• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024

مطلبی از یک دانشجوی اناری در خصوص بیکاری پس از تحصیل

  • 18 آذر 1395 - 8:51
مطلبی از یک دانشجوی اناری در خصوص بیکاری پس از تحصیل

مطلب زیر از سوی «حسین ذوالفقاری»، دانشجوی اناری یکی از دانشگاه‌های شیراز ارسال شده است.

سلام خدمت همه دانشجویان فارغ التحصیل شده و محصل؛ روز دانشجو را خدمت شما تبریک می گویم.

بحث من درمورد بیکاری دانشجوهای فارغ التحصیل هست که پس از سال ها تلاش و زحمت الان بیکار در جامعه وقت خود را بیهوده می گذرانند.

یکی از مشکل هایی که لان جامعه ما دارد با آن دست و پنجه نرم می کند بیکاری عده ای دانشجو تحصیل کرده است که بیکار هستند. هر جا این بحث بیکاری دانشجو ها در میان می آید می گویند که کار نیست،اگر کار نیست پس چرا هر روز عده ای به طور پنهانی استخدام می شوند در حالی که سواد کافی ندارند؟

دانشجو های تحصیل کرده و با سواد دارند از این قدرت گرایی ضربه می خورند.از این پارتی بازی ها دارند ضربه می خورند. پدری که چند سال استخدام دولت بوده و هنوز بازنشسته نشده به فکر جانشینی فرزندش است، در حالی که فرزندش هیچ سوادی ندارد آیا این برای جامعه ما سودمند است؟ آیا این به پیشرفت جامعه ما کمک میکند؟

دانشجویی که سال ها دوری خانواده را تحمل کرده و زحمت های فراوانی کشیده و چه شب هایی تا صبح ببیدار مانده الان این حقش هست؟ الان باید حمالی مردم بکند و یک نفر بدون هیچ سختی و زحمتی به پست و مقامی برسد؟

در همین شهر خودمان انار چه تعداد دانشجو تحصیل کرده رشته های مختلفی داریم که دارند در بیکاری به سر می برند و چه تعداد دانشجو هایی که به خاطر نداشتن شغل نتوانستند ازدواج کنند. متاسفانه هر مدت زمانی یک آزمون استخدامی برگزار می شود و پس از مدتی هیچ اعلام نتیجه ای نمیشود یعنی چی؟ پاسخگو این مسئله ها کیست؟ چرا برای بسته نگه داشتن مردم این کار را می کنند و از قبل کسانی را که میخواستند استخدام کرده اند و بعدش آزمون استخدامی می گذارند؟

این مشکلی هست که خیلی از ماها نمیفهمیم که چی دارد سر جوانانمان می آید.

تنها راه حل این مشکل مسئولان عزیز هستند که اقدام کنند و اجازه این طور کارها را ندهند. واقعا سطح دانش دانشجویان را بسنجند و استخدام کنند به خاطر قدرت گرایی به تحصیل کرده ها ضربه نزنند.

خواهشی که از مسئولان دارم این است که لطفا به این مسائل برسند و پیگیری کنند، با دانشجوها همنشین شوند و مشکلشان را حل کنند، به درد دل های جوانان گوش دهند. این جوانان با آرزو و هدفی رفتن درس خواندن که روزی به آرزو هایشان برسند.خواهشا نگذارید به اینها ضربه بخورد.

ثبت دیدگاه