• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

امضای ۴۳۰۰ میلیارد تومان تفاهمنامه سرمایه‌گذاری در رفسنجان

  • 25 دی 1394 - 11:50
امضای ۴۳۰۰ میلیارد تومان تفاهمنامه سرمایه‌گذاری در رفسنجان

فرماندار رفسنجان گفت: در یک سال گذشته در مجموع بیش از ۴۳۰۰ میلیارد تومان تفاهمنامه سرمایه گذاری در قالب ستاد مثلث توسعه اقتصادی در این شهرستان به امضا رسیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کویر،
حمید ملانوری ظهر پنجشنبه در مراسم کلنگ زنی منطقه نمونه گردشگری و تفریحی «دهکده آرامش» در رفسنجان اظهار کرد: پروژه «دهکده آرامش» یکی از بهترین پروژه‌های عمرانی، فرهنگی خدماتی شهرستان است که امروز کلنگ‌زنی می‌شود که سرمایه‌گذاران آن در توسعه شهرستان گام برداشته اند.

وی با بیان اینکه نگاه اقتصادی مردم رفسنجان در گذشته به کشاورزی و تولید پسته بوده است، خاطرنشان کرد: مردم این شهرستان در منطقه کویری بزرگترین جنگل مصنوعی جهان که ۸۰ هزار هکتار باغ پسته است را به ‌وجود آورده‌اند و دومین کالای ارزآور کشور را تولید می‌کنند.

ملانوری تصریح کرد: اقتصاد تک ‌محصولی این شهرستان سبب عدم ورود به سایر حوزه‌ها شده است، اما با ورود به حوزه گردشگری و صنایع دیگر می‌توانیم اقتصاد شهرستان را نجات دهیم.

فرماندار رفسنجان اظهار داشت: در سال گذشته توجه ویژه ای به حوزه های گردشگری و صنعت در این شهرستان شده است و با وجود کمبود منابع آب، در کنار حفظ تولید پسته، سرمایه گذاران در بخش های صنعت و گردشگری ورود پیدا کرده اند و کارخانجات بزرگ راه اندازی کرده اند و برای احیای صنعت گردشگری نیز گامهای خوبی برداشته اند.

ملانوری وجود آثاری مانند خانه حاج آقاعلی، دره راگه و روستاهای راویز، خنامان، دره جوز و … را از ذخایر ارزشمند رفسنجان در حوزه گردشگری دانست و یادآور شد: با احیای دره راگه، خانه حاج آقا علی بزرگترین خانه خشتی جهان و جاذبه های طبیعی و مناطق خوش آب و هوا می توان به اندازه مس سرچشمه درآمدزایی کرد.

وی بیان کرد: خانه حاج آقا علی رفسنجان که در شش ماهه اول سال آینده آماده بهره‌برداری است، ۱۰۰ نفر اشتغالزایی دارد و با بهره برداری از این منطقه گردشگری نیز ۱۵۰ نفر مشغول به کار می شوند.

ملانوری با اشاره به وجود ۱۱ مرکز دانشگاهی با وجود ۲۵ هزار دانشجو در شهرستان رفسنجان، ابراز داشت: از این تعداد ۵۰ درصد غیر بومی هستند که می توانند با خانواده هایشان از مناطق گردشگری رفسنجان بازدید کنند و این پتانسیل دانشجویان، برای جذب گردشگران مفید است.

فرماندار رفسنجان با بیان اینکه در ۱۰ سال گذشته تنها ۱۰۰ میلیارد تومان در این شهرستان سرمایه‌گذاری شده است، تصریح کرد: در ستاد مثلث توسعه اقتصادی رفسنجان از یک سال پیش تا‌کنون ۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری امضا شده که از سوی سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی بوده است.

ثبت دیدگاه