• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024

۱۳ خودروی لوکس، آخر هفته در شیراز «له می‌شوند»

  • 24 مرداد 1395 - 8:45
۱۳ خودروی لوکس، آخر هفته در شیراز «له می‌شوند»

برای اولین‌بار در کشور، ۱۳ خودروی لوکس شامل بنز S500، بی‌ام‌و، پورشه و رنجروور که از طریق قاچاق به کشور وارد شده است، در شیراز امحاء می‌شود.

سیدعبدالمجید اجتهادی، مدیرکل مبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی در گفت‌وگو با «عصر ایران» از امحای ۱۳ خودروی لوکس قاچاق در هفته جاری خبر داد و گفت: این اقدام برای اولین‌بار در کشور اجرا می‌شود.

سیدعبدالمجید اجتهادی در مورد جزئیات این پرونده قاچاق خودرو گفت: مطابق این پرونده که در سال گذشته مورد بررسی قرار گرفت، متهم پرونده ۱۳ خودروی لوکس شامل بنز S500، بی‌ام‌و، پورشه و رنجروور را به صورت قاچاق و از طریق مرزهای غیررسمی وارد کشور کرده و حتی تعدادی از آنها را نیز فروخته بود که با پیگیری‌های لازم، موضوع کشف و پرونده در سازمان تعزیرات حکومتی مورد رسیدگی قرار گرفت.

مدیرکل مبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی ادامه داد: در این پرونده، متهم به پرداخت ۱۴ میلیارد تومان جزای نقدی محکوم شد و خودروها نیز ضبط شدند.

وی درمورد چگونگی امحاء این خودروها گفت: با توجه به قانون و هماهنگی‌های انجام شده از سوی سازمان اموال تملیکی، ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، تعزیرات حکومتی و قوه قضائیه مقرر شده تا این خودروها برای اولین‌بار در کشور امحا شود.

اجتهادی افزود: به دلیل اینکه امکان عرضه این خودروها در کشور طبق مقرات فعلی وجود ندارد و همچنین موضوع صادرات آنها نیز مقدور نیست، لذا این ۱۳ خودروی لوکس در هفته جاری و در استان فارس – که پرونده این خودروها در آنجا بررسی شده است – امحا شده و از بین می‌روند.

ثبت دیدگاه