• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024

سخنگوی سپاه: اطلاعات سپاه در نامه‌ای به دادستانی مشهد در خصوص سخنرانی علی مطهری توصیه‌های کرده بود اما خواستار لغو مراسم نشده بود

  • 03 آذر 1395 - 16:54
سخنگوی سپاه: اطلاعات سپاه در نامه‌ای به دادستانی مشهد در خصوص سخنرانی علی مطهری توصیه‌های کرده بود اما خواستار لغو مراسم نشده بود

سردار رمضان شریف سخنگوی سپاه پاسداران در واکنش به اظهارات علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی که گفته بود سخنرانی علی مطهری با نامه اطلاعات سپاه لغو شده، گفت که اطلاعات سپاه در نامه‌ای به دادستانی مشهد در خصوص سخنرانی علی مطهری توصیه‌های کرده بود اما خواستار لغو مراسم نشده بود.

سخنگوی سپاه به نامه‌ ارسالی از سوی اطلاعات سپاه خراسان رضوی به استانداری و دادستان مشهد درخصوص برگزاری مراسم سخنرانی علی مطهری اشاره و اظهار کرد: یک هفته پیش از تاریخ برگزاری مراسم سخنرانی نائب رئیس مجلس، با توجه به اینکه احتمال طرح بیاناتی که می‌تواند بستری برای جنجال آفرینی و سوء استفاده در استان فراهم کند، وجود دارد، اطلاعات سپاه خراسان رضوی طی نامه‌ای به استانداری و دادستانی مشهد توصیه‌ می‌کند که بهتر است که به سخنران مدعو یادآور شود که با توجه به ایام اربعین حسینی و شرایط مذهبی شهر مشهد، مراسم به گونه‌ای برگزار شود که بستری برای سوء استفاده فراهم نشود.

شریف با تاکید بر اینکه هیچگونه اظهار نظری مبنی بر اینکه سخنرانی لغو یا برگزار نشود از سوی اطلاعات سپاه خراسان رضوی مطرح نشده است، گفت: اطلاعات سپاه استان صرفا براساس سوابق بیانات سخنان مدعو که معمولا مورد توجه بوده و بعضا نیز مورد سوء استفاده قرار گرفته ، این مطلب را توصیه کرده است.

 قرار بود علی مطهری نایب‌رئیس مجلس طی مراسمی روز یکشنبه ۳۰ آبان به مناسبت اربعین حسنی با موضوع «تحلیل واقعه کربلا» در مشهد سخنرانی کند که دادستان مشهد دستور لغو این سخنرانی را صادر کرد.

این مراسم قرار بود از سوی مجمع مشورتی اصلاح طلبان مشهد برگزار شود.

به دنبال لغو این مراسم، علی مطهری در نامه‌ای به رئیس‌جمهور خواهان پیگیری این ماجرا شد و گفت که خراسان رضوی را از استبداد نجات دهید. حسن روحانی نیز در پاسخ به نامه مطهری، به وزیران کشور و دادگستری نامه‌ای نوشت و خواهان بررسی ابعاد لغو سخنرانی مطهری شد. رئیس‌جمهور در این نامه گفت که لغو سخنرانی مطهری، «مایه شرمساری است.»

علی مطهری به دلیل لغو این مراسم، از دادستان مشهد شکایت کرده است.

علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی، روز سه‌شنبه دوم آذر در جلسه علنی مجلس، اقدام دادستانی مشهد برای لغو سخنرانی علی مطهری، نایب رییس مجلس و پلمب مکان سخنرانی علی مطهری را تاسف‌آور توصیف کرد.

در همین حال آیت‌الله صادق لاریجانی، رئیس قوه قضائیه از برادرش علی لاریجانی رئیس مجلس و دکتر حسن روحانی رئیس‌جمهور در ماجرای علی مطهری انتقاد کرد.

علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی گفت که سخنرانی روز یکشنبه ۳۰ آبان علی مطهری، نایب رئیس‌ مجلس در مشهد بر اساس نامه اطلاعات سپاه و دستور دادگستری لغو شده است. وی گفته که لغو این مراسم «بدون هماهنگی با سایر دستگاه‌های مدیریتی استان، اقدامی مذموم و ناشایست بود.»

ثبت دیدگاه