• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024

رونمایی ۸ عنوان کتاب آیت‌الله حائری در فارس

  • 27 آذر 1398 - 15:23
رونمایی ۸ عنوان کتاب آیت‌الله حائری در فارس

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان فارس از رونمایی ۸ عنوان کتاب آیت الله حائری و در دسترس همگانی قرار دادن این آثار خبر داد.

روح الله منوچهری ظهر چهارشنبه در مراسم رونمایی از پوستر «این چند کتاب محی الدین» از برگزاری طرح‌های «نورسیده ها»، «این چند کتاب» و «کتاب ماه» در کتابخانه های عمومی خبر داد و گفت: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی یکی از وظایف کتابخانه عمومی است.

وی بااعلام اینکه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی یکی از وظایف کتابخانه عمومی است، افزود: برنامه‌های زیادی در کتابخانه های عمومی برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، برگزار می‌شود که نمونه آن طرح «نورسیده ها» هست که کتاب‌های جدید را علاوه بر معرفی به کتابخانه های عمومی ارسال می‌کند.

منوچهری از اجرای طرح «کتاب ماه» و معرفی چهار کتاب به کتابخانه در همین راستا خبر داد و با اشاره به اینکه این برنامه‌ها در ۳ هزار و ۵۱۸ کتابخانه عمومی سطح کشور برگزار می‌شود، افزود: هدف از این برنامه‌ها ارتقای فرهنگ مطالعه و آشنا کردن علاقمندان با انواع کتاب هاست.

مدیرکل کتابخانه های عمومی فارس با اشاره به اینکه «این چند کتاب»، طرحی است که به مناسبت‌های مختلف اجرا می‌شود، اضافه کرد: «این چند کتاب» به یک شخصیت می‌پردازد و آثار وی را معرفی می‌کند و در تمام کتابخانه های کشور برنامه‌هایی حول محور این چند کتاب معرفی و این چند کتاب در کشور به «این چند کتاب محی الدین» شناخته می‌شود.

وی اضافه کرد: هشت کتاب از وی معرفی می‌شود و بعد از رونمایی در تمامی کتابخانه های کشور این کتاب‌ها در دسترس افراد قرار می‌گیرد و زمینه‌های آشنایی بیشتر با این شخصیت در سطح کشور اجرایی می‌شود.

در ادامه این مراسم، حجت الاسلام پناهیان با اشاره به اینکه اگر کسی می‌خواهد مطالعات دینی جذاب داشته باشد، به کتاب‌های آیت الله حائری شیرازی مراجعه کند، گفت: در کتاب‌های آیت الله حائری شیرازی، علاوه بر توضیح عالمانه می‌توان شمیم معنویت را بوئید.

وی با اشاره به اینکه اگر این کتاب‌ها به درستی معرفی شود جوانان با معرفتی که آیت الله حائری شیرازی از خود به جا گذاشته، آشنا می‌شوند، افزود: اگر کسی می‌خواهد مطالعات دینی جذاب داشته باشد، به کتاب‌های آیت الله حائری شیرازی مراجعه کند.

پناهیان با اشاره به اینکه سخنان وی با مثال‌های عمیق به جان می‌نشست، اظهار کرد: اگر کسی بخواهد تعلیم حکمت ببیند خوب است به کتاب‌های وی مراجعه کند.

حجت الاسلام پناهیان با اشاره به اینکه تعلیم حکمت یکی از وظایف عالمان است، افزود: حائری شیرازی فراتر از یک استاد معمولی حوزوی بود و حکمتی خاص از قلبش به زبانش جاری شده است.

ثبت دیدگاه