• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024

تصادف در انار و اعتراض به تاخیر اورژانس ۱۱۵

  • 18 مهر 1395 - 11:41
تصادف در انار و اعتراض به تاخیر اورژانس ۱۱۵

بر اثر برخورد یک دستگاه موتورسیکلت با یک عابر پیاده در خیابان امام انار دو نفر مصدوم شدند. برخی افراد به دلیل «تاخیر نیروهای اورژانس» به آن‌ها معترض شدند.

در این تصادف که صبح روز یکشنبه ۱۸ مهر رخ داده، وضعیت دو مصدوم (حسینی و فتح‌آبادی) وخیم گزارش نشده است.

راننده موتورسیکلت و عابر پیاده از سوی نیروهای اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان انار اعزام و از آنجا به رفسنجان منتقل شدند.

در این تصادف، راننده موتورسیکلت پس از برخورد با عابر پیاده، کنترل خود را از دست داده و به یک خودروی پارک شده نیز برخورد کرده است. وی کلاه ایمنی نیز نداشته است.

شاهدان عینی به انارپرس گفتند پس از وقوع این تصادف، بارها با ۱۱۵ تماس گرفته‌اند اما تماس برقرار نمی‌شده یا مشغول بوده است.

به گفته این شاهدان پس از برقراری تماس نیز نیروهای اورژانس حدود ۱۵ دقیقه طول کشیده تا سر صحنه تصادف حاضر شده‌اند و به دلیل این تاخیر، یکی از پزشکان که در آن محدوده بوده، اقدام به معاینه مصدومان کرده است.

منابع مختلف می‌گویند که بعد از حضور نیروهای اورژانس ۱۱۵ در صحنه تصادف، برخی افراد به شدت به آن‌ها به دلیل تاخیر اعتراض کرده‌اند.

انارپرس تلاش کرد تا این موضوع را از طریق مسئولان اورژانس ۱۱۵ شهرستان انار نیز پیگیری کند اما یکی از مسئولان این اورژانس گفت که باید این ماجرا را به طور دقیق بررسی کند و سپس اطلاع‌رسانی نماید.

به گفته پلیس راه استان کرمان، شهرستان انار از نظر آمار تصادفات موتورسیکلت در رتبه سوم قرار دارد. چند روز قبل نیز یک دستگاه موتورسیکلت با یک پراید در خیابان امام برخورد کرده بود.

تعداد رانندگان موتورسیکلت در شهرستان انار که از کلاه ایمنی استفاده می‌کنند از ۱۰ الی ۲۰ نفر فراتر نمی‌رود. این آمار وقتی نگران‌کننده می‌شود که بدانیم چندین هزار موتورسیکلت در انار وجود دارد. در اغلب تصادفات مربوط به موتورسیکلت، عدم استفاده از کلاه ایمنی و ضربه مغزی باعث مصدومیت شدید و مرگ می‌شود.

 

ثبت دیدگاه