• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024

آیا رضا قدیری باز هم رئیس دانشگاه آزاد انار می‌شود؟

  • 04 مهر 1395 - 16:25
آیا رضا قدیری باز هم رئیس دانشگاه آزاد انار می‌شود؟

شواهد نشان می‌دهد که تصمیماتی برای تغییر ریاست دانشگاه آزاد انار گرفته شده است.

از رضا قدیری رئیس سابق این دانشگاه که اختلافات زیادی با خیر گرانقدر و چهره ماندگار انار یعنی زنده‌یاد علی‌اکبر امین داشت، به عنوان یکی از گزینه‌های اصلی ریاست این دانشگاه نام برده می‌شود.

۵۱۹۴۷۳۹۲۰۱۷۱۶۰۵۹۷۶۱۷

حدود چهار سال قبل زنده‌یاد امین به دلیل رفتارهای رضا قدیری که آن زمان رئیس دانشگاه آزاد انار بود برای مدتی انار را ترک کرد و ساخت‌ و سازهای دانشگاه نیز متوقف گردید. بعد از اینکه دکتر پورنامدار به عنوان رئیس دانشگاه آزاد انار منصوب گردید، زنده‌یاد امین به دانشگاه بازگشت و کارهای عمرانی را از سر گرفت.

در خصوص احتمال تغییر ریاست دانشگاه آزاد انار ذکر چند نکته ضروری است:

۱- تغییرات پی در پی ریاست دانشگاه آزاد انار بزرگ‌ترین ضربه را به این دانشگاه زده است. این دانشگاه تا به یک ثبات می‌رسد، بحث تغییر ریاست آن مطرح می‌شود و این خود بزرگترین آسیب برای این دانشگاه است. به همین دلیل حفظ ثبات مدیریتی در این دانشگاه نباید اینقدر متزلزل باشد.

۲- دکتر پورنامدار دو سال است که به عنوان رئیس دانشگاه آزاد انار منصوب شده و طی این دو سال نیز عملکرد قابل قبولی داشته است. به تازگی نیز با تلاش‌های وی و همکاران و مشاوران، طرح احداث کارخانه فرو آلیاژ توسط این دانشگاه به تصویب هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان رسیده است. بر همین اساس باید تلاش کرد تا حتی‌الامکان تغییر مدیریتی در دانشگاه رخ ندهد.

۳- حتی اگر فرض را بر این بگذاریم که به هر دلیلی قرار است تغییر در ریاست دانشگاه انار انجام شود، بدون شک باید گزینه‌ای در این منصب قرار گیرد که با سیاست‌های هیات امنای دانشگاه آزاد در تقابل قرار نداشته باشد. رضا قدیری افزون بر اینکه در دوره‌ای باعث رنجش شدید چهره ماندگار انار شده، با سیاست‌های کلی دانشگاه آزاد در دوره فعلی همسو نیست و این می‌تواند دانشگاه را دچار حاشیه کند. به همین دلیل اگر اراده دانشگاه آزاد بر تغییر ریاست واحد انار قرار گرفته، بایستی گزینه‌ای را در این منصب قرار دهد که توانایی‌های لازم را داشته باشد و نخواهد در این منصب کسب تجربه کند و از سوی دیگر نیز در تقابل با سیاست‌های کلی این دانشگاه قرار نگیرد.

ثبت دیدگاه