• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

حضور مهندس انارکی محمدی در جشن گلریزان برای حمایت از کودکان کار در کاخ سعدآباد

  • 17 تیر 1395 - 14:41
حضور مهندس انارکی محمدی در جشن گلریزان برای حمایت از کودکان کار در کاخ سعدآباد

مهندس احمد انارکی محمدی، نماینده شهرستان‌های انار و رفسنجان در جشن گلریزان که برای حمایت از کودکان کار در کاخ سعدآباد تهران برپا شده بود، حضور یافت.

به گزارش روابط عمومی سعدآباد در این مراسم که با حضور سید بیوک موسوی مدیر مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد، دکتر ایرج حسابی، محمدرضا بهزادیان، احمد محمد انارکی نماینده مجلس، فاطمه دانشور عضو شورای شهر تهران، مجید رضا حریری نایب رییس اتاق مشترک ایران و چین، علی کفاشیان، حجت الاسلام و المسلمین شیخ علی هاشمیان، جانباز رضا ترابیان، موسی سلامت، محسن رمضانی، دکتر مبانی زاده، محمود کلهر  و جمعی از هنرمندان از جمله مهناز افشار، رضا داوود نژاد، امید زندگانی، نفیسه روشن، سارا منجزی پور، سمیرا حسینی؛  ورزشکاران، صاحبان کسب و کار و خیرین برگزار شد، نمایشگاه های کالاهای فرهنگی و اجرای برنامه های فرهنگی به سود امور خیرخواهانه و کودکان کار برپا گردید.

۲۳۰۱۷

در آیین گلریزان که در جشنواره «ماه خوب خدا» برگزار شد، سید هادی حسینی تهیه کننده آلبوم «امیر بی‌گزند» بخشی از عواید این آلبوم را به کودکان کار هدیه کرد و خانم سعیدی روانشناسی کودکان کار و خانواده‌هاشان را به صورت رایگان تقبل کردند. همچنین دکتر عشقی دندانپزشک اعلام کردند که کارهای مرتبط با دندان پزشکی این کودکان را رایگان انجام خواهند داد.

گلریزان با پیام تلفنی شهرام ناظری که نتوانسته بود به مراسم بیاید شروع شد و حاضران چراغ‌های امید به زندگی بهتر و سالم‌تر کودکان کار را روشن کردند.

k

فاطمه دانشور در این مراسم گفت: همیشه دوست داشتم در افطاری‌های رنگارنگی که توسط تجار و بازرگانان برپا می‌شود، اسمی هم از خیریه‌ها برده شود. هر خیریه‌ای مشغول کمک به یک نیازمند و فرد ضعیف کمک است. خوشحالم که در مراسم امروز شاهد این اتفاق هستیم. در کنار این ضیافت ها به هدف‌مان که نزدیکی انسان به خدا است، از طریق کمک به خلایق مستمندش برسیم. کودک بدسرپرست کمتر مورد توجه مردم و مسئولین قرار می‌گیرد. حتی این بچه‌ها پشت درهای بسته اکثر خیریه‌ها می‌مانند و از هیچ کمک و حمایت ویژه‌ای برخوردار نمی‌شوند. قشری از کودکان بدسرپرست، کودکان کار هستند که آنها را در کوچه و خیابان می‌بینیم. مردم و مسئولین از این بچه‌ها غفلت کردند.

HM-2013394469793132061369668292_57

وی افزود: برخلاف تصور ما درصد کمی از کودکان کار گرفتار باندها هستند و اکثر آنها خانواده دارند و به خاطر شرایط ویژه اقتصادی، فرهنگی و… مجبور می‌شوند کودکی خود را قربانی کار کردن در خیابان‌ها کنند. وضعیت دختران کار خیلی بدتر از پسرهاست. وقتی سه چهار ساله می‌شوند به خیابان‌ها می‌آیند و اگر خیلی خوب کار کنند، میانگین درآمدشان به ۱۵۰ تا ۲۰۰هزار تومان است که معمولا خرج اجاره اتاق‌های نمور در مناطق فرسوده و حاشیه شهر می‌شود. بعد که به ۹-۱۰ سال می‌رسند فرهنگ خانواده‌شان که دیگر کار کردن را برای دختر‌ها بد می‌داند به فکر ازدواجشان می‌افتند و معمولا در ۱۲_۱۳ سالگی باردار می‌شوند و این سیکل معیوب ادامه پیدا می‌کند.

۱۲۲۷۷

او گفت: برای این بچه‌ها چکار باید کرد؟ هدف خیریه مهرانه این است که قبل کمک به آنها برای بنای ساختمان آجری و سنگی بنای فکری افراد نیازمند ساخته شود. با راه‌اندازی کلاس‌های آموزشی خدمات کاهش آسیب به آنها داده بشود. نمی‌توانیم آنها را از خیابان‌ها جمع کنیم، چون کار دولت‌ها است. اما می‌توانیم دردهای آنها را کم کنیم و فرصت آموزش برای‌شان فراهم کنیم، شناسنامه بگیریم، از خدمات اجتماعی بهره‌مند شود و در کلاس‌های مهارت‌های زندگی و کار شرکت کنند و یاد بگیرند که چطور سالم زندگی کنند.

دانشور در انتهای سخنانش از مهناز افشار که مهمان ویژه گلریزان بود دعوت به صحبت کرد.

images

افشار خود را سخنگوی کودکان کار معرفی کرد و گفت: «من یک دختر یک ساله دارم که سعی می‌کنم عادت کند که به پرنده‌ها غذا بدهد و دوست‌شان داشته باشد و با محیط اطراف و حیوانات مهربان باشد، نه اینکه صرفا به حیوانات اهمیت بدهد. این یعنی انسانیت را پرورش دادن و حداقل کاری است که یک مادر می‌تواند برای تربیت فرزندش انجام بدهد. نسل آینده این سرزمین نباید بی‌سواد، غمگین و گرسنه باشد. امیدوارم انسانیت روز به روز در ما بیشتر شود. امیدوارم کودکان‌مان روی خوش زندگی را ببینند و آسمان این سرزمین آبی‌تر باشد.»

۶۵۶

ثبت دیدگاه