• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024

ایران درودی، هنرمند نقاش: نقاشی کردن برایم نماز و نیایش است

  • 12 شهریور 1395 - 22:27
ایران درودی، هنرمند نقاش: نقاشی کردن برایم نماز و نیایش است

ایران درودی، نقاش برجسته ایرانی در مراسم کلنگ‌زنی موزه‌اش با بیان اینکه با هنر به خدا نزدیک شده و نقاشی برایش نماز و نیایش است گفت، مادر نشده اما مادر تمام ملت ایران است.

این هنرمند پیشکسوت در با بیان اینکه تنها آروز و خواسته‌ام از خدا این است که ایمان من را به خودش بیشتر کند، ادامه داد: هنر یعنی از بالا نگاه کردن، یعنی زندگی، یعنی به خدا نزدیک شدن و من با هنر به خدا نزدیک شدم و معتقدم یکی از معدود برگزیدگان خداوند هستم چراکه خدا به من جرات نقاشی کردن را داد و شعور داد تا نقاشی را دوست بدارم. نقاشی کردن برایم نماز و نیایش است.

درودی با تاکید براینکه برای هنرمند بودن باید عاشق بود، بیان کرد: وقتی در سن ۳۳ سالگی آثارم در مهمترین مطبوعات دنیا به چاپ رسید آروز کردم روزی آنها را به ملتم تقدیم کنم و امروز پس از ۴۷ سال بسیار خوشحالم چراکه پس از سال‌ها تلاش به آروزی خودم رسیدم و آرزو می‌کنم روزی همه مانند من به آرزویشان برسند.

او گفت: من به ایرانی بودنم افتخار می‌کنم و این را آموخته‌ام که تا چه اندازه ارزشم به عنوان یک ایرانی مهم است. من به یک تاریخ چندین هزار ساله تکیه کرده‌ام و براساس این تاریخ ادعا می‌کنم هنرمند هستم و سرپا ایستاده‌ام.

این هنرمند با بیان اینکه ما دارای گذشته فرهنگی پرافتخاری هستیم گفت: آرزو می‌کنم مردم ایران را دوست بدارند چراکه هویت، اصالت، سنت و طرز فکرمان است و از آن جدا نخواهیم شد. ما در تاریخ‌مان به بشریت آموخته‌ایم که پس از فتح شهر مردمان آن را با هر فکر و عقیده‌ای می‌پذیریم و می‌بخشیم.

در بخش پایانی این مراسم کلنگ این موزه توسط ایران درودی و مجید رجبی معمار به زمین زده شد و پس از آن نیز مراسمی به مناسبت تولد ایران درودی در محل خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

 

ثبت دیدگاه