• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

معضل امنیتی بازگشایی مسیر از بولوار جمهوری به فرمانداری انار

  • 08 فروردین 1396 - 22:11
معضل امنیتی بازگشایی مسیر از بولوار جمهوری به فرمانداری انار

بازگشایی مسیر از سمت بولوار جمهوری به طرف ساختمان فرمانداری انار چند اشکال جدی از جمله «معضل امنیتی» دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

۱- معضل جدی امنیتی: فرمانداری‌ها معمولا محل تجمع‌های اعتراضی مختلف شهروندان هستند. تجربه چند سال گذشته نیز نشان داده که تجمع‌های اعتراضی مختلفی در فرمانداری یا مقابل فرمانداری انار تشکیل شده است. اگر مسیر فرمانداری به سمت بولوار جمهوری بازگشایی شود، بعید نیست که تجمعات اعتراضی مقابل ورودی فرمانداری در بولوار جمهوری و در مسیری که خودروهای بین‌شهری رفت و آمد می‌کنند، شکل بگیرد و حتی باعث مسدود شدن جاده شود. این رخداد می‌تواند تبعات مختلف امنیتی ایجاد کند.

۲- معضل ترافیکی:‌ بازگشایی مسیر از سمت بولوار جمهوری به طرف ساختمان فرمانداری می‌تواند باعث افزایش ترافیک در این مسیر اصلی بین‌شهری و بالارفتن آمار حوادث رانندگی شود.

۳- معضل زیست محیطی: بازگشایی مسیر از سمت بولوار جمهوری به طرف ساختمان فرمانداری، محیط زیست پارک جنگلی حاشیه بولوار را تحت تاثیر قرار می‌دهد و می‌تواند طبیعت این قسمت را به مرور زمان دستخوش تعرض و تخریب کند.

۴- مخدوش کردن نماسازی و فضاسازی حاشیه بولوار جمهوری: شهرداری انار در سال‌های گذشته برای زیباسازی حاشیه بولوار جمهوری هزینه‌های زیادی کرده است و در واقع پارک جنگلی بولوار جمهوری یکی از زیباترین فضاهای سبز شهر انار است. ایجاد مسیر از سمت بولوار جمهوری به طرف فرمانداری می‌تواند چند صد متر از این زیباسازی را به پارکینگ کارمندان دولتی انار تبدیل کند و عملا این قسمت از شهر که هزینه زیادی برای زیباسازی آن شده، با پارک‌کردن خودروهای کارمندان یا ارباب رجوع، برای مسافران بلا استفاده خواهد شد.

امید است که مسئولان مربوطه از جمله فرمانداری، شورای شهر و شهرداری با در نظر گرفتن این موارد، بازگشایی مسیر از سمت بولوار جمهوری را متوقف کنند.

 

ثبت دیدگاه