• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024

پرداخت ۷۰ درصدی تسهیلات کرونا در حوزه فرهنگ و هنر فارس

  • 25 شهریور 1399 - 11:02
پرداخت ۷۰ درصدی تسهیلات کرونا در حوزه فرهنگ و هنر فارس

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس اعلام کرد که تسهیلات ویژه شرایط کرونا به ۷۰ درصد از متقاضیان حوزه فرهنگ و هنر فارس پرداخت شده است.

صابر سهرابی، گفت: با توجه به خسارت‌های کرونا در زمینه‌های فرهنگ و هنر، دولت همچون دیگر زمینه‌های اقتصادی از این حوزه نیز پشتیبانی کرد و همه رشته‌های فرهنگی و هنری شامل تسهیلات کرونا شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی ارشاد فارس، سهرابی با بیان اینکه در استان فارس ۱۰۹۶ پرونده برای دریافت این تسهیلات تشکیل و نزدیک به ۷۰ درصد آن پرداخت شده است، گفت: دیگر پرونده‌ها نیز پس از تکمیل به بانک فرستاده شد و روند بانکی خود را برای دریافت این تسهیلات می‌گذرانند.

 دبیر شورای فرهنگ عمومی فارس با اشاره به وام‌های در نظر گرفته شده برای سرپا نگه داشتن فعالان حوزه فرهنگ،گفت: وام‌های ۱۲ درصدی ۱۵ تا ۱۶ میلیون تومانی بدون ضامن نیز از دیگر کمک‌های دولتی به آموزشگاه‌های آزاد هنری، مؤسسات فرهنگی و هنری، هنرمندان و فرهنگ‌ورانی است که از آغاز همه‌گیری بیماری کرونا دچار آسیب شده‌اند، بود که پرونده‌های درخواست‌کنندگان این وام‌ها نیز به بانک فرستاده شد.

 سهرابی ادامه داد: تسهیلات دیگری نیز برای رونق اشتغال در قالب وام تبصره ۱۸ بود که ۱۱ میلیارد تومان برش استان فارس بود. در این طرح نیز بیش از ۴۰ درخواست داشتیم که پس از بررسی این درخواست‌ها در شورای اشتغال اداره کل به بانک «آینده» معرفی شدند. در این طرح برخی مشکلاتی وجود داشت که با پیگیری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به زودی پرداخت خواهند شد.

 وی ادامه داد: ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ۴ درصد دولت از طریق صندوق حمایت از هنرمندان، نویسندگان و روزنامه نگاران فرهنگ و ارشاد اسلامی برای کمک به فرهنگ و هنر به زودی به اعضای این صندوق پرداخت خواهد شد.

 سهرابی تاکید کرد: سه ماه بیمه صندوق حمایت از نویسندگان، هنرمندان و روزنامه نگاران در فارس برای بیش از ۲ هزار نفر هنرمندان بیمه شده نیز پرداخت شد که سهم فارس ۲۰۰میلیون تومان برای سهم بیمه‌ای بود.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: ۲۰۰ میلیارد تومان دیگر هم به صورت بلاعوض برای هنرمندانی که در تنگنای مالی قرار دارند در نظر گرفته شده تا پس از شناسایی و بررسی‌های لازم، پرداخت شود.

سهرابی همچنین گفت: پیگیری‌ها و مذاکراتی برای مسکن اصحاب رسانه با مسکن و شهرسازی انجام داده‌ایم که شرایط اجرا و بهره‌مندی از این طرح به زودی اعلام خواهد شد.

ثبت دیدگاه