت و درمان شهرستان انار درباره آنفلوآنزا: افراد در معرض خطر از حضور در مراسم ها پرهیز کنند

  • 18 آذر 1394 - 15:55
اطلاعیه شماره ۳ شبکه بهداشت و درمان شهرستان انار درباره آنفلوآنزا: افراد در معرض خطر از حضور در  مراسم ها پرهیز کنند

شبکه بهداشت و درمان شهرستان انار در اطلاعیه شماره سه اعلام کرد: افراد در معرض خطر تا حد امکان از حضور در مراسمات و تجمعات پرهیز نمایند.

در این اطلاعیه آمده:

پیرو اطلاعیه های قبلی شبکه بهداشت و درمان مبنی بر احتمال بروز بیماری در شهرستان انار، لازم است به اطلاع برسانیم خوشبختانه تاکنون مورد مثبت قطعی از این نمونه بیماری در شهرستان انار ثبت نگردیده است و این امر واقع نشده است مگر با همکاری و احساس مسئولیت شما مردم بزرگوار نسبت سلامتی خود و دیگران.

جهت یادآوری :

  • تعاریف:

  1. افراد در معرض خطر: افراد بالای ۶۵ سال، کودکان زیر ۵ سال، زنان باردار، افراد داری بیماری های زمینه ایی( قلبی و عرقی،کلیوی،MS، دیابت و..)

  2. رعایت بهداشت فردی: شستشوی مرتب دست ها با آب و صابون، استفاده از دستمال هنگام سرفه و عطسه.

  • پرسش:

  1. علائم بیماری آنفولانزا چیست؟

تب، بدن درد، تنگی نفس، سرفه، اسهال و استفراغ و..

  1. آیا واکسن آنفولانزا برای عموم مردم توصیه می گردد؟؟

واکسن آنفولانزا حداکثر ۵۰ درصد از بیماری پیشگیری می کند که جهت ایجاد این مقدار ایمنی ۲ هفته زمان لازم است. در این شرایط لازم نیست همه مردم واکسن تزریق نمایند (اولویت تزریق واکسن با خانمهای باردار در سه ماهه سوم می باشد).

  • نکته:

آنفولانزا نیاز به درمان آنتی بیوتیکی ندارد! درمان اختصاصی فقط محدود به بیماران بستری شده در بیمارستان می باشد. استراحت کافی و نوشیدن مایعات در زمان ابتلا به آنفولانزا توصیه می شود.

از همشهریان عزیز خصوصاً گروههای در معرض خطر تقاضا می شود در صورت امکان از حضور در مراسمات و تجمعات پرهیز نمایند. به آن دسته از عزیزانی که دارای علائمی از بیماری آنفولانزا و سرماخوردگی می باشند تأکید می گردد به هیچ وجه در تجمعات حضور نیابند تا ضمن استراحت، سلامتی سایر افراد را نیز به مخاطره نیندازند.

در پایان لازم می دانیم از زحمات و فعالیت های صورت گرفته توسط پرسنل شبکه بهداشت و درمان (پزشکان، پرستاران، بهیاران، کارشناسان ستادی، همکاران شاغل در مراکز بهداشتی و دیگر عزیزان) و همراهی شما مردم گرامی و همچنین همکاری خبرگزاریهای فعال در شهرستان، در امر اطلاع رسانی در این مدت از اپیدمی بیماری آنفولانزا تقدیر و تشکر بعمل آوریم. امیدواریم با یاری خداوند متعال، همت این بزرگواران و یاری شما مردم عزیز این غائله را پشت سر گذاریم.

روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان انار

اخبار مرتبط:

اطلاعیه شماره ۱ شبکه بهداشت و درمان شهرستان انار: توصیه‌هایی درباره پیشگیری از ابتلا به آنفلوآنزا

اطلاعیه شماره ۲ شبکه بهداشت و  درمان شهرستان انار: خطر آنفلونزا را جدی بگیرید

ثبت دیدگاه