• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024

۵۵ هزار نفر تحت پوشش شبکه بهداشت و درمان شهرستان انار هستند

  • 27 آذر 1395 - 8:36
۵۵ هزار نفر تحت پوشش شبکه بهداشت و درمان شهرستان انار هستند

دکتر محمد برجی، رئیس شبکه بهداشت و درمان انار گفت: با توجه به اینکه موقعیت جغرافیایی انار برروی جاده ترانزیت شمال به جنوب و جنوب به شرق کشور قرار دارد ۵۵ هزار نفر جمعیت تحت پوشش این شبکه قرار دارند.

محمد برجی در گفتگو با خبرگزاری مهر اظهار داشت: به غیر از بیمارستان که شامل بخش های بستری، آزمایشگاه، زایشگاه، رادیولوژی، دیالیز، اورژانس شبانه روزی کلینیک است پنج مرکز بهداشتی درمانی شامل مرکز خدمات جامع سلامت شهید باهنر انار، مرکز خدمات جامع سلامت امین شهر، مرکز خدمات جامع سلامت گلشن، مرکز خدمات جامع سلامت امام علی(ع) بیاض و مرکز خدمات جامع سلامت لطف آباد و چهارده خانه بهداشت در شهرستان انار ارائه خدمات بهداشتی درمانی می کنند.

وی در خصوص پروژه های بهداشتی، درمانی و آموزشی در دست ساخت در شهرستان انار اظهار کرد: حصار بیمارستان و سایت پلن، چهار واحد مسکونی برای متخصصین، ۶۰۰ متر فضای توسعه بیمارستان  که این سه پروژه از طریق کمکهای خیرین در حال ساخت است و حصار بیمارستان نیز در مرحله پایانی است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان انار ادامه داد: پروژه دیگر بیمارستان ۳۲ تختخوابی انار است که از اعتبارات دولتی بالغ بر سه میلیارد تومان هزینه شده و میزان پیشرفت آن حدود ۵۰ درصد است.

برجی بیان کرد: مرکز بهداشتی درمانی شماره دو انار از اعتبارات دولتی حدود ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تاکنون حدود ۶۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

وی گفت: همچنین طبقه دوم فوریتهای ۱۱۵ شامل اتاق دیس پج و سالن بحران با هزینه بالغ بر ۱۳۰ میلیون تومان در مرحل پایانی کار است که ۵۰ درصد آن از سوی دولت و ۵۰ درصد خیر هزینه شده است.

وی ادامه داد: مرکز بهداشتی درمانی شهید باهنر انار نیز از طریق خیرین در مرحله نقشه است؛ همچنین خانه بهداشت گلشن دو در مرحله زمین و نقشه است و ستاد شبکه بهداشت نیز در مرحله زمین و نقشه هستند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان انار ارتقاء و تکمیل زیرساخت های بهداشت و درمان شهرستان و ارائه خدمات هر چه بهتر به مردم را از جمله اهداف و برنامه های شبکه بهداشت و درمان انار عنوان کرد و در خصوص کمکهای خیّرین اظهار داشت: خیرین در این مدت کمکهای زیادی به شبکه بهداشت و درمان کرده اند، که در اینجا از همه این بزرگواران تقدیر و تشکر کرده و به قسمتی از این اقدامات خیرین اشاره می کنم.

برجی ادامه داد: بهسازی بخشهای بستری بیمارستان، خرید تجهیزات، ساخت ۴۲۰ متر از کلینیک تخصصی شهرستان، ساخت ۴۰۰ متر از بانک خون شهرستان، حصار مجموعه بهداشتی درمانی، چهار واحد مسکونی(در حال ساخت)، توسعه فضای بیمارستان، بهسازی منازل قدیمی پزشکان، نوسازی مرکز خدمات جامع سلامت شهید باهنر، ۵۰ درصد از هزینه های طبقه دوم فوریتهای پزشکی، ۵۰ درصد از هزینه های خانه بهداشت محمدآباد ساقی و … از جمله اقداماتی که خیّرین بزرگوار در حوزه بهداشت و درمان شهرستان انار داشته اند.

ثبت دیدگاه