• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024

تذکر کتبی وزارت بهداشت به صداوسیما در خصوص برخی آگهی‌ها

  • 05 آبان 1395 - 14:38
تذکر کتبی وزارت بهداشت به صداوسیما در خصوص برخی آگهی‌ها

رسول دیناروند،رئیس سازمان غذا و دارو گفت: تبلیغات کالاها و ادعاهای درمان ریزش مو یا درمان لاغری که در تلویویون انجام می شود به هیچ عنوان مورد تایید وزارت بهداشت نیست و وزیر بهداشت کتبی در مورد این تبلیغات گمراه کننده به رئیس صدا و سیما تذکر داده است.

به گزارش ایرنا، مدتی است نوع جدیدی از تبلیغات کالاهای مرتبط با سلامت در صدا و سیما و تقریبا در تمام شبکه های تلویزیونی رایج شده است، در این نوع تبلیغات یک زن به عنوان مبلغ کالا برای مدت طولانی در حدود ۱۰ دقیقه ادعاهایی را در مورد یک کالا که حتی نام آن هم اعلام نمی شود، مطرح می کند. ادعاهایی مانند درمان قطعی ریزش مو، رویش مجدد مو و درمان قطعی طاسی یا درمان قطعی لاغری و امثال آن.

این تبلیغات مدتهای طولانی است که از صدا و سیما پخش می شود. شیوه فروش این کالاها که حتی نام آنها نیز برده نمی شود نیز مانند تبلیغات ماهواره ای به صورت فروش از طریق پیامک و تحویل به در منزل است.

با توجه به اینکه این نوع تبلیغات به صورت بسیار گسترده از صدا و سیما پخش می شود و با توجه به ادعاهای بزرگ آنها و نیز معلوم نبودن نام و برند برخی از این کالاها که نوعی تبلیغ خاکستری و مبهم محسوب می شود برای روشن شدن موضوع به سراغ رسول دیناروند، رئیس سازمان غذا و دارو رفتیم.

رسول دیناروند تبلیغ هر نوع کالایی که ادعای درمانی دارد را به طور کلی ممنوع اعلام کرد و گفت: هیچکدام از کالاهای دارویی و حتی آرایشی، بهداشتی و مکمل ها حتی اگر مجوز تولید از وزارت بهداشت داشته باشند حق تبلیغ ادعای درمانی ندارند.

ثبت دیدگاه