• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

موبایل برای کودکان زیر سه سال ممنوع

  • 16 آذر 1395 - 19:26
موبایل برای کودکان زیر سه سال ممنوع

دکتر زهرا محمودی یک پژوهشگر فضای مجازی گفت: سلول‌های مخروطی چشم کودک تا سن ۳ سالگی در حالت رشد و شکل گیری است، با توجه به این موضوع استفاده تلفن همراه برای کودکان زیر ۳ سال اصلا توصیه نمی شود.

به گزارش ایسنا، دکتر زهرا محمودی در یک برنامه رادیویی با اشاره به این که پدر و مادر دو بال تربیتی کودک هستند، گفت: در تربیت کودک پدر و مادر به یک اندازه و با یک درجه حساسیت در تربیت و الگودهی به فرزند موثر هستند.

وی در خصوص استفاده از تلفن همراه و ارتباط آن با سلامت کودکان، توضیح داد: سلول‌های مخروطی چشم کودک تا سن ۳ سالگی در حالت رشد و شکل گیری است، با توجه به این موضوع استفاده تلفن همراه برای کودکان زیر ۳ سال اصلا توصیه نمی شود.

این پژوهشگر فضای مجازی با اشاره به طیف سنین کودکان، اظهار کرد: بدو تولد تا ۲ سالگی را سنین نوزادی می گویند، این دوره در کودک حسی/حرکتی بوده و رویکرد شناختی و تربیتی دارد.

وی همچنین در ادامه با اشاره به سن ۲ تا ۷ سالگی کودک، عنوان کرد: کودک در این سنین در مرحله تا پیش عملیاتی قرار دارد، به طوری که بعد از آن در سنین ۷ تا ۱۱ سالگی کودک بر اساس تفکر از اتفاقات واقعی محیط اطرف خود را تحلیل کرده و دیگر سراغ انتزاع نمی رود.

ثبت دیدگاه