• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

٨٩۶ نفر در ایران آنفلوآنزا گرفتند و ۵٧ نفر جان باختند

  • 25 آذر 1394 - 18:19
٨٩۶ نفر در ایران آنفلوآنزا گرفتند و ۵٧ نفر جان باختند

وزارت بهداشت آمارهای رسمی آنفلوآنزا را اعلام کرد. براساس آنچه مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر این وزارتخانه اعلام کرده، طی دوهفته گذشته تاکنون بیش از ٢٧٠٠ نمونه مشکوک ابتلا به آنفلوآنزا درکشور در ١٢ آزمایشگاه قطب و آزمایشگاه مرجع سلامت مورد بررسی قرار گرفته که از این موارد ٨٩۶ مورد آنفلوآنزای نوع H١N١ در سراسر کشور تشخیص داده شده و مرگ ۵٧نفر هم ثبت شده است.

افرادی که بنا بر تأکید وزارت بهداشت، شدت بیماری زمینه‌ای بیماران، منجر به مرگ‌شان شده است.بیماری زمینه‌ای هم همان دیابت، فشارخون، بیماری‌های قلبی، کلیوی، ریوی و… است.

محمدمهدی گویا، رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، این گزارش را اعلام کرد و در توضیح بیشتر گفت: «موارد بیماری از بیشتر استان‌های کشور گزارش شده و این نشان می‌دهد که بیماری در دوهفته گذشته، فعال بوده اما اکنون موارد آن در بعضی از استان‌ها ازجمله کرمان و سیستان‌وبلوچستان رو به کاهش است.»

به گفته او، موارد جدید مرگ از هفته گذشته تاکنون ١١ مورد و به صورت تک‌گیر در استان‌های مختلف گزارش شده است: «موارد فوت در لرستان دو مورد، مازندران دو مورد، البرز دو مورد، خوزستان یک مورد، دزفول یک مورد، گلستان یک مورد و تبریز دو مورد اعلام شده است.»

ثبت دیدگاه