• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

نامه یک شهروند اناری خطاب به حسین ذوالفقاری: گردنه‌های سخت را با توکل به خدا پشت سر بگذارید

  • 23 دی 1394 - 7:58
نامه یک شهروند اناری خطاب به حسین ذوالفقاری: گردنه‌های سخت را با توکل به خدا پشت سر بگذارید

به دنبال انتشار جوابیه حسین ذوالفقاری، کارخانه‌های “شیشه انهارپلاست” و “لوله پلی‌اتیلن” شهرستان انار در انارپرس که در خصوص خبر احتمال تعطیلی این دو کارخانه بود، یکی از شهروندان متنی در این زمینه ارسال کرده است.

یکی از مخاطبان انارپرس در متنی خطاب به حسین ذوالفقاری، تلاش‌های او را در بخش صنعت مورد تحسین قرار داده و گفته مشکلات فعلی نباید باعث شود که از ادامه راه دلسرد گردد.

به گفته این مخاطب، مشکلات ایجاد شده در کشور، همه به دلیل شرایط اقتصادی و رکود ناشی از سیاستهای غلطی است که سالهای گذشته بر کشور تحمیل شده و ناخواسته بر بخشهای تولیدی ما اثر مثبت داشته و نیاز به درمان دارد که اولین آن هم رفع تحریمها است .

متن نامه این شهروند در زیر آمده است:

جناب اقای ذوالفقاری عزیز سلام
اقتصاد انار همیشه بر پایه کشاورزی بوده و از بچگی همه ما با کشاورزی متولد شدیم و با کشاورزی بزرگ شدیم و الان به قول معروف متخصص کشاورزی هستیم و حتی از راه دور می‌توانیم کشاورزی را نظارت و مدیریت کنیم.

اما همین بخش کشاورزی که خود بهتر می‌دانید مشکلات خاص خودش را دارد و مخصوصا با خشکسالی‌های پی درپی این چند سال اخیر، تمام سرمایه گذاری‌های پدرانمان و نسل گذشته جلو چشمان یکایکمان دارد خشک و نابود می‌شود و از بین می‌رود و لذا کاری هم نمی‌شود کرد.اگر بگوییم آب از استان یا شهرهای دیگر منتقل می‌کنیم و می‌آوریم تا دوباره احیا شود، باید بدانیم که شهرهای مجاور ما هم بد‌تر از انار هستند و غیر ممکن است.

لذا اینکه فرموده‌اید اگر در کشاورزی سرمایه گذاری کرده بودید امروز ارزش افزوده صد‌ها برابری داشتید شاید در کوتاه مدت درست و عاقلانه باشد اما در دراز مدت همانی است که الان در انار گرفتارش شده‌ایم.

انار سال‌ها است که اقتصادش بر پایه اقتصاد تک محصولی بوده و الان چند سالی است که افرادی پیدا شده‌اند و خود شما هم یکی از همین دوستان هستید که این کار مهم یعنی سرمایه‌گذاری در صنعت را دست گرفته‌اید و اجرایی کردید و نتیجه‌اش‌‌ همان اشتغال زایی است که ذکر کردید و خانواده‌هایی که بر پایه همین کار تشکیل گردیده و الان هم به همین امید دارند کار می‌کنند.

اگر چه در ایران کار تولیدی کردن بسیار تا بسیار کار سختی است و این هم از هرکسی بر نمی‌آید و مردان خودش را می‌خواهد. اگر چه کشاورزی مشکلاتی هم دارد اما اگر سرمایه‌ای باشد همه یا اکثریت می‌توانند کار کشاورزی انجام دهند ولی کارهای تولیدی همچون کارخانه و امثال آن مردان خودش را می‌طلبد و کار هر کسی هم نیست.

تولید یک محصول صنعتی از اجرا گرفته تا تولید و فروش و صادرات یک فرایند بسیار پیچیده و سختی است.

افرادی که باید به این امر واقف باشند و بدانند هستند و می‌دانند که چه کار پر مشقتی را انجام دادید و قدر زحمات شما و کاری که شما در انار به خصوص صنعت انار کردید بر کسی پوشیده نیست و همه قدر‌دان شما هستند و آفرین دارد و شاید هم صد آفرین باید گفت چون شما را ما می‌شناسیم و هستند افرادی که چندین برابر شما سرمایه داشتند و سرمایه‌ها را بردند در استانهای دیگر و چند صباحی هم برداشت می‌کنند ولی سرمایه گذاری پایه داری انجام نداده‌اند.

سرمایه گذاری در بخش کشاورزی با توجه به کمبود آب در کشور ما سرمایه گذاری موقت می‌باشد. ایران کشوری رو به توسعه با جمعیت جوان و کشوری پهناور است که نیاز به تولید دارد. رشد اقتصادی در کشورهایی همچون کشور ما نیاز به تولید دارد و تنها راه می‌باشد و هیچ راهکار دیگری نمی‌توان برای آن پیدا کرد.

نفت را در نظر بگیرید الان لیتری ۲۵۰ تومان به فروش می‌رسد که از یک شیشه آب هم ارزان‌تر است. پس مشکلات ایجاد شده همه به دلیل شرایط اقتصادی و رکود ناشی از سیاستهای غلطی است که سالهای گذشته بر کشور تحمیل شده و ناخواسته بر بخشهای تولیدی ما اثر مثبت داشته و نیاز به درمان دارد که اولین آن هم رفع تحریمهایی است که انشالله برطرف خواهد شد و نگرش دولت و نظام هم بر اقتصاد آزاد و تولید است و شما که تا الان مشکلات را حل کرده‌اید باز با مدیریت این گرفتاری‌ها و سختی‌ها را مدیریت کنید.

 امیدواریم این چراغی که روشن شده روز به روز روش‌تر از گذشته، نورش در انار تابان‌تر شود و دیگران هم به سرمایه‌گذاری های بلند مدت تشویق گردیده و این راه را ادامه دهند.

گوش به شایعات و حرفهای بی‌سند دادن نباید دلیلی برای باز داشتن انسان از ادامه راه باشد. انصراف شما از این راه شاید عواقبی در پی داشته باشد که سال‌ها نتوان جبران کرد. چون دیگران هم از سرمایه گذاری در بخش صنعت شهرمان انار منصرف و کم انگیزه می‌شوند.

امیدوارم موفق باشید و با توکل بر خداوند این گردنه سخت را هم با انرژی و پیروزی پشت سر بگذرانید.

دوستدار شما اناری هم وطن

ثبت دیدگاه