• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

تداوم شایعه پراکنی تندروها علیه سیدحسن خمینی

  • 16 دی 1394 - 1:35
تداوم شایعه پراکنی تندروها علیه سیدحسن خمینی

شورای نگهبان برای برگزاری آزمون اجتهاد نامزدهای مجلس خبرگان که ۸۰۱ نفر بوده‌اند، از ۵۳۷ نفر دعوت کرده بود تا در این آزمون شرکت کنند و ۲۶۴ نفر دیگر که یا عضو مجلس خبرگان بوده‌اند یا اجتهادشان مسلم بوده، دعوت نشده‌اند.

سیدحسن خمینی نیز در میان ۲۶۴ نامزد این انتخابات است که به دلیل مسلم بودن اجتهادش، برای شرکت در آزمون دعوت نشد اما با این وجود، گروه‌های تندرو که حضور سیدحسن خمینی را در انتخابات نمی‌توانند تحمل کنند، به تخریب و شایعه‌سازی علیه او روی آورده‌اند.

درپی اصرار عجیب رسانه‌های تندرو در مورد دعوت پیامکی از سید حسن خمینی برای شرکت در آزمون خبرگان، خبرنگار «انتخاب»، بار دیگر با منابع نزدیک به بیت حضرت امام (ره) تماس گرفت تا صحت و سقم ادعای این رسانه‌ها را بررسی کند.

این منابع، شایعات و اقدامات اخیر بلندگوی جریان‌های تندرو و افراطی را که دائما به دنبال تولید اخبار دروغ و فضاسازی و اعمال فشار هستند، «ناجوانمردانه» و «کذب» دانسته و حق قانونی خود برای شکایت از این رسانه‌ها را محفوظ دانستند.

این منابع، همچنین شایعهٔ انصراف آیت الله سیدحسن خمینی را از انتخابات خبرگان تکذیب کردند.

این شایعات در حالی منتشر می‌شود که حجت الاسلام والمسلمین سید علی خمینی در گفت‌و‌گو با «انتخاب»، صراحتاً اعلام کرد هیچ دعوتی از حاج سید حسن خمینی اعم از «رسمی یا پیامکی» برای شرکت در آزمون خبرگان نشده، برخی رسانه‌های تندرو همچنان مدعی دعوت از یادگار امام هستند!

این خبرسازی‌ها اما نشان از دروغگویی جریان تندرو در برابر یادگار امام داشت که طی هفته گذشته، بار‌ها و بار‌ها و به اشکال مختلف مدعی دعوت از سید حسن خمینی برای شرکت در آزمون خبرگان می‌شدند.

این جماعت اما پارا فرا‌تر گذاشتند و در اقدامی ناشایست و غیراخلاقی، مدعی شرط و شروط ویژهٔ یادگار امام برای «آزمون انفرادی» شدند؛ خبری که شب گذشته در گفت‌و‌گوی یکی از اعضای بیت امام (ره) با «انتخاب» تکذیب شد.

پیگیری‌های «انتخاب» نشان می‌دهد اخبار منتشر شده توسط رسانه‌های مرتبط با جریان تندرو تماما دروغ و بی‌اساس است.

تحلیلگران معتقدند رسانه‌های این جریان در ادامه پروژه فشار به ارکان نظام از جمله شورای نگهبان درصددند ضمن فضاسازی و انتقال اخبار دروغ، شرایط را طبق خواست و منویات خود پیش ببرند.

اکنون این سوال مطرح می‌شود که تلاش این رسانه‌ها برای حمله به یادگار رهبر کبیر انقلاب اسلامی به چه منظور و هدفی صورت می‌پذیرد؟ آن‌ها از انتشار این اخبار نادرست چه به دست می‌آورند؟ آیا آن‌ها از آیت الله سید حسن خمینی ترس و واهمه دارند؟

برخی رسانه حتی امروز با انتشار عکس کلاس آیت الله سید حسن خمینی نوشتند که ایشان هم زمان با برگزاری امتحان اجتهاد خبرگان رهبری در حال کلاس درس بوده است.

جالب اینجاست که در این عکس که ایشان در حال تدریس نشان می‌دهد در تابلوی کلاس نوشته است: خارج اصول – سال ۶ – ۹۴/۱۰/۱۵ یعنی ایشان ششمین سالی است که به تدریس درس خارج اصول مشغول است.

۴۵۸۱_۳۱۸

ثبت دیدگاه