• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

کودک مراغه‌ای می‌خوابد و تا هشت شبانه‌روز بیدار نمی‌شود

  • 15 دی 1394 - 20:23
کودک مراغه‌ای می‌خوابد و تا هشت شبانه‌روز بیدار نمی‌شود

خواب که تداعی گر رویاهای شیرین برای بچه هاست، برای «مهدی روحی» کودک هفت ساله مراغه‌ای به کابوسی تبدیل شده که دو و نیم سال از دوران نونهالی‌اش را از وی گرفته و با نگاهی معصومانه در انتظار چاره‌ای برای درمان است.

متخصص اطفال بیمارستان شهید بهشتی مراغه و پزشک معالج روحی در این ارتباط به خبرنگار ایرنا گفت: این بیمار از دو و نیم سال قبل ابتدا به علت بیماری تشنج به این بیمارستان مراجعه کرد که پس از کنترل این بیماری، معلوم شد اکنون به بیماری اختلال خواب دچار شده است.
فرحناز اسلامی افزود: در ابتدا این کودک در بازده‌های زمانی ۲۰ تا ۳۰ روز، یک تا دو شبانه روز به خواب می‌رفت اما اکنون مدت زمان خواب‌های وی به هشت شبانه روز افزایش یافته است.

اسلامی افزود: حال به این نتیجه رسیده‌ایم که بدون شک بیماری وی از نوع اختلال خواب است و با توجه به گفته متخصصان، تنها عده معدودی از افراد جامعه ایران در چهار یا پنج نفر به آن مبتلا هستند.

۸۱۹۰۶۵۴۵-۷۰۴۲۲۱۲۰ ۸۱۹۰۶۵۴۵-۷۰۴۲۲۱۲۲

مادر این کودک هفت ساله مراغه‌ای نیز دراین ارتباط به خبرنگار ایرنا گفت: مهدی از حدود دو و نیم سال قبل به این عارضه مبتلا شده و تاکنون علاوه بر بیمارستان مراغه به بیمارستان‌های مختلف مراجعه کرده‌ایم اما درمان‌ها نتیجه بخش نبوده است.
سریه ستاری افزود: مهم‌ترین خواسته ما از پزشکان ارایه یک درمان قطعی برای بیماری مهدی است.

مادر مهدی روحی اظهارکرد: مهدی با وجود اینکه از این بیماری رنج می‌برد اما شیطنت و بازگوشی‌های کودکی خود را در زمان بیداری انجام می‌دهد و زمانی که بیماری او را مجبور به خواب‌های عمیق می‌کند رفتار و چهره او نشان از آگاهی وی از وضعیت خود است.

مهدی روحی متولد ۲۰ آذر۱۳۸۸ است که در سال تحصیلی جاری با ورود به مهد کودک در آرزوی بدست آوردن سلامت خود و کسب علم و تحصیل است.
خانواده این کودک هفته ساله مبتلا به بیماری ناشناخته اختلال خواب از همه به ویژه پزشکان متخصص برای درمان بیماری وی کمک می‌خواهند.

شهرستان مراغه با حدود ۲۵۰ هزار نفر جمعیت در۱۴۷ کیلومتری جنوب تبریز مرکزآذربایجان شرقی واقع است.

ثبت دیدگاه