• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024

میزبانی فارس در جشنواره‌ای با ۱۰ گرایش فرهنگی و هنری

  • 22 شهریور 1399 - 17:18
میزبانی فارس در جشنواره‌ای با ۱۰ گرایش فرهنگی و هنری

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس وعده داد که به‌زودی این استان میزبان یک جشنواره با ۱۰ گرایش فرهنگی و هنری خواهد بود.

صابر سهرابی در سفر به شهرستان پاسارگاد و در جلسه‌ای با فرماندار و برخی از فعالان فرهنگ و هنر این شهرستان، گفت: فرهنگ و هنر نیازمند بستر فیزیکی برای قدرت نمایی و شادی افزایی است اگر این بستر مهیا نباشد، فعالیت‌های این بخش دچار فراز و نشیب خواهد شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی ارشاد فارس، سهرابی با اشاره به جایگاه استان فارس در عرصه فرهنگ و هنر، گفت: همه توان خود را به کار بسته‌ایم تا جشنواره‌ای فرهنگی و هنری در ۱۰ رشته را برگزار کنیم.

او ابراز امیدواری کرد که مسائل و مشکلات مطرح شده در بازدید از شهرستان پاسارگاد و دیدار با فعالان فرهنگی و هنری و نخبگان و مسئولان شهرستان، با همراهی سایر دستگاه‌ها پیگیری و مرتفع شود.

سهرابی همچنین از اعطای تسهیلات ۴ درصدی کرونایی به فعالان حوزه فرهنگ و هنر که از کرونا آسیب دیده‌اند هم اشاره و ابراز امیدواری کرد که این مهم با حمایت دولت و از طریق صندوق حمایت هنرمندان و نویسندگان طی ۲ ماه آتی محقق شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با یادآوری اینکه فعالیت‌های فرهنگی و هنری عمدتا نیازمند بستری فیزیکی برای نمود و بروز است، رکود ناشی از شیوع کرونا و تعطیلی مراکز مختلف فرهنگی را عاملی مهم در وارد شدن زیان دانست و تاکید کرد که این امر موجب شکل گیری فعالیت‌ها در بستر مجازی شده است.

سهرابی با بیان اینکه برنامه‌ریزی مناسبی برای استفاده از ظرفیت فضای مجازی در ارائه و انجام فعالیت‌های فرهنگی و هنری تا سال ۱۴۰۰ انجام شده است، حمایت از این بخش را جزو اولویت‌های دولت برشمرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس راه‌اندازی هنرستان هنرهای زیبا در شهرستان پاسارگاد را جزو برنامه‌های آتی دانست و ابراز امیدواری کرد که با اخذ مجوزهای لازم، بستر آموزش رشته‌های مختلف هنری فراهم شود.

فرهنگ و آموزش زیر ساخت توسعه

فرماندار پاسارگاد نیز تاکید کرد که فرهنگ و آموزش اساس و زیر ساخت توسعه تلقی می‌شود و باید در این زمینه با حساسیت ها و ظرافت های خاصی که دارد، هدف گذاری و برنامه‌ریزی دقیق داشت.

صادق فلاحی گفت: در شورای تامین شهرستان بارها اعلام کرده ام مجوزی که اداره فرهنگ و ارشاد برای برنامه های فرهنگی و هنری صادر می کند، تحت هیچ شرایطی قابل کنسل شدن نیست و با توجه به رعایت شئونات اسلامی و تامین امنیت لازم، قابل اجرا خواهد بود و از جانب فرمانداری نیز حمایت می شود.

او کمبود فضای فیزیکی را یکی از مشکلات مهم در اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری در شهرستان پاسارگاد برشمرد و با بیان اینکه ۱۳ سال قبل کلنگ مجتمع فرهنگی علی‌آباد سعادت شهر بر زمین زده شد اما علیرغم وجود اعتبارات در سال‌های گذشته، نهایی و اجرا نشد.

فرماندار پاسارگاد، اکنون را سخت‌ترین دوران مدیریتی یک دولت بعد از انقلاب دانست و با اشاره به شرایط دشوار کنونی، گفت: بعضی ها خیال می کنند با تخریب دولت افتخار نصیبشان می‌شود حال آنکه این عمل و رفتار در واقع تخریب نظام محسوب می‌شود و هر کسی دولت مربوط به نظام جمهوری اسلامی را تخریب کند، دانسته یا نادانسته آب به آسیاب دشمن ریخته است.

او از تخصیص ۲ میلیارد تومان اعتبار برای حوزه فرهنگ و هنر در شهرستان پاسارگاد برای سال ۹۹ خبر داد و تلاش برای تخصیص این اعتبار به مجتمع‌های فرهنگی و هنری و کتابخانه را یادآور شد.

فرماندار پاسارگاد همچنین از جذب ۳۹ سرمایه‌گذار و تلاش برای ایجاد زیرساخت‌های صنعتی و سایر مشاغل و کمک به کاهش بیکاری و ایجاد اشتغال خبر داد.

ثبت دیدگاه